Ikea će u idućih sedam godina na lokaciji uz robnu kuću u Zagrebu uložiti 88 milijuna eura, najprije u trgovačko-turističku atrakciju Designer Outlet Croatia, koji će biti otvoren 2018., a potom u gradnju hipermarketa, maloprodajnog objekta, benzinske stanice i dvaju lanaca brze hrane.
Riječ je o novom inovativnom konceptu, kombinaciji trgovine i turističke atrakcije koju Ikea razvija još u Portugalu, a navedene investicije u Zagrebu realizirat će se umjesto klasičnoga trgovačkog centra koji je Ikea najavljivala još prije 2010 godine. Naime, u sadašnjoj perspektivi takav koncept u većoj mjeri udovoljava potrebama kupaca, a ulaganje je potvrda da je Ikea zadovoljna poslovanjem na hrvatskom tržištu, u koje želi dalje ulagati, kako su nam potvrdili u toj kompaniji. Ulaganje je pokrenula kompanija IKEA Centres, koja posluje u sastavu globalne trgovačke kompanije IKEA grupa, a obuhvaća projekt vrijedan 33 milijuna eura za gradnju prve faze kompleksa Designer Outlet Croatia, koji će biti smješten na današnjoj ledini uz parkiralište robne kuće. To će biti najveći outlet kompleks u Hrvatskoj, koji će se u prvoj fazi prostirati na 15 tisuća četvornih metara u 90 lokala prosječne površine 170 kvadrata, a u kasnijoj fazi proširit će se na oko 150 trgovina na 25 tisuća kvadrata.
Investicija je zajednički pothvat IKEA Centresa i švicarskog Mutschler Outlet Holdinga, a ovo je jedan od dvaju sličnih projekata na kojima surađuju, drugi je Designer Outlet u portugalskom Algarveu. Mutschler Outlet Holding AG u vlasništvu ima i nekoliko outleta u Njemačkoj. Outletom Croatia u suradnji s IKEA Centres upravljat će konzultantska tvrtka ROS Retail Outlet Shopping, poznati austrijski upravitelj dizajnerskih outleta, a po završetku prve faze projekta očekuje se otvaranje više od 400 novih radnih mjesta, kažu u Ikei. Osim što se u kompleksu Designer Outlet Croatia očekuju vodeći međunarodni brendovi sniženi do 70 posto, posjetitelje planiraju privući i arhitekturom koja će biti inspirirana stilskim elementima kuća Slavonije, Istre i Kvarnera, Dalmacije, Zagreba te sjeverozapadne Hrvatske, po čemu se projekt može smatrati turističkom atrakcijom, ističe Branko Mihajlov, voditelj projekta i upravitelj tvrtke Designer Outlet Croatia koji nam je pojasnio zbog čega je Ikea odlučila otvoriti baš dizajnerski outlet.
"Kako smo zbog administrativnih prepreka kasnili s provedbom projekta izgradnje robne kuće, u međuvremenu su se otvarali drugi trgovački centri i shvatili smo da koncept s trgovačkim centrom ne bi imao smisla. Uzeli smo stoga vremena da izgradimo robnu kuću i da u međuvremenu osmislimo koncept kojeg još nema na tržištu, a koji će biti dugoročno održiv. Ideja da to bude dizajnerski outlet centar došla je nakon što je naše istraživanje pokazalo da puno ljudi danas ide u šoping u outlet centre u Austriji i Italiji, i cilj nam je to ponuditi u Zagrebu, da ljudi više nemaju razloga ići u Austriju i Italiju", pojasnio je Branko Mihajlov za Poslovni dnevnik, dodajući kako taj koncept nema veze s postojećim outletima u okolici Zagreba, koji imaju mnogo manje brendova i jako su udaljeni od grada. Pojašnjava i zbog čega je Zagreb dobra lokacija za takvu investiciju.
"U krugu od dva sata vožnje od Zagreba živi oko pet milijuna ljudi koji već sad dolaze u Ikeu i tu provode cijeli dan. Slično funkcioniraju i outleti, također privlače ljude iz udaljenih krajeva koji tamo budu cijeli dan. Stoga se radi o pametnoj sinergiji od koje svi imaju koristi", ističe Mihajlov. Ikea očekuje bolju posjećenost, jer je prosječan broj dolazaka u outlet centre najmanje šest puta godišnje, dok Ikea ima tri do četiri posjeta u godini dana. U Ikei ističu da zainteresirani zakupci mogu već sada kontaktirati ROS Retail Outlet Shopping. Thomas Reichenauer, izvršni direktor ROS Retail Outlet Shoppinga ističe da je ovo jedinstven projekt u Hrvatskoj, koji se događa u pozitivnim uvjetima.
"Jako smo zadovoljni što ovim projektom možemo dodatno ojačati naš partnerski odnos s kompanijom IKEA Centres, s kojom već surađujemo na projektu Designer Outlet Algarve. Dobrobiti suradnje na razvoju projekta Designer Outlet Croatia bit će obostrane, istaknuo je. Za gradnju Designer Outlet Croatia potrebno je samo još dobiti građevinsku dozvolu, a gradnja će započeti tijekom 2017. godine, dok je otvaranje predviđeno za 2018. godinu. Vrijednost investicije po dovršetku druge faze projekta iznosit će 54 milijuna eura, što će ukupno biti 88 milijuna eura. Uz dosadašnja ulaganja u robnu kuću i infrastrukturu, investicije IKEA Grupe u Hrvatskoj tako će dosegnuti 188 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu