Treći najveći svjetski proizvođač PVC stolarije, bazično belgijski Deceuninck, već je pokrenuo proizvodnju u Hrvatskoj te ima velike planove za razvoj poslovanja u našoj zemlji. Kako pojašnjava Luc Vankemmelbeke, glavni izvršni direktor za europsko tržište Deceunincka, već danas imaju proizvodne i skladišne pogone u Hrvatskoj, ali podijeljene na tri lokacije.
“Cilj ove aktivnosti je integrirati se u najsuvremeniji pogon povećanog kapaciteta. Naši stručno osposobljeni zaposlenici s velikim iskustvom u procesu i proizvodima preselit će se u novi pogon.
Taj važan korak naglašava čvrsto uvjerenje Deceunincka u potencijal rasta balkanskih zemalja. Osim za lokalna tržišta, tvornica u Zagrebu dobro je pozicionirana i za druga važna tržišta”, kazao je Vankemmelbeke.
Dodaje da su posljednje godine bile globalna borba, ali da su se uspjeli snaći jer grade dugotrajna i duboka partnerstva.
“To samo po sebi ima vrijednost. Dugoročno smo u tom poslu, kao i naši kupci. Morat ćemo se zajedno prilagođavati tržišnim promjenama, a to će dodatno ojačati našu suradnju”, ističe ovaj menadžer.
Udvostručena cijena smole
Pojašnjava da se izazovi koji su se dogodili mogu podijeliti na dva važna dijela. Dostupnost s jedne strane, cijena s druge.
“Što se tiče dostupnosti, nikad nismo ostali bez smole, samo su neki potrebni aditivi bili nedostupni ili ih je bilo teško nabaviti, pa smo morali raditi druge formule i raditi drugačije u tvornicama.
Prisutna je i nestabilnost isporuka, što otežava planiranje. Ali najveći utjecaj imali su pigmenti za boje i svakako u foliji. Jednostavno više nismo mogli ponuditi određene boje. U međuvremenu se donekle stabilizirao i možemo to bolje procijeniti”, navodi Vankemmelbeke.
Nastavlja da je, osim dostupnosti, aspekt cijene trenutno katastrofalan. “Cijena naše smole više se nego udvostručila od 2021. To je mnogo. Uostalom, svugdje je tako, svi se bune, a na kraju imamo samo dva izbora: ili prestati proizvoditi ili nastaviti kalkulirati.
Ono što je drugačije od prije otprilike 10-15 godina, sada postoji inflacija u sustavu, potaknuta prvenstveno cijenama energije, radom i povećanjem troškova transporta. Naša generacija zapravo nikada nije upoznala inflaciju. Cijene nisu rasle od 2000. A sad jesu, cijene rastu, plaće rastu”, ističe glavni direktor Deceunincka za Europu.
Tvrtka na izazove tržišta odgovara inovacijama i zelenim tehnologijama. No, upozorava, iako su inovacije bitne, nije lako inovirati. Za primjer navodi njihov asortiman Elegant za prozore i vrata, temeljen na jedinstveno razvijenom iCOR principu.
“Asortiman Elegant ultimativni je koncept prozora. Može se 100% reciklirati i najbolje je dostupno rješenje za prozore i vrata od čelika. To je prvi od mnogih dizajna prozora koje pokreće Deceuninckova nova univerzalna platforma iCOR. Ovaj modularni pristup omogućuje standardizaciju procesa, što rezultira znatnim smanjenjem složenosti”, pojašnjava Luc Vankemmelbeke.
Više od 90 zemalja
Ova tvrtka ima već 100% reciklirani prozor Phoenix – stolar vadi stari prozor, reciklira se na energetski prihvatljiv način i oni ga pretvaraju u novi prozor. Životni vijek PVC prozora najmanje je 35 godina i mogu ga reciklirati najmanje osam puta, tako da bi i 300 godina kasnije još mogli izraditi te iste PVC prozore. Tvrde da je to budućnost.
Deceuninck je belgijska burzovna tvrtka osnovana 1937. godine koja danas posluje s više od 35 podružnica i 17 različitih proizvodnih lokacija u više od 90 zemalja. Imaju globalno 4000 veleprodajnih kupaca, a hrvatska podružnica osnovana je 2004.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu