Izgradnjom druge cijevi tunela Učka, dugačke gotovo šest kilometara, ostvaren je značajan napredak u povezivanju Istre i ostatka Hrvatske. Ovaj tunel, jedan od najdužih u zemlji, simbol je kompleksnosti i inovacija u segmentu infrastrukturnih projekata.
Glavni izvođač radova bila je građevinska tvrtka Bouygues Travaux Publics, specijalizirana za infrastrukturne radove, dok je Eccos inženjering opremio tunel naprednim sigurnosnim i energetskim sustavima. Bina-Istra, kao proaktivni koncesionar, uvijek nastoji pružiti vrhunsku uslugu korisnicima Istarskog ipsilona.
Tunel je opremljen najmodernijom tehnologijom
Eccos je opremio tunel Učka s ključnim sustavima koji osiguravaju njegovu funkcionalnost i sigurnost. Ugrađena je najsuvremenija oprema za napajanje, rasvjetu, signalizaciju i ventilaciju, protupožarni, komunikacijski i videonadzorni sustav zaštite te sustavi za upravljanje prometom i signalizacijom.
U tunel su ugrađene kamere zadnje generacije koje omogućuju rad videoanalitike temeljene na umjetnoj inteligenciji. Kamerama je pokriven svaki metar tunela i one operaterima u nadzornom centru signaliziraju bilo kakav poremećaj u normalnom prometu (automatska detekcija prometnih incidenata) i mogu prepoznati zaustavljena vozila, presporu ili prebrzu vožnju, pješake na kolniku, zagušenje prometa, smanjenje vidljivosti, rasuti teret i vožnju u suprotnom smjeru.
Također, daju statistički uvid u stanje prometa kao što je gustoća prometa ili prosječna brzina vožnje. Rasvjeta je izvedena u niskoenergetskoj i ekološki prihvatljivoj LED tehnologiji cijelom dužinom tunela te je omogućena prilagodba intenziteta svjetla između vanjskih uvjeta i rasvjetljenja u tunelu čime je udobnost putovanja kroz tunel povećana. Ventilacija je realizirana preko primjene bidirekcionalnih impulsnih ventilatora povezanih u jedinstveni sustav koji uz podršku senzorike za praćenje kvalitete brzine i strujanja zraka u tunelu održava kvalitetu zraka u traženim granicama.
Osim toga, ventilacija je u sprezi sa sustavom vatrodojave. U slučaju požara ventilacija radi u požarnom režimu rada koji je nužan za sigurnu evakuaciju ljudi i smanjenje štete u slučaju požara. Promjenjiva prometna signalizacija osigurava efikasnije upravljanje prometom kroz tunel kako u redovnom režimu rada tako i u slučajevima incidentnih situacija. Osiguran je neprekidan i pouzdan rad svih sustava tunela te ne postoji mogućnost gubitka napajanja električnom energijom.
Eccosova vlastita integracijska platforma Epsimax
Kako bi se postigli najviši standardi sigurnosti prometa u tunelu, svi navedeni sustavi su međusobno povezani. Na tunelu se pomoću aplikacije Epsimax, Eccosovog vlastitog programskog rješenja, integriraju svi sigurnosni sustavi te su u suradnji sa SCADA sustavom, osnovno sredstvo za nadzor i upravljanje tunelom.
Radi se o platformi koja omogućuje integraciju različitih tehničkih i sigurnosnih sustava u jednu centraliziranu aplikaciju. SCADA, odnosno centralni nadzorno – upravljački sustav (CNUS) omogućava sveobuhvatni pregled i upravljanje svim ključnim prometnim komponentama tunela uz pozicijski prikaz u umanjenom mjerilu cjelokupnog tunela. Epsimax, ne samo da omogućava nadzor i upravljanje, već i kontinuiranu analizu podataka, što značajno olakšava operaterima nadzor nad tunelom i brzo reagiranje u slučaju incidenata.
Kompleksnost sustava i njihovo povezivanje koje je trebalo realizirati u izuzetno kratkom roku s posebnim naglaskom na to da sustavi moraju raditi besprijekorno potvrđuje sposobnost tvrtke Eccos za realizaciju najkompleksnijih infrastrukturnih projekata na visokoj razini stručnosti, u ovom slučaju u odličnoj suradnji s izvođačem građevinskih radova. Uz napredne sigurnosne sustave i integracijsku platformu poput Epsimaxa, tunel Učka postavlja nove standarde u sigurnosti, učinkovitosti i udobnosti za sve korisnike tunela.