Ina zatvara rafineriju u Sisku

Autor: Poslovni.hr/Hina , 20. prosinac 2018. u 08:32
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Nadzorni odbor Ine prošli tjedan dao je prethodnu suglasnost za poslovni plan za 2019., a danas ga je odobrila i Uprava.

Ina u sklopu poslovnog plana za 2019. godinu planira početak provedbe programa kojim bi prerada sirove nafte bila koncentrirana u rafineriji u Rijeci, dok bi u Rafineriji u Sisku bio industrijski centar s drugim djelatnostima, izvijestila je Ina u srijedu.

Nadzorni odbor Ine prošli tjedan dao je prethodnu suglasnost za poslovni plan za 2019., a danas ga je odobrila i Uprava.

U Ini napominju da je djelatnost rafinerija i marketinga dosad u prosjeku proizvodila milijardu kuna novčanog gubitka godišnje te se najavljuje pokretanje novog programa "INA R&M Novi smjer 2023."

Program podrazumijeva koncentraciju aktivnosti prerade sirove nafte u Hrvatskoj u Rafineriji nafte Rijeka i u sklopu toga konverziju Rafinerije Sisak u industrijski centar, kao i provedbu ostalih projekata transformacije poslovanja Rafinerija i marketinga u skladu sa strateškim smjernicama.

"Zahvaljujući ulaganju u projekt postrojenja za obradu teških ostataka (DCU), rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem za naftni koks te veću ukupnu složenost, Rafinerija nafte Rijeka postala bi vrhunska europska rafinerija. Ukupna ulaganja iznose preko četiri milijarde kuna, što predstavlja najveći pojedinačni investicijski projekt u povijesti kompanije. Konačna odluka o investiciji u projekt DCU planirana je za 2019. godinu, pod uvjetom da budu zadovoljeni svi preduvjeti kojima će se osigurati povrat investicije, a postrojenje bi trebalo biti pušteno u rad 2023.", kaže se u priopćenju.

Dodaje se kako će industrijska lokacija u Sisku ostati "vrijedan dio Ininog poslovanja te će kompanija tamo nastaviti s poslovnim aktivnostima i zadržati položaj vodećeg poslodavca i ulagača".

Za to je, dodaje se, potrebna promjena iz prerade sirove nafte koja donosi gubitke, u održive alternativne industrijske djelatnosti. Alternative bi, kako se navodi, uključivale razvoj projekata rafinerije bio-komponenti i petrokemijskih proizvoda uvjetovane profitabilnim poslovnim modelom i pozitivnim razvojem regulatornog okruženja u Europskoj Uniji i Hrvatskoj. Također, uključivale bi i moderno logističko središte, proizvodnju bitumena, obnovljivih izvora energije, proizvodnju maziva te druge održive i ekonomski isplative djelatnosti.

U idućoj godini bez kolektivnog viška radnika

Kompanija je, kako se navodi, "usmjerena na zadržavanje onolikog broja radnika koji će biti u skladu sa stvarnim poslovnim potrebama i u idućoj godini neće biti kolektivnog viška".

"Ina će biti odgovoran poslodavac i održavati konstruktivni dijalog sa socijalnim partnerima. Stoga je spremna razmotriti zadržavanje plaća i materijalnih prava svih zaposlenika na određeni period te im ponuditi druga radna mjesta u kompaniji, prekvalifikaciju ili otpremninu znatno višu od hrvatskog prosjeka i otpremnina zajamčenih Ininim kolektivnim ugovorom", kaže se u priopćenju.

Očekuje se da će se s provedbom programa započeti tijekom 2019., nakon donošenja svih potrebnih odluka. Uz provođenje svih aktivnosti obuhvaćenih ovim programom, nakon 2023. INA očekuje prosječan godišnji rast EBITDA od milijardu kuna.

U području istraživanja i proizvodnje najavljuje se maksimalno iskorištavanje potencijala za razvoj i usmjeravanje na unaprjeđenje proizvodnje, vodeći računa o troškovima i gradeći održiv portfelj na domaćoj i međunarodnoj razini.

"Ina je usmjerena na obnovu zaliha i profitabilna ulaganja kojima će se osigurati povrat investicije", dodaje se.

Maloprodaja će se, kako se navodi, usmjeriti na potrebe kupaca, pružanje širokog portfelja usluga, razvoj novih proizvoda i širenje maloprodajne mreže u Hrvatskoj i regiji. Kompanija će također pratiti i druge potencijalne isplative poslovne aktivnosti, nadograđujući tako lanac vrijednosti.

Komentari (7)
Pogledajte sve

zatvorite državu, nije profitabilna…

Evo da malo i proširim rješenje.
Kako izgleda nećemo morati bacati novce na stare avione koji nam i ne trebaju trenutno…

Oslobodila se velika količina novca.

Kako sam i rekao Sjeverni jadran je pun prirodnog plina.
INA je kupila nekoliko platformi od ENIJA ali to nije dovoljno.

Lijepo Vlada (INA) naruči naftne platforme od Trećeg maja koji gradnjom naftno plinskih platformi stabilizira svoje poslovanje, a završe se i oni brodovi da država ne mora plaćati jamstva.

INA otkrije plin, i od njihove eksploatacije vrati lovu državi preko dividende i onda država s tom lovom kupi eksradilu novih Gripena.

Usput Šveđani se obavezuju da kupe nekoliko brodova, te nam prodaju know how proizvodnja i instalacija vjetroelektrana na moru.

Pontoni, propeleri bi se radili u brodogradilištu, a Đuro Đaković ih može postavljati.
Transformatori su od Končara, a korisnik obnovljivih izvora i ulagač je HEP.

I tako sve državne firme posluju s profitom i na ekonomskim osnovama.

A Hrvatska ima natrag svoju INU, više ne mora uvoziti električnu struju, pa čak ima dvije eskadrile gripena.

I u Hrvatskoj rade sretni i zadovoljni ljudi.
A i u Panonskom bazenu još ima nafte.

Ili možemo slušati ministra Čorića da on podupire Mađare da INA radi po ekonomskim principima.

To Vam znači nakon što ugase rafineriju Sisak, INA Maziva i Proplin, Petrokemiju na kraju će zatvoriti i Riječku rafineriju.

Zašto? Pa jer Mađarima ekonomski ne treba proizvodnja naftnih derivata i plina u Hrvatskoj jer imaju svoje izvore i dovoljne kapacitete.
Samo im radimo gubitke a oni imaju dovoljan kapacitet.

Inače glavni direktor Uprave INE ne govori istinu.

Čim je došao naredio je svim direktorima da naprave popis ljudi koje će se otpustiti.

!0% ljudi u svakom kolektivu INE.

Da li je to otkaz ili otpremnine je potpuno svejedno.

Pitajte te naše direktore Hrvatske kakav su nalog dobili od udruge Mađarona!

@All
Ukratko:
1. Nogirati Mađare. Mađari nisu nam strateški partner, otkad su ušli u INU rade sve da oslabe i zatvore INU.
Neki bi rekli da se radi o neprijateljskom preuzimanju. Ne znam kako izgleda neprijateljsko preuzimanje, ali prijateljsko sigurno nije. U svakom slučaju preuzeli su ININO tržište razvijaju se na našim resursima, a od partnerstva i izvršenja preuzetih obaveza nema ništa. Osim što su otpustili više od 50% radnika u INI od kada su ušli u Hrvatsku.
RAZVRGNUTI partnerstvo.
2. Pod hitno smijeniti sve članove Uprave INE, kao i direktore u INI jer provode mađarsku politiku i ne štite hrvatske interese. Trebalo bi smijeniti i nesposobne ministre u Vladi koji su dopustili to stanje i ne zastupaju hrvatske interese.
3. Povećati trošarine na benzin, diesel i plin za 200%. Ako možemo imati trošarine na automobile koje uopće ne proizvodimo onda možemo štititi našu proizvodnju i preradu nafte i plina.
4. Odmah pokrenuti s Mađarima pregovore o razvrgnuću strateškog partnerstva. Mađari su dobili 25%+1 dionicu ukoliko u potpunosti moderniziraju riječku i sisačku rafineriju.
Ako se u pregovorima ustanovi da nisu modernizirali u potpunosti obje rafinerije Vlada pokreće postupak vraćanja 25%+1 dionice u hrvatsko vlasništvo.
Odmah se pokreće izračun izgubljene dobiti sa strane INE jer rafinerije nisu odmah modernizirane.
5. Prema ugovoru ININo tržište je trebalo biti Hrvatska, Slovenija, BiH, Crna gora i Srbija.
Prema tome sporazumu INA je trebala povećati tržišni udio. Ako je mađarski MOL ušao na ta tržišta također tražiti naknadu štete prema INI jer se nisu držali potpisanog sporazuma (kupnja Tifona od strane MOL-a).
6. Nafta će u idućim mjesecima opet pasti na minimum. Vlada treba narediti JANAFU da oslobodi sve moguće skladišne kapacitete. Nabaviti od prijatelja iz Irana i Iraka naftu za sljedeće dvije godine.
Dio novaca treba osigurati Vlada a (iz trošarina na uvoz derivata i plina) a dio INA zaduženjem odnosno od novaca koji će platiti Mađari za penale. JANAF nije ovdje da radi profit (poslovanje treba biti na nuli ili mali profit) već da država ima strateške rezerve. INA je firma koja će raditi državi profit.
7. Riječku rafineriju odmah potpuno modernizirati. Dok se riječka rafinerija modernizira, Sisačka radi godinu dana punim kapacitetom.
Nakon modernizacije riječke rafinerije vidjeti da li je sisačka rafinerija radila profitabilno. Ukoliko radi treba je modernizirati, uspostaviti proizvodnju bitumena, baznih ulja.
Vidjeti mogućnost da se u sklopu rafinerije napravi i spalionica otpada koja bi davala Sisku toplinsku energiju i električnu struju..
8. Novac će se namaknuti iz zarade od nabavne cijene sirove nafte i one koje će rafinerija prodati nakon prerade, kao i trošarina na naftne derivate i plin.
9. Odustati od LNG terminala na Krku a novac predviđen za taj projekt posuditi INI za bušenje Sjevernog Jadrana. U sjevernom Jadranu ima dovoljno plina da zadovolji potrebe Hrvatske sljedećih 30 godina.
Naročito ako vlada misli zatvoriti Petrokemiju kako je ministar Čorić najavio.
Znači za desetak godina INA može biti efikasna naftna kompanija koja biti kao strateška industrija u većinskom hrvatskom vlasništvu.
Bez obzira što je korištenje nafte na nekom vrhuncu INA će imati dovoljno vremena i znanja da se prilagodi novim gorivima, tehnologijama i izazovima budućnosti.

Zarada koju će ostvariti na proizvodnji i preradi nafte i plina te njihovom ulaganju u nove projekte i tehnologije su zalog da će INA i dalje biti srce i vodeća kompanija Hrvatske koja će vući za sobom cijelo gospodarstvo.
U slučaju vojne opasnosti INA će opet dati svoj obol da naše naoružanje ne zahrđa ili stane zbog nedostatka goriva.
Naravno suradnja s HEP-om kao i distrubucija vodika kao goriva budućnosti će također biti neizbježno, a naravno nećemo zaboraviti ni JANAF koji će se isto morati prilagoditi kada za 30 ak godina nafta, benzin i diesel budu prošlost što se tiče pogonskih goriva.
Lp



Ovo je protuhrvatska Vlada kao i ona od Sanadera koji su prodali energetsku neovisnost Hrvatske.

Očekujem da se i JANAF zatvori jer svi ti rezervoari i skladišta bez domaćih rafinerija nemaju smisla.

Nema smisla skladištiti naftu kada tu naftu nitko u Hrvatskoj nema za preraditi.

Što ćemo kada se opet zaratimo ( a uz ovakve de.bile to je pitanje samo vremena) slati naftu u Beograd i NIŠ da je obrade?

na koji hu.rac će ići svi ti avioni, helikopteri, brodovi, tenkovi.

Sve je to sto pricas jasno, ali reci sto uciniti ?

New Report

Close