Prošla sezona najlošija, u dvije mjere bez prijava

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 03. siječanj 2018. u 14:01
Nacionalni programa za vino težak je 266 mil. kn, ali se sredstva ne povlače/Fotolia

Problem je i što u ovom programu nema mogućnosti da se novac troši u više godina, odnosno prebaci.

Na ukupno 23 natječaja koje su raspisani u sklopu Nacionalnog programa za vino u razdoblju od od 2014 -2018. godine Hrvatske je uspjela potrošiti tek 72,83 milijuna kuna kroz tri mjere, a na raspolaganju nam je ukupno 266 milijuna kuna.

Iako smo u protekle četiri godine imali mogućnosti iz tzv. Vinske omotnice kroz tri mjere – investicije u vinarije i marketing vina, restrukturiranje i konverziju vinograda, te promidžbu vina na tržištima trećih zemalja, potrošiti čak 266 milijuna kuna, prema podacima Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju ukupno je isplaćeno 72,83 milijuna kuna, što je za oko 25,65 milijuna kuna više nego prošle godine u ovo vrijeme, ali još uvijek nedovoljno da bi se ukupna sredstva iskoristila do kraja.

 

2014. pokrenut

je program koji vrijedi još samo za 2018. godinu

Program za vino krenuo je 2014. godine, sa namjerom da se u prvoj godini kroz tri mjere potroši 11,9 milijuna eura, a potom i idućim godinama preko 10 milijuna eura, pri čemu valja naglasiti kako u ovom programu nema mogućnosti da se novci troše u više godina, odnosno prebace u drugu godinu i troše po modelu n+2. Ono što se ne iskoristi u godini za koju su novci namijenjeni su zapravo propali novci i vraćaju su u zajedničku EU kasu.

 

2017. nije

bilo mjere Restrukturiranje

Prema dostupnim podacima vidljivo je da smo u četiri godine, uspjeli potrošiti sredstva namijenjena samo za jednu godinu. U Agenciji za plaćanje kažu kako je od početka vinske omotnice za mjeru Promidžba raspisano 11 natječaja po kojima je odobreno 60 projekata ukupne vrijednosti 24,1 milijuna kuna te odobrene potpore od 18,47 milijuna kuna (12,05 milijuna kuna iz EU sredstava i 6,43 milijuna kuna iz sredstava državnog proračuna RH). Odobreno je 40 zahtjeva za isplatu u iznosu od 5,58 milijuna kuna, kažu u Agenciji. U 2017. Agencija za plaćanja je objavila 2 natječaja za mjeru Promidžba vina na tržištima trećih zemalja i to u svibnju i rujnu.

 

23 natječaja

ukupno je dosad raspisano

Na natječaju u svibnju Agencija za plaćanja zaprimila je 18 prijava ukupne tražene vrijednosti projekta 7,2 milijuna kuna te tražene potpore od 5,6 milijuna kuna. Odobreno je 16 projekata ukupne vrijednosti 6,63 milijuna kuna i odobrene potpore 5,16 milijuna kuna.  Na Javnom natječaju koji je objavljen u rujnu 2017.  Agencija za plaćanja zaprimila je 11 prijava ukupne tražene vrijednosti projekata od 7,19 milijuna kuna te tražene potpore od 5,76 milijuna kuna. Budući da je administrativna obrada prijava u tijeku, Agencija za plaćanja je do sada odobrila 9 projekata ukupne vrijednosti 3,94 milijuna kuna i odobrene potpore u vrijednosti od 3,15 milijuna kuna, objašnjavaju. Od početka vinske omotnice za mjeru Restrukturiranje raspisano je 6 natječaja po kojima je odobreno 43 projekata ukupne vrijednosti projekta 126,12 milijuna kuna, te odobrene potpore od 46,13milijuna kuna.

 

40 zahtjeva

za isplatu u iznosu od 5,58 milijuna kuna za mjeru promidžbe

Odobreno je  23 zahtjeva za isplatu u iznosu od 18,74 milijuna kuna (od toga 10 zahtjeva za isplatu predujma u iznosu od 16,42 milijuna kuna te 13 zahtjeva za završnu isplatu u iznosu od 2,31 milijuna kuna. U 2017. godini nije bilo objava natječaja za mjeru Restrukturiranje. Od početka provedbe Nacionalnog programa raspisano je 6 natječaja po kojima je odobreno 170 projekata ukupne vrijednosti 408,3 milijuna kuna te je odobrena potpora u ukupnom iznosu od 137, 51 milijuna kuna.

Odobreno je 122 zahtjeva za isplatu i provedena isplata 48,51 milijuna kuna od čega u financijskoj 2017. godini 55 zahtjeva u iznosu od 22,55 milijuna kuna. Odobrena i isplaćena 55 zahtjeva, 53 zahtjeva se odnose na konačnu isplatu sredstava za završene projekte (21,35 milijuna kuna) dok se 2 zahtjeva odnose na isplatu predujma potpore u iznosu od 1,2 milijuna kuna. U financijskoj 2018. godini odobren je samo jedan zahtjev za isplatu u iznosu od 55.169 kuna. U 2017. godini nije bilo objava natječaja za mjeru Investicija u vinarije i marketing vina. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

neka nam ostatak pošalju u vinu, jedino tako možemo brzo riješiti ovolike zaostatke

New Report

Close