Italija, Rusija i Francuska najbrže u povratku potrošnje na putovanja

Autor: Marija Crnjak , 02. rujan 2020. u 22:00
Foto: GRGO JELAVIĆ/PIXSELL

Italiji su pomogli njihova kultura restorana i bogata domaća turistička industrija, s puno nezavisnih hotela.

Italija, Rusija i Francuska bilježe najbrži oporavak potrošnje na zabavu i putovanja među zemljama iz skupine G20 nakon oporavka od prvog vala pandemije Covida-19, pokazala je analiza kartične kuće Mastercard (Recovery Insights: Travel Check-In).

Analiza napravljena na temelju kartičnih transakcija osobnih i poslvnih korisnika uključila je putničke sektore poput zračnih prijevoznika i smještaja, kao i aktivnosti poput prehrane u restoranima.

Iako je Italija bila europsko žarište pandemije početkom godine, talijanska kultura restorana i bogata domaća turistička industrija pomogli su toj zemlji da vraća potrošnju brže od nekih velikih tržišta, uključujući SAD, Brazil i Indiju.

Analiza je pokazala i dalje jako slabu potrošnju na zrakoplovna putovanja, dok se puno brže oporavlja cestovni promet, uključujući i prekogranični, pokazuje potrošnja na benzinskim postajama.

Povratak potrošnje u cijelom svijetu usredotočen je na lokalna putovanja i lokalnu potrošnju, do te razine da se brže oporavlja potrošnja najma bicikla i romobila, a u drugom kvartalu 2020. udio automobila u ukupnoj potrošnji prijevoza gotovo se udvostručio, s 9 posto u 2019. na 17 posto.

Tako su u Švicarskoj i Njemačkoj u razdoblju do 7. kolovoza nezrakoplovna putovanja činila oko tri četvrtine putovanja.

U destinacijama, više se traže mali neovisni hoteli u kojima gosti očekuju da će se lakše moći održavati socijalna distanca.

75

posto putovanja u Njemačkoj i Švicarskoj u razdoblju do 7. kolovoza bila su nezrakoplovna putovanja

Neovisnih boutique hotela puno je u Italiji, u kojoj veliki hotelski brendovi drže tek pet posto udjela u ukupnom hotelskom sektoru, manje ih ima samo Albanija.

Globalna stopa oporavka malih neovisnih hotela tako je nadmašila oporavak velikih hotela za više od 50 posto, pokazala je Mastercardova analiza.

Također, utvrđeno je da zasad oporavak predvode potrošačke kartice, dok je oporavak potrošnje na poslovne kartice znatno slabiji, uključujući i potrošnju na zrakoplovne karte ili najam automobila.

Iako Hrvatska nije ušla u ovo istraživanje, situacija je slična prosjeku. Poznato je da su u smještajnom segmentu najslabije u ovoj sezoni prošli veći hoteli, za razliku od kampova i privatnog smještaja, za koje vlada percepcija da imaju veću mogućnost distanciranja od drugih turista.

Komentirajte prvi

New Report

Close