Ove godine u Hrvatskoj se najavljuje otvaranje 40 novih i novoobnovljenih hotela, kampova, turističkih naselja i aparthotela, a među najvećim ulagačima su Maistra, Valamar, Laguna Novigrad, Sunčani Hvar, ali i rapski Imperial te crikvenički Jadran.
U Ministarstvu turizma ističu da je riječ o investicijsklom boomu koji pokazuje da su investitori prepoznali značaj strateškog razvoja turizma u Hrvatskoj, dok konzultanti ističu kako Hrvatska mora još mnogo raditi na privlačenju novih i stranih investicija, ključnih za razvoj i rast konkurentnosti hrvatskoga turizma. Na Kvarneru je prošloga tjedna otvoren renovirani hotel Padova rapskog Imperiala (4*), što je jedno od najvećih ulaganja na Rabu posljednjih godina. Vrijednost radova bila je 8,5 milijuna eura. Jadran je podigao kategorije hotela Omorika na 4 zvjezdice, a bivši hotel Varaždin, danas hotel Katarina, podignut je na 4 zvjezdice te je najveća ovogodišnja investicija Jadrana, dok ukupna investicija iznosi 22,2 milijuna kuna.
U Istri Maistra gradi hotel Amarin (4*) sa 280 jedinica. Maistra dodatno investira u svoje kampove, kao i Arenaturist, koji ulaže u poboljšanje gotovo svih smještajnih objekata. Nedavno je otvoren boutique hotel Rivalmare u Novigradu, investicija vrijedna 15 milijuna kuna. Laguna Novigrad (Aminess) gradi Family village sa 50 mobilnih kućica, a investicija je vrijedna 10 milijuna kuna. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji Hotel Bellevue u Orebiću kompletno je obnovljen i svečano otvoren prošloga vikenda. Valamar Riviera podiže kategoriju Kampa Lanterna Tar (4*), proširuje ponudu glamping šatora, uređuje vodeni park za djecu, novo tematsko naselje mobilnih kućica, vanjske bazene te plaže.
Likan
Ulagače u Hrvatskoj zanimaju luksuzne rezidencije.
"Kontinuirani podaci o rastu turističkoga prometa i potrošnje turista pokazatelj su investitorima da je Hrvatska atraktivna zemlja za ulaganja, a na nama je da kvalitetnim usmjeravanjem marketinga, promocije i brendiranja osiguramo da Hrvatska bude još privlačnija", naglasio je ministar turizma Anton Kliman. Iako se slaže da Hrvatska izaziva sve veći interes hotelskih brendova, konzultantica Vedrana Likan ističe kako još jako nedostaje strani kapital, koji bi privukla jasna strategija destinacija te bolja uređenost sustava, od upravljanja zemljištom nadalje. "U ovom trenutku postoje argumenti za porast potražnje za turističkim smještajem i pratećim sadržajima, osobito sa stranih tržišta, te rastu kupovna moć na domaćem tržištu i zapošljavanje. Povoljni su uvjeti financiranja te rast Hrvatske kao autodestinacije. U hrvatskom se turizmu, međutim, previše toga i dalje temelji na slučajnosti, a manje na strategiji, uz iznimke nekih destinacija ili regija poput Istre", kaže Likan.
Zbog toga strategiju brojnih destinacija kroje hotelske kuće, što je dobro samo kad su one u skladu s ciljevima destinacija. Likan ističe kako velik broj investitora u Hrvatskoj traži prilike za ulaganje u luksuzne rezidencije, što je velika prilika za turizam koju Hrvatska ne bi smjela propustiti. Siniša Topalović iz Horwath HTL-a smatra kako bi dinamika podizanja kvalitete smještajnih kapaciteta trebala biti puno snažnija, posebice u segmentu greenfield investicija, s obzirom na dobre poslovne rezultate proteklih godina. "Šteta što je riječ uglavnom o postojećim igračima u sektoru. Potencijal ulaganja u Hrvatsku još nije međunarodno prepoznat u mjeri da se prvoklasni svjetski investitori odluče za ulaganja. Tome pridonosi i država jer još ne uspijeva ponuditi neaktivnu imovinu za velike projekte dodane vrijednosti, a proces planiranja i realizacije projekata često je znatno usporen zbog sporosti i neefikasnosti javnoga aparata", zaključuje Topalović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu