Iz HEP-a objasnili zbog čega su počeli naplaćivati korištenje svojih punionica

Autor: Poslovni.hr , 25. siječanj 2022. u 15:04
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Na pitanje je li cijena električne energije povoljnija od cijene benzinskog goriva Lebegner objašnjava da je cijena električnog automobila u startu nešto skuplja.

Što se tiče funkcionalnosti punionica, Lebegner kaže kako je za to dijelom zaslužna služba za korisnike. “Imamo dosta kvalitetnu službu za korisnike, nije bilo informacija da je bilo redova, čekanja. Jedan od razloga je što je raspoloživost punionica dosta velika. Nema puno punionioca koje su u kvaru. Vjerujem da ni ovu sezonu neće biti problema. Jedan od razloga je to što punionice postoje i na izlazima s autocesta”, govori.

Govoreći o cijenama punjenja baterija električnih automobila Lebegner kaže: “Ako vam se ne žuri, proći ćete jeftinije. Ako vam se žuri, punit ćete se na ovoj najbržoj punionici. U tom slučaju ćete to i više platiti. Nekakva računica veli da se na autocesti troši nešto više. Ako gledamo ove neke brže dionice, bit će vam potrebno oko 70 kn na sto kilometara. Ako gledamo klasična vozila, dolazimo do oko 80 kuna. Što se tiče potrošnje električne energije izvan autocesta, tamo će cijena biti nešto niža.”

Na pitanje je li cijena električne energije povoljnija od cijene benzinskog goriva Lebegner objašnjava da je cijena električnog automobila u startu nešto skuplja. “Nekako svi očekujemo da će i cijena tih baterija u budućnosti pasti i da će ta vozila moći kupiti za manje novce. Samim time će se i broj vozila povećavati”, govori.

Električni automobili mogu se puniti i kod kuće. “Svaka utičnica u kući je jedna punionica. Sigurno je to jedna pogodnost i sigurno će neki broj korisnika puniti automobil kod kuće”, kaže. Što se tiče punjenja kod kuće, kaže da je bitno jeftinije jer cijena jednog kilovatsata električne energije za kućanstva iznosi oko jednu kunu, što je oko tri puta jeftinije, piše N1.

Govoreći o planovima za razvoj, Lebegner kaže: “Sigurno ne mislimo stati, potrebna je komercijalizacija usluga. Jedna od prvih stvari je osiguranje pretpostavke za integraciju punionica visoke snage na autocestama. Znači da moramo napravit nove trafostanice, dovući struju do njih i to će sigurno biti jako skup posao. Tražimo i nove izvore sufinanciranja, računamo i na NPOO. Da bi mogli postaviti to, trebamo osigurati infrastrukturu.”

HEP ima i aplikaciju koja ima više korisnika nego što je vlasnika električnih automobila u Hrvatskoj. “Ako se dobro sjećam, mislim da ima oko 12500 korisnika. Nemaju svi električne automobile, ali mislim da je to broj korisnika aplikacije”, kaže.

Što se tiče kretanja cijena kaže: “Ovisit će sigurno o kretanju cijene električne energije na globalnom tržištu. Ono što će utjecati na cijenu je broj korisnika. Ako bude više korisnika, bit će i niža cijena.”

Komentari (1)
Pogledajte sve

Naravno da trebate trafostanice i dobre električne instalacije i ne samo uz autoceste. Kako mislite opskrbljivat na tisuće automobila dnevno u sezoni, mahom stranih gostiju, bez brzih punjača!? O infrastrukturi ste trebali razmišljati prije desetak godina. U Norveškoj na primjer je više prodanih el. automobila godišnje nego onih na konvencionalni pogon. A trend se spušta prema Njemačkoj, Austriji Italiji…

New Report

Close