Industrija plastike vratila se na razinu zlatnih 80-ih

Autor: Darko Bičak , 12. siječanj 2015. u 13:28
Industrija plastike i gume od 1998. porasla čak 65 posto

U strukturi bruto domaćeg proizvoda 2013. proizvodnja proizvoda od gume i plastike sudjelovala je s 0,4 posto s prihodom od 4,1 mlrd. kn.

Hrvatska industrija plastike i gume bilježi posljednjih godina velik rast, od 1998. do prošle godine čak 65 posto.

Prema podacima Hrvatske gospodarske komore (HGK), proizvodnja polugotovih i gotovih proizvoda od plastike i gume u 2013. iznosila je 115.403 tone, dok je 1998. iznosila samo 69.898 tona. Riječ je o infrastrukturnoj djelatnosti i jednoj od strateški važnih industrija za postizanje cilja industrijske renesanse EU, smatraju u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Pomoćnica direktora Sektora za industriju HGK Tajana Kesić Šapić navodi kako su proizvodi od plastike i gume nužni za razvoj svih ostalih gospodarskih djelatnosti, od pakiranja proizvoda do transporta, bijele tehnike, sporta, obnovljivih izvora energije, medicine i slično, što znači da taj sektor ima jak multiplikacijski utjecaj na cjelokupno gospodarstvo i u EU i u Hrvatskoj.

 

Skendrović

Glavno izvozno tržište nam je je Italija, širit ćemo se na Britaniju i Indiju

Dražen Skenderović, direktor samoborske tvrtke Nord Produkt koja je specijalizirana za proizvodnju sanitarnog i kuhinjskog namještara, kao i ostalih proizvoda od plastike, kaže da mu je teško procjenjivati situaciju otprije jer su oni na tržištu tek nekoliko godina. "Mi smo relativno nova tvrtka koja se ovim biznisom bavi 10-ak godina i bilo bi loše da nismo ostvarili rast. No, naš poslovni model od samog je početka bio usmjeren na razvoj, tako da mi je teško govoriti o trendovima", kaže Skenderović. No, podaci pokazuju da je Nord Produkt imao višestruki rast, najprije na domaćem tržištu, a u posljednje vrijeme i u izvozu. "Naše glavno izvozno tržište je Italija, a u planu je širenje i na Veliku Britaniju te Indiju. Još većinu prihoda ostvarujemo u Hrvatskoj, no plan je što veći dio prihoda ostvarivati u inozemstvu", objašnjava Skenderović.

Dodaje da je veliki impuls njihovu izvozu dao ulazak Hrvatske u EU, što je uvelike olakšalo poslovanje s inozemnim partnerima.  Doajen hrvatske plastičarske indurstrije, Josip Boban, koji je prošle godine otišao u mirovinu nakon 22 godine na čelnoj poziciji splitskg AD Plastika, bio je svjedok razvoja tog sektora. "Moram priznati da nisam vidio neki značajniji rast tvrtki iz plastičarskog segmenta a da one nisu bile vezane uz autoindustriju. AD Plastik je najbolji primjer za to jer smo konstantno rasli, ulagali, otvarali nove pogone i sada smo zasluženo tu gdje jesmo", kaže Boban, koji procjenjuje da je plastičarska industrija u našoj zemlji na razini najveće proizvodnje s kraja 1980-ih.

 

Boban

Nisam vidio velik rast tvrtki iz ovog segmenta koje nisu vezane uz autoindustriju

Prema statistici HGK, u toj industrijskoj grani registrirano je 615 tvrtki, što čini oko 5,6 posto ukupno registriranih tvrtki u prerađivačkoj industriji. U strukturi bruto domaćeg proizvoda Hrvatske 2013. proizvodi od gume i plastike sudjelovali su s 0,4 posto s ostvarenih prihoda od 4,1 milijardu kuna. Taj sektor zapošljava 6300 radnika, što je 2,9 posto ukupno zaposlenih u prerađivačkoj industriji. Izvoz od 205 milijuna dolara u 2013. činio je 2,1 posto ukupna hrvatskog izvoza te godine.  
 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Rast prema DZS za 2014. za sektor plastike i gume biti će oko 20 % (realno je nešto manje). Ne raste samo sektor autoindustije već većina drugih sektora plastičarske industije, a velik rast se predviđa i dalje.

New Report

Close