Za planirano okrupljavanje sudova, specijaliziciju i mobilnost sudaca, intervencije u žalbeni postupak u kaznenim predmetima i civilu te informatizaciju, mjere predstavljene na radnom doručku u Američkoj gospodarskoj komori u Hrvatskoj (AmCham), ministar pravosuđa Orsat Miljenić dobio je podršku, no postoje i neke dvojbe.
Vezane su isključivo uz odlučujuće pitanje kojim će se zapravo tempom mjere provesti u praksi. Drugim riječima, kada Vlada i Sabor donesu zakone usmjerene na važan cilj kakav jest što brže i kvalitetnije suđenje, pitanje je kojom će brzinom krenuti njihova primjena. Primjena mjera u sferi je sudske vlasti, pa isključivo o njoj i ovisi koliko će ulagačima trebati vremena da ostvare sve ono što u prosjeku gledajući imaju u drugim zemljama EU kad je riječ o servisu sudskog aparata – bržem te kvalitetnijem suđenju s manjim brojem ukinutih odluka. O tome ovisi pravna sigurnost investitora te, nastavno na to, i konkretni planovi poslovanja u Hrvatskoj. Ivan Vidaković, generalni direktor Microsofta Hrvatska, ujedno predsjednik AmChama, za Poslovni dnevnik izjavio je da je ključna provedba mjera, što ovisi o sudstvu, odnosno na primjenu izvršna i zakonodavna vlast nemaju utjecaja.
Vidaković
Investitori trebaju konzistentnost i predvidivost u rješavanju predmeta
Vidaković ističe kako je investitorima potrebno propulzivno pravosuđe, što znači da je ključno pitanje brzine kojom će se u praksi realizirati mjere Ministarstva pravosuđa. "Ministar Miljenić pokušava transformirati jedan od stupova trodiobe vlasti: sudsku vlast, koja je po ustavnoj definiciji o trodiobi vlasti nezavisna. Otvorit će se pitanje primjene i kakav će odjek stići iz sudstva, odnosno ne bi bilo dobro ako bi sudstvo podržalo reorganizaciju uz ogradu da će mjere provesti u sljedećih, primjerice, 20 godina. Svi koji se bave biznisom u Hrvatskoj, bez obzira na to jesu li domaći ili strani investitori, ne mogu poslovati u uvjetima pravne nesigurnosti", poručuje Vidaković. Kad je o sudovima riječ, to je posebno konkrentizirao: "Investitori trebaju konzistentnost i predvidivost u rješavanju predmeta, odnosno da postoji jedinstvena sudska praksa, te da je trajanje rješavanja jednog spora predvidljivo, tj. u određenim granicama. Potrebna je, usto, određena stabilnost prilikom donošenja novih zakona, tj. smanjenje učestalih promjena zakona", kaže Vidaković.
Od zakona koji su trenutačno najvažniji potencijalnim ulagačima – kako javnom, tako i privatnom sektoru, na prvom je mjestu Zakon o izvlaštenju. Ministarstvo pravosuđa ovih će ga dana pustiti u Vladinu proceduru, prije ljetne stanke Sabora očekuje se njegovo drugo čitanje, a prema planu koji je iznio ministar Miljenić, zakon kreće u primjenu na jesen. Taj zakon se s nestrpljenjem čeka u investicijskoj zajednici. Za modernizacijom sustava izvlaštenja, uz ključni pomak na ubrzavanju same procedure koja traje i godinama, investitori vape, a razumijevanje tog problema i te kako postoji kod izvršne i zakonodavne vlasti. "Ministarstvo pravosuđa bit će izravno nadležno kao prvostupanjsko tijelo u postupcima izvlaštenja kad je riječ o projektima koje je Vlada proglasila strateškima", rekao je Miljenić dodajući kako će se ubrzati postupci izvlašenja. Miljenić očekuje, kako je rekao, stvarnu podršku Vrhovnog suda RH i Državnog sudbenog vijeća, a ne verbalnu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Monopoli se igra prema pravilima. Nestrpljivim investitorima je potreban poseban zakon o izvlaštenju da bi kupili jeftino izvan tržišnih okolnosti u kojima žele sudjelovati.Jeftinije je prilagoditi vlastodršce nego platiti punu cijenu vlasniku nekretnine.
otimačina vlasništva po zakonu…
Naš pravosudni sustav visoko je profesionalan i nikako nije birokratski. Međutim sami profesionalci nastali su od podobnih birokrata i od našeg pravosudnog sustava učinili su profibirokratski pravosudni sustav.
Tom profibirokratskom sustavu svoj obol dao je Šeks i HDZ. Koalcijska vlast i njen ministar Miljenić u reformama profibirokratskog pravosudnog sustava postavljaju se kao stranka u postupku, bilo da predlažu zakone, bilo da rade prezentacije, bilo da traže podršku za svoje prijedloge kroz „javnu raspravu“ bilo da čine što čine.
A što je dovelo do nastajanja tog profibirokratskog pravosudnog sustava ako ne opredjeljenje za profesionalni pravosudni model implementirajući podoban birokratski pravosudni kadar u taj i takovi profesionalizam.
Time su Šeks i HDZ zacementirali pravosudnu elitu koja „vedri i oblači“ a kojoj „stranka u postupku“ zastupana po Orsatu Miljeniću, ne može doći niti do „koljena“ kako se to u narodu kaže!!!!
Uključite se u raspravu