Donosimo rezultate istraživanja o privlačnosti hrvatskih regija, jedna je pravi gastro-magnet

Autor: Marija Crnjak , 24. siječanj 2023. u 13:00
Foto: SANDRA ŠIMUNOVIĆ/PIXSELL

Istraživanje je napravljeno s ciljem uvida u to koliko pojedine turističke regije među domaćim stanovništvom potiču radoznalost i želju da ih se posjeti, koje asocijacije i motivi se vežu uz pojedine regije i u koje doba godine je pojedina regija najprivlačnija.

Dalmacija, Istra, Lika te Gorski Kotar redom su turističke regije koje su najprivlačnije za posjet domaćih turista, a na četvrtom mjestu je Slavonija, dok je Zagreb urbano središte koje pruža najviše prilika za šoping, kulturu i zabavu.

Pritom je Istra napravila najbolji posao s gastronomijom i duljom sezonom, za što ogroman prostor za napredak imaju Dalmacija i ostale destinacije, pokazalo je istraživanje koje je krajem prošle godine napravila agencija Improve u suradnji s BlueRock Consultingom.

Istraživanje je napravljeno s ciljem uvida u to koliko pojedine turističke regije među domaćim stanovništvom potiču radoznalost i želju da ih se posjeti, koje asocijacije i motivi se vežu uz pojedine regije i u koje doba godine je pojedina regija najprivlačnija.

Naime, u nedavno donesenoj strategiji turizma do 2030. kao jedan od strateških ciljeva postavlja se cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam, te se razmišlja da bi trebalo razvijati jedinstveni turistički identitet pojedinih regija, odnosno krovni brend koji povezuje turističke destinacije, te u skladu s tim treba jasno definirati njihove ciljane skupine gostiju, pojašnjavaju u BRC.

Tutek

Pozitivno je što su domaćim turistima Lika i Gorski kotar već privlačni gotovo kao i razvijene primorske regije.

Glavni aduti
“Rezultati pokazuju da su ključni brendovi ujedno turističke regije, a nema dileme ni oko naziva pojedine turističke regije. Kratki i jasni nazivi su usvojeni i regije su kao takve prepoznate. To je odlično za te turističke destinacije i njihovu daljnju komunikaciju, kao i razvoj turističkih proizvoda, a pozitivno je što su domaćim turistima Lika i Gorski kotar već privlačni gotovo kao i razvijene primorske regije. Očuvanje prirodnih ljepota pritom je jako važno, no koliko zaostaju drugi motivi dolaska zapravo pokazuje koliko je širok prostor za napredak”, ističe Emanuel Tutek, partner u BRC.

Za Dalmaciju su tako prirodne ljepote daleko važniji adut od kulturne baštine i gastronomije. Doduše, u odnosu na Istru Dalmacija nešto više privlači zabavnim sadržajima, a nešto manje kvalitetnim i atraktivnim privatnim smještajem. Osim mira i opuštanja (79%), najčešće asocijacije onih koji su odabrali Dalmaciju su zabava i veselje, što je više nego druge regije osim Zagreba.

Istra je odlično pozicionirana kao gastronomska destinacija, bogate kulture i prirodnih ljepota, a gosti je povezuju s udobnošću i romantikom. Autori napominju da je Istra najuspješnije promovirala širinu svoje ponude, jer oni koji su odabrali tu regiju navode relativno više različitih motiva.

Najčešće su to prirodne ljepote (80%), a zatim gastronomija (62%) i kultura (baština ili događanja, 56%). Kvalitetan i atraktivan privatni smještaj je četvrti najčešći motiv. No, rijetko se kao motiv odlaska u Istru javljaju rekreativne ili sportske aktivnosti.

Nova otkrića
Među onima koje privlači ova regija, top asocijacije su mir i opuštanje, a u prilog joj ide i to što više nego druge regije privlači osobe viših prihoda kućanstva i višeg obrazovanja. Za Liku i Gorski Kotar prirodne ljepote te mir i opuštanje vodeći su motivi dolaska, ali regija se snažno diferencira po asocijacijama na zdravlje te po prilikama za rekreativne, sportske i adrenalinske aktivnosti.

Asocijacije koje se ističu više nego kod drugih regija su zdravlje i avantura te adrenalin, ali i mir i opuštanje te “nova otkrića”. U Slavoniji je osim prirodnih ljepota vrlo snažan motiv odabira gastronomija (61%), i to jednako snažan kao i za najuspješniju regiju Istru.

Na trećem mjestu je kulturna baština, rekreacija i zabava slabo stoje, a kvalitetan smještaj gotovo se ne spominje. Slavonija više od prosjeka privlači starije osobe (iznad 55 godina). Istaknuti motivi dolaska domaćih gostiju u Zagreb su šoping (32%), kulturna baština i događanja (27%) i zabava (za odrasle 24%, za djecu 26%), a top asocijacije su zabava i raznolikost.

Najdulju sezonu pritom jamče Lika i Gorski kotar, koji goste privlače gotovo cijele godine. I za Istru i Slavoniju najviše se biraju proljetni i manje topli ljetni mjeseci. Za Dalmaciju fokus je na ljetnim mjesecima, od lipnja do rujna, a vrlo je malo onih koji najpoželjnijim smatraju proljetne mjesece.

Komentirajte prvi

New Report

Close