Ako doista želimo spasiti hrvatsko gospodarstvo, moramo učiniti sve da spasimo svako radno mjesto. Da sve što imamo investiramo ovdje, kupujući hrvatsko, u Hrvatskoj. To je jedini ozbiljni način da osiguramo budućnost našega gospodarstva.
Zato će hrvatski mediji posebno nagraditi tvrtke koje kupuju hrvatske proizvode i domaće usluge, usluge domaćih agencija i medija, koje ulažu u Hrvatskoj.
Jer, važno je danas znati kako najmoćniji globalni igrači, ne samo u proizvodnji već i u medijskoj industriji, sad ubiru više od dvije trećine ukupnih digitalnih ulaganja u oglašavanje u Hrvatskoj, a godinama vješto zaobilaze oporezivanje ne prikazujući sav prihod od hrvatskih oglašivača, već ga prebacujući u porezne oaze!
Zato ćemo sve one koji kupuju domaće proizvode i domaće usluge, slaviti kao prave heroje! Velike nedaće iz ljudi izvlače ono najbolje, najplemenitije, spremnost na žrtvu, ali i kreativnost, osnažuju sigurnost u vlastite mogućnosti, bude nadu i pouzdanje u one koje poznajemo i kojima vjerujemo.
Ta vjera u svoje što nas nije nikad iznevjerilo, vrlo je važna u trenucima kriza kad se moramo moći osloniti na najbliže da bismo lakše preživjeli, da bismo se izvukli s manje rana, trauma i šteta. Aktualna kriza izazvana pandemijom koronavirusa i potresom u Zagrebu žestoko udara na hrvatsko gospodarstvo, na egzistenciju svih ljudi i njihovih obitelji.
No, u toj krizi mnogo je djela što ih svatko može činiti, mnogo odluka i navika kojih se možemo držati, a da barem malo umanjimo posljedice koje su već neke ostavile bez posla i prihoda. Teško je i pretpostaviti kakve će, kad se sve okonča, tragove ta nedaća ostaviti na čitavo društvo.
Ta jedna odluka svakog u ovoj zemlji, koja bi mogla imati i snažne pozitivne efekte, sadržana je u dvije riječi, poznate kao slogan jedne dugotrajne ekonomske kampanje; kupujte u Hrvatskoj, kupujte od hrvatskih tvrtki, kupujte hrvatske proizvode i usluge.
Podrška onima koji proizvode, kreiraju, osmišljavaju i stvaraju, važnija je no ikad. Može se s ponosom i srčanom odlučnošću donijeti odluka da u trenutku kad biramo usluge ili proizvode na policama naših trgovina, biramo one koje stvaraju, kreiraju, osmišljavaju i proizvode naši ljudi, u našoj zemlji.
I strani trgovački lanci u zemlji često promoviraju upravo kupnju domaćih proizvoda, zapošljavaju i plaćaju poreze u Hrvatskoj, za razliku od svih stranih online trgovina. Istraživanja provođena u vremenu prije ovakvih kriza, pokazivala su da više od 90% hrvatskih građana podržava akcije u kojima ih se poziva da kupuju hrvatske proizvode, da jako dobro znaju da takve kampanje promiču hrvatske proizvode i razvoj hrvatskog gospodarstva.
Svejedno, mnoge politike malo su činile da potaknu obnovu i iskorištavanje svih resursa koje Hrvatska posjeduje, često nisu pomagali ni zakonodavci, ali su mnogi proizvođači ustrajali u svojim naporima da nastavljaju raditi, usprkos velikim troškovima proizvodnje i golemim davanjima državi.
Hrvatska je članica EU, kojoj je jedan od temeljnih postulata slobodno kretanje robe i kapitala. Ali Unija se u krizi snalazi slabo, najpogođenije zemlje prepuštene su same sebi, zatvaranje granica radi sprečavanja širenja pandemije posve je derogiralo spomenuto pravilo.
Stoga nam poziv na kupnju hrvatskih proizvoda i korištenje hrvatskih usluga, na pokazivanje i dokazivanje podrške hrvatskim tvrtkama, danas treba više no ikad. Ova kriza nije samo nedaća i izazov, već i – šansa.
Prilika da mijenjamo neka pravila, da država pokaže spremnost za reduciranje nepotrebnih ograničenja i davanja nametnutih proizvođačima, da se ukinu svi alati koji od najvrednijih tvrtki, malih i velikih, traže puno, a pružaju jako malo, da se očisti prostor za reforme koje će poticati samozapošljavanje i poduzetništvo, a da svi oni koji su u prilici birati između stranog i domaćeg, znaju zašto biraju hrvatsko!
Kriza je pokazala koliko je važno imati domaću proizvodnju maski, dezinfekcijskih sredstava, alkohola, kvasca, a naročito hrane.
Odluka da se bira hrvatsko i u Hrvatskoj, sad je odluka da se, najprije, pomogne tisućama hrvatskih obitelji, upravo onih koji rade, stvaraju i proizvode ono naše i domaće, autentično. Ali, posredno je to i pomoć tisućama drugih.
Ljudi koji upravljaju tvornicama ili malim gospodarstvima, oni koji proizvode sami ili zapošljavaju stotine drugih da rade i stvaraju, oni koji kreiraju za druge, oni koji se služe najnovijim tehnologijama kao i oni koji svoju egzistenciju osiguravaju samo svojim rukama, svim tim ljudima u ovom času se može pružiti ruka podrške, konkretna pomoć, jasna i nedvosmislena.
Pravi patriotizam ćemo iskazati kad investicije i budžete preusmjerimo domaćim proizvodima i uslugama. Prema domaćoj vrijednosti koje stvaramo i kupujemo ovdje, u Hrvatskoj, i tako učinimo sve da se sačuvaju hrvatska radna mjesta, plaće i kupovna moć sugrađanki i sugrađana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu