Od 8,7 milijuna kupaca koji su lani posjetili Arena centar njih 12 posto bili su turisti.
Posjećenost centra rasla je pet posto u odnosu na godinu prije, a prometi zakupaca šet posto. S tim brojkama starta mandat novoga direktora Tomislava Dekalića, koji je odgovoran za cjelokupno upravljanje i poslovanje toga trgovačko-zabavnog centra. Za Poslovni dnevnik govori o planovima, konkurenciji i stanju na tržištu šoping centara.
Kakva je pozicija Arena centra na zagrebačkom "tržištu" trgovačkih centara?
Arena Centar vodeći je na zagrebačkom tržištu, ali i u cijeloj zemlji. Profilirao se u supraregionalnu destinaciju, o čemu govore i brojke. Već treću godinu zaredom omiljeni je centar Zagrepčana i centar koji prvi padne napamet odraslim Zagrepčanima, prema istraživanju GfK.
Kako generalno vidite situaciju s trgovačkim centrima u Hrvatskoj, ima li prostora za nove igrače?
Smatram da je zagrebačko tržište šoping centara zasićeno. Ne vidim mjesta za nekog drugog, no moguće je da se postojeći šoping centri osvježe novom ponudom. Kada je riječ o Hrvatskoj, ima prostora za gradnju manjih, lokalnih centara na području Istre i Dalmacije.
Je li bila velika fluktuacija zakupaca u Arena centru? Koji su bili najčešći razlozi za odlazak/dolazak?
Unatoč krizi, vrlo smo zadovoljni da se centar definirao kao preferirana lokacija za ulazak međunarodnih brendova na tržište. Od 25 trgovina, koliko ih je otvoreno 2014., njih čak 10 bili su novi ulasci na hrvatsko tržište. Riječ je o prvom certificiranom Lego storeu u JI Europi, ulasku međunarodnog LPP lanca s pet brandova te prepoznatih međunarodnih brandova kao što su Napapijri, He by Mango, LTB i Alpstories. Uobičajeno je da do dva posto zakupaca na razini godine odlazi i dolazi. Razlozi su brojni i pojedinačni za svaku tvrtku; u prošloj godini mnoge tvrtke, ponjviše domaće, našle su se u predstečajnim nagodbama, no ponajprije je riječ o prirodnom poslovnom procesu.
Planirate li neke zaokrete u poslovanju?
Planiram nastaviti razvijati centar u smjeru što kvalitetnije ponude brendova i turističke ponude, ali i snažnije poraditi na segmentu zabave i ponude za provođenje slobodnog vremena za cijelu obitelj radi dodatnog pojačavanja regionalne pozicije Arena centra.
Planirate li u idućem razdoblju dovesti neki novi brend?
Planiramo dovesti više jakih brendova, kao i neka proširenja trgovačkog prostora postojećih brandova.
Koliko su zabavni sadržaji važni za poslovanje trgovačkog centra, hoće li tu biti novih sadržaja?
Naš je zadatak, kao menadžment kompanije, ponuditi kupcima zabavne i druge sadržaje koji će ih navesti da što više vremena provedu u centru te da produlje svoj boravak. Stoga je vrlo važno imati kvalitetan zabavni sadržaj. Arena Centar u tom segmentu vodi na domaćem tržištu, ali i šire. Uz kinoformate, vrlo važan dio ponude je tzv. Food court. Nudimo i popratne servisne sadržaje: 3000 besplatnih parkirnih mjesta, vlastiti poštanski ured, poslovnicu banke, kemijsku čistionicu, a odnedavno i autopraonicu. Tu su i igraonica za djecu, kafići. Uskoro planiramo napraviti vrlo atraktivan zabavni sadržaj po kojem ćemo se dodatno izdvojiti od konkurencije, u pozitivnom smislu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu