‘Iz Googlea kući, Hrvatsku vidim kao esport centar budućnosti’

Autor: Mladen Miletić , 15. svibanj 2023. u 14:02
Kroz rad u Nanobitu u ulozi direktora marketinga ostvario mi se i dječački san ulaska u industriju video igara, kaže Stolnik/M. Mesek

Nikola Stolnik, direktor Good Game Globala, brzorastućeg esport producentskog startupa.

Good Game strastveno zajedništvo proizašlo je iz volonterskog rada na esport događajima prije nego što je tvrtka osnovana. Sada smo jedna od rijetkih kompanija koja se full time bavi esportom, pružajući produkcijske usluge za esport cijeloj središnjoj Europi.

Uz petogodišnji konstantni rast i stalna ulaganja u razvoj softvereskih rješenja za esport, planiramo testirati granice industrije esporta koja se još razvija, s posebnim fokusom na transformaciji Hrvatske u esport centar budućnosti, kaže Nikola Stolnik, osnivač i direktor tvrtke Good Game Global, međunarodne esportske platforme i jedine hrvatske kompanije koja se bavi organizacijom esport događaja.

Kao mladi poduzetnik zbog strasti prema videoigrama napustio je direktorsku poziciju jedne od najbolje stojećih firmi u Hrvatskoj, a sudeći prema proboju esporta u regiji, potez i nije bio tako lud. Vrativši se iz irskog Googlea, stekao je veliko iskustvo upravljajući marketinškim odjelima vodećih hrvatskih IT tvrtki, a 2016. kreće u realizaciju Good Game Globala koji osim esport turnira, protekle dvije godine organizira startup event Good Game Liftoff na kojem se nagrađuju inovativni projekti.

2

milijuna pregleda kroz svoje livestreamove već je ostvario Good Game Global

Good Game Global svojevrsni je startup i jedna od najozbiljnijih esport inicijativa na našim prostorima koja je okupila naše poznate IT tvrtke u esportu. Kao jednoj od najbrže rastućih esport organizacija u Europi, specijalnost joj je organizacija CS:GO natjecanja, profesionalnih PUBG liga u srednjoj i istočnoj Europi, kao i prestižnog Fifa 21 natjecanja za područje Hrvatske – Hrvatski Telekom e-Lige. Iza njih je već više od 50 natjecanja, a kroz svoje su live streamove ostvarili već više od dva milijuna pregleda.

Što vas je potaknulo da napustite korporativni posao u Googleu i posvetite se strasti prema esportu?
Nakon Googla proveo sam neko vrijeme u Nanobitu u ulozi direktora marketinga čime mi se ostvario dječački san ulaska u industriju video igara. U isto vrijeme sam iz hobija organizirao esport turnire za poduzeća.

Takva realizacija koncepta natjecanja među tvrtkama nije postojala u svijetu, što me s jedne strane činilo ponosnim, a s druge strane iznimno zabavljalo. Vidio sam priliku da strast pretvorim u startup, a nakon toga i u stabilno poduzeće. Jednom kada se poklope prilika i strast, što se događa iznimno rijetko, odlučio sam djelovati.

Koje sve izazove donose razlike u potrebama i željama između profesionalnih esport igrača i povremenih obožavatelja?
Profesionalni esportaši imaju visoke zahtjeve za kvalitetan ekosustav natjecanja, brigu o fizičkoj i mentalnoj spremi te tim ljudi koji će se brinuti o ostalim potrebama u njihovim privatnim i profesionalnim životima.

S obzirom na to da je samo nekoliko tisuća profesionalnih esportaša u odnosu na tri milijarde gejmera diljem svijeta, razlika u potrebama i željama između profesionalnih esport igrača i povremenih obožavatelja je značajna.

Esport je u fazi rasta, no ova industrija tek je zagrebala površinu svog potencijala/PD

Poznato je da su turniri pokretači esporta. Postoji li razlika između svjetski poznatih i onih koji se organiziraju u Hrvatskoj?
Turniri u Hrvatskoj uglavnom su amaterske prirode, u smislu da privlače amatere radi ograničenja u nagradnim fondovima i produkcijskim mogućnostima. Takozvani community turniri imaju čar kada privučete nekoliko tisuća igrača ili zaljubljenika u esport i njihove fanove. No neopisivi su iskustvo bivanja na najvećim turnirima koji nude milijunske nagradne fondove, kvaliteta timova koji se time privuku kao i atmosfera koju naprave fanovi najvećih timova.

Sunset Sports Media Festival

'Posjetitelji u Zadru mogu očekivati pikanterije esport svijeta od strane tri iskusna i dokazana profesionalca esporta, kao i mogućnost da nas 1 na 1 pitaju sve što ih zanima'

Kako vidite razvoj esport industrije u sljedećih nekoliko godina? Može li se uopće predvidjeti razvoj ove brzorastuće industrije toliko unaprijed?
Industrija esporta u posljednjih nekoliko godina doživjela je nevjerojatan rast potaknut ulaganjem novca rizičnog kapitala, no u mnogim slučajevima, bez razmišljanja o dugoročnoj održivosti. No, sada se to mijenja. Kao posljedica nedostatka novca i pada ulaganja u ovu industriju, dolazimo do faze katarze u kojoj se izdvajaju ozbiljne i održive kompanije koje su u stanju opstati na tržištu bez pomoći ulagača.

Vjerujemo da će taj proces pročišćavanja dovesti do povećanja kvalitete industrije i bržeg rasta u budućnosti. Trenutno, esport je u fazi rasta, no ova industrija tek je zagrebala površinu svog potencijala. Iako su veliki turniri primjetni javnosti, struktura podrške, društvenih turnira i liga, organizacija, timova i profesionalaca i dalje nedostaje. Baš ta podrška bit će ključna za daljnji razvoj i ubrzavanje rasta esporta.

Početkom lipnja u Zadru će se održati Sunset Sports Media Festival koji okuplja najveća domaća i internacionalna imena iz svijeta sporta, medija i poslovanja, a na kojem ste jedan od govornika. Što mogu očekivati gosti festivala i kakva su vaša očekivanja vezana uz ovaj događaj?
Oduševljen sam cijelom organizacijom i raduje me dodatak esporta na event ovog kalibra. Posjetitelji mogu očekivati detalje i pikanterije esport svijeta od strane tri iskusna i dokazana profesionalca esporta, kao i mogućnost da nas 1 na 1 pitaju sve što ih je zanimalo o subjektivno najzabavnijoj industriji svijeta.

1,5

milijarde dolara minimalna je tržišna vrijednost esporta kao dijela gaming industrije

Esport je kao globalan fenomen s milijunima igrača i obožavatelja diljem svijeta prepoznao i Međunarodni olimpijski odbor kao potencijalno budući olimpijski sport. Kakav je vaš stav o tome?
Prisutnost esporta na Olimpijskim igrama pozdravljam kao korak u pravom smjeru za daljnji razvoj i popularnost esporta diljem svijeta. Ipak, pristup Međunarodnog olimpijskog odbora esportu kao novoj disciplini nailazi na određene kontroverze i prepreke.

Jedna od najvećih je odabir igara i njihova karakterizacija kao esport. Izbor igara koje su uvrštene na popis nije usklađen s preferencijama većine esport navijača, te kod nekih igara postoji sumnja u poštenost i fer igru zbog pay-to-win metodologije. Stoga smatramo da je odabir igara kontroverzan i može dovesti do zbunjenosti kod navijača.

No, unatoč ovim izazovima, uz par korekcija, suradnja esporta i olimpijskog odbora može dovesti do visoke razine zadovoljstva kod svih uključenih sudionika.

Komentirajte prvi

New Report

Close