U finiš ulazi projekt CROWN (Crown of entrepreneurial ideas for success) kojeg u sklopu prekograničnog programa za jačanje poduzetništva u Hrvatskoj, BiH i Crnoj Gori za Hrvatsku provodi Sisačko-moslavačka razvojna agencija SIMORA, kojim se predviđa za odabrane startup projekte pružiti pomoć za marketing i crowdfunding kampanju u iznosu koji premašuje 4,5 milijuna kuna.
Svaka od zemalja odabrat će po tri projekta. Tko su hrvatski pobjednici saznat će se 1. rujna, nakon analize više od 100 pristiglih projekata i odabira 25 kreativaca koji su prošli edukaciju i uz mentore razradili projekte.
Tog će dana i 10 onih koji su ušli u uži krug održati prezentaciju pred žirijem u hotelu Jurjevec u Lekeniku. Birat će se tri hrvatska projekta, koji će dobiti pomoć od po 25 tisuća eura, odnosno 187 tisuća kuna.
Iz zvuka u titl
Projekti u završnici iz različitih su dijelova Hrvatske i različitih sektora. Javnost je za neke već imala prilike čuti, poput inovativnog proizvoda za gluhe osobe “Eye hearing” koji je razvila Josipa Bencek. Riječ je o rješenju koje, zahvaljujući softveru i korištenju opcije prijenosa zvuka te hardvera vezanog uz “pametne naočale” omogućuje prijenos zvuka u titlove.
Proizvod se dorađuje i otvara mogućnost prijevoda na drugi jezik. Ovo rješenje već je dobilo nagrade i priznanja, no za proizvodnju su potrebne investicije.
Među 10 hrvatskih kandidata za potporu u crowdfunding kampanji je i projekt Vijuga, Osječanina Darka Grundlera. Riječ je o platformi koja povezuje umjetnike, ljubitelje umjetnosti i poslovne subjekte, jedinstveno mjesto za promociju i prodaju umjetničkih djela.
Lucija Zelić osmislila je projekt zeleni hotel, koji se temelji na ideji ekoturizma, povezivanju tradicijskih kuća, lokalnih mladih umjetnika, i općenito promociji manje poznatih lokacija.
Elena Vučinovec iz Kutine dizajnirala je mobilne kućice multifunkcionalne arhitekture, koje osim stanovanja mogu biti korištene i za turističke svrhe, javnu namjenu i zbrinjavanje ljudi.
“Herbie” je projekt Luke Solde iz Podolja, temeljen na korištenju biljnih mješavina i promociji kulture zdravog života, a zanimljiva je i ideja Katarine Mirković, koja polazi od velikog potencijala iz neiskorištenog dijela šparoga,koji umjesto u otpad mogu biti sirovina za nutritivno vrijedan dodatak prehrani, a konzumaciju je moguće osigurati i kroz vegetarijansku paštetu.
Zdrava hrana u fokusu je i Roberta Šakića, čiji projekt aplikacije “LocalFood” omogućuje jednostavnu detekciju zdrave hrane, pomoću koje se može stupiti u kontakt s obližnjim OPG-ovima, prerađivačima, tržnicama…
U zadnjem krugu natjecanja je i projekt modularne maskice za mobitele Ante Tomića, kojom bi se omogućilo personalizaciju i izmjenu dizajna zahvaljujući slideru, odnosno pločici koja se umeće u masku.
U finalu je i projekt edukativnih video igara za djecu i školarce kojeg je razvio Stefan Vedrina, a edukacija bi obuhvaćala različita područja od ekologije, matematike, jezika do lijepog ponašanja.
Tesa Goldstein investitore pak traži za projekt Ad hoc servisa za starije i nemoćne, koji bi funkcionirao po principu Ubera, odnosno vozači-njegovatelji bi zaprimali zahtjeve putem aplikacije.
Ponude do 8. rujna
SIMORA je trenutno i u postupcima prikupljanja ponuda za osmišljavanje marketinške prezentacije tri projekta, kao i organizacije same crowdfunding kampanje.
Rokovi za ponude za ove poslove su 8. rujna, a sama crowdfunding kampanja bi prema uvjetima natječaja trebala trajati najmanje pet mjeseci. To znači da će po kapital tri odabrana projekta vjerojatno biti spremni ići u proljeće iduće godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu