Za hrvatski turizam iduća će godina biti vrlo izazovna zbog niza pozitivnih, ali i nepovoljnih okolnosti, zbog čega ministar turizma Veljko Ostojić ističe da će biti vrlo zadovoljan ako se ponove odlični ovogodišnji rezultati, a iznimno sretan ako brojke budu još bolje.
Među pozitivnim okolnostima koje čekaju hrvatski turizam u idućoj godini, ministar prije svega naglašava početak primjene snižene stope PDV-a od 10 posto na gotovo sve usluge u turizmu, što će sigurno dugoročno dati 'vjetar u leđa' turizmu i čime se približava uvjetima poslovanja, barem što se PDV-a tiče, većini konkurenata. I od očekivanog ulaska Hrvatske u EU turizam će imati koristi, jer će uz ostalo, smatra Ostojić, otvoriti brojna vrata i mogućnosti, posebno što se tiče financija i investiranja u turistički sektor.
Time će Hrvatska postati i dio velike europske obitelj te će prepoznatljivost same zemlje i turističkog proizvoda još više doći do izražaja ne samo u EU nego i cijelom svijetu, a i činjenica da će Hrvatska zbog toga biti globalno prisutna u brojnim medijima itekako je dobrodošla u promociji. Iduće se godine očekuje i usvajanje strategije razvoja hrvatskog turizma do 2020., dokumenta čija je izrada u finalnoj fazi i koji će sektoru dati smjernice daljeg, održivog razvoja, a ono čemu se ministar najviše nada u 2013. je povećanje investicija u sektoru i to dvostruko više nego što je to bilo ove godine, odnosno na bar 3 milijarde kuna.
Tome bi, osim sniženja stope PDV-a, trebala pridonijeti i druga nastojanja Ministarstva turizma da se potencijalnim investitorima omogući povoljan pristup financijskim sredstvima i poveća atraktivnost sektora, a među mjerama koje se najavljuju uz ostalo je i poseban program za male i srednje poduzetnike koji se priprema u suradnji s HBOR-om, HAMAG-om i Ministarstvom poduzetništva i obrta. S obzirom na Operativni marketing plan (OMP) i Program rada Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za 2013. u kojima ima dosta promjena u odnosu na dosadašnje, ministar vjeruje i u poboljšanja u promociji i komunikaciji s tržištima, tim više jer su, uz redukciju tiskanja brošura, nastupa na sajmovima i općenito klasičnog oglašavanja, istodobno povećana sredstva za odnose s javnošću, online i viralni marketing te slične taktike.
Jednu od ključnih razvojnih uloga za destinacije imat će, kako kaže, i sustav destinacijskih menadžment organizacija (DMO) i kompanija (DMC), za što je za 2013. predviđeno 800 posto više sredstava nego u 2012., a što bi, kao i povećanje potpora za manifestacije i druge aktivnosti u pred i posezoni trebalo pridonijeti smanjenju sezonalnosti hrvatskog turizma te njegovom proširenja i na kontinentalni dio zemlje. Od nepovoljnih okolnosti za iduću godinu upozorava na nastavak negativnih trendova u globalnom gospodarstvu, posebno u većini zemalja važnih za hrvatski turizam, kao i na 'nepovoljan' kalendarski raspored blagdana iduće godine.
Ni izmjena viznog režima neće ići baš 'na ruku' hrvatskom turizmu, a što može utjecati na manji turistički promet iz primjerice Rusije i Ukrajine u odnosu na nekoliko zadnjih godina kada su turisti s tih tržišta, zbog tzv. sezonskih viza, u Hrvatskoj bilježili snažniji rast noćenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_naivan]
Uključite se u raspravu