Švedska Ikea, koja će u Rugvici otvoriti robnu kuću u proljeće 2014. godine, zainteresirana je za hrvatske dobavljače.
Kako je Poslovnom dnevniku potvrdio Igor Štefanac, glasnogovornik Ikee za Hrvatsku, primarno su u potrazi za dobavljačima iz drvne industrije, ali su zainteresirani i za papirnu konfekciju, proizvode od plastike i proizvođače svijeća. "Mi ne tražimo nekoga čije ćemo proizvode distribuirati u robnu kuću Ikea u Zagrebu, već u naše centre diljem svijeta, a to je hrvatskim proizvođačima često prevelik zalogaj. Ako postoji netko tko može ispuniti naše zahtjeve, otvoreni smo za prijedloge", kaže Štefanac i dodaje kako će švedski gigant u budućnosti i poticati suradnju sa hrvatskim gospodarstvenicima.Ni s druge strane interesa ne manjka. Prema riječima Zdravka Jelčića, predsjednika Uprave Spin Valisa iz Požege i čelnika drvoprerađivača pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Vijeće će sljedeći tjedan na sjednici izvršnog odbora raspravljati upravo o tome. "Jedna točka dnevnog reda je svakako suradnja s Ikeom, a kada utvrdimo tko je zainteresiran zatražit ćemo službeni sastanak sa predstavnicima švedskog trgovačkog lanca", istaknuo je Jelčić.
Nije tajna da su hrvatske cijene namještaja, pojasnio je Jelčić, nekonkuretne onima s Dalekom Istoka ili čak iz bliske regije."Problem je u cijeni rada. Poljski proizvođači namještaja su u prosjeku 30 posto jeftiniji od hrvatskih zbog niže cijene rada, nižih poreznih opterećenja, pa čak i nižih cijena komunalija", kaže Jelčić.Marijan Kavran, direktor Drvnoga klastera pohvalio se da od hrvatskih tvrtki za Ikeu ozbiljan posao radi samo virovitički Tvin i jedna istarska tvrtka koja proizvodi metalni namještaj. "U Hrvatskoj se godišnje uveze oko 540 milijuna dolara namještaja i na taj dio tržišta vjerojatno Ikea cilja, dok se izveze oko milijardu dolara vrijednog namještaja i proizvoda drvne industrije", zaključuje Kavran.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.jedini problem je što ikea ima od drvenog namještaja 70 posto iverice a naši proizvode puno drvo.
a tu je uvijek pitanje kakva je korist od punog drva ako ima tako malo kupaca spremnih da ga plate.
nisu ni najrazvijenije zemlje svijeta imune na netržišno ponašanje – i rolls royce, rover i volvo su propali zato što su bili prekvalitetni, a bmw i mercedes su opstali jer su sveli kvalitetu na ekonomski razumnu mjeru.
sve je to stvar praćenja ekonomije i tržišta, a za naše tvrtke je ključno da se nauče boriti na tržištu i pristupati ekonomiji kao struci, a ne kao idologiji i politici.
svi koji se spremate na sastanak dobro se pripremite i raspitajte kod onih koji su isto tako krenuli sa vjerom da će preko Ikea-e osvojiti svjetsko tržište, a Ikea ih je odvela u probleme koje ni sanjati nisu mogli prije Ikea-e!
jedini problem je što ikea ima od drvenog namještaja 70 posto iverice a naši proizvode puno drvo.
nije da nema prostora da im prodamo robe ali pitanje je jesmo li konkurentniji od rumunjske,srbije i bugarske gdje već proizvode.
jer ikea ima skoro sve od lokomotive do igle u trgovinama.
recimo kordun karlovac koji proizvodi pribor za jelo.
ako im je skupo u Hrvatskoj neka idu na istok
Uključite se u raspravu