Glavni glad Hrvatske posljednjih je godina doživio turistički 'boom' za koji je zaslužan veliki broj kreativnih, perspektivnih mladih ljudi, udruga, institucija, zajednica, kao i sam grad, koji su obogatili ponudu svojim inovacijama.
Jedan od tih inovativnih projekata je i Zagreb Time Travel. Iza njega se krije Kata Barišić, diplomirana ekonomistica koja već sedam godina uspješno vodi vlastitu tvrtku, točnije prvi hrvatski webshop za personalizirane i iskustvene poklone za sve prigode. No, tu tek počinje njezina poduzetnička karijera koju je nastavila projektom Zagreb Time Travel. Riječ je o prvoj turističkoj turi Zagrebom koja najbolju ponudu i znamenitosti grada prezentira turistima kao putovanje kroz vrijeme, oživljavajući povijesne događaje i likove uz pomoć suvremenih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR).
Posjetitelji tijekom ture svjedoče isprepletanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje njihov 'vremeplov' i omogućuje im da putem digitalnog prozora zavire u prošlost i otkriju urbane legende i povijesne događaje. Za razvoj projekta zaslužna je cijela obitelj Barišić, ali i, ističe Kata, brojni turistički vodiči, povjesničari, mentori, programeri, dizajneri i predstavnici Grada, koji su na svoj način dali obol razvoju aplikacije kroz timski rad, upornost i dobru volju.
Nisu ni znali što sve postoji
"Zaključili smo da današnji moderni turist traži nešto novo – doživljaj destinacije. Zato smo osmislili ovu turističku turu koja spaja moderne tehnologije, hrvatsku povijest i baštinu u novi inovativni turistički proizvod, idealan za naraštaje suvremenih putnika", smatra K. Barišić. Virtualna i proširena stvarnost mijenjaju lice tradicionalnog turizma, ističe, ali pružaju i nove mogućnosti za povezivanje s posjetiteljem te omogućuju kreiranje novih izvora prihoda za cijelu zajednicu.
12 atrakcija
u virtualnom razgledu grada u kojem su vodiči žene iz povijesti Zagreba
"Putem aplikacije Time Travel prezentiramo razgledavanje grada u obliku igre u kojoj se dvanaest urbanih atrakcija predstavlja kao putovanje kroz vrijeme u kojem su vodiči poznate žene iz povijesti Zagreba: Manda, kumica Barica, vještica Barica Cindek, književnica Marija Jurić Zagorka, književni lik Dora Krupićeva, Crna Kraljice i ostale", objašnjava Kata. Igrači skupljaju bodove rješavajući povijesne pitalice i zanimljive zagonetke i pritom uče o gradu. Bodovi im kasnije otključavaju popuste na muzeje, hostele, gradske sadržaje i znamenitosti. Na turi mogu, uz priče i zadatke, napraviti i mnoštvo atraktivnih fotografija s povijesnim likovima i jedinstvenim zagrebačkim pozadinama te ih dijeliti na svojim društvenim mrežama i tako postati promotori Zagreba.
Tura je, kaže, namijenjena svima koji žele naučiti više o zagrebačkoj prošlosti i pritom se dobro zabaviti. "Djeca školskog uzrasta na jedan zabavan, interaktivan i tehnološki suvremen način uče o povijesti svoga grada i domovine", ističe autorica projekta. Modernim načinom razgledavanja oduševljeni su turisti jer osim što u nekoliko sati upoznaju Zagreb, sudjeluju u igri, skupljaju bodove i ostvaruju popuste pa tako vrate početnu investiciju. Kata Barišić ističe da su rutom zadovoljni i Zagrepčani koji priznaju da za mnogo stvari nisu ni znali o svom rodnom gradu. "Posebice su oduševljeni učenici osnovnih i srednjih škola koji istovremeno uče o povijesti i hrvatskoj baštini, novim tehnologijama i pritom se dobro zabavljaju istraživajući grad", ističe Kata.
Samoodrživost za izvoz
Aplikaciju i ideju financijski, mentorski i medijski od samog je početka podržala Turistička zajednica Grada Zagreba. Dobili su nagradu u sklopu Startup Factory Zagreb 2016. godine, a od Zagrebačke banke prvu nagradu u kategoriji poduzetništva te nagradu javnosti na glasanju putem društvenih mreža. Finalisti su za inovacije godine koju dodjeljuje Hrvatska turistička zajednica. Velika im je čast što ih je struka prepoznala, a Kata Barišić je, kaže, sretna i ponosna što je u manje od dvije godine sa svojim timom i ostalima od ideje stvorila uspješan samoodrživi projekt koji svakodnevno uveseljava ljude i kreira nezaboravne uspomene iz Zagreba.
Barišić
Aplikacija povećava želju za duljim boravkom u mjestu zbog sve zabave koju nudi.
Ova aplikacija povećava, smatra ona, želju za duljim boravkom u mjestu zbog zabave koju pruža, preporukom rodbini i prijateljima uz pomoć zanimljivih fotografija koje korisnik kreira kroz aplikaciju, ali i povećava potrošnju zbog popusta koje nude kroz aplikaciju.
"Zagreb je doživio pravi turistički uzlet zadnjih nekoliko godina s raznim kreativnim sadržajima i inovativnom ponudom. Želimo da grad ostane predvodnik u takvim iskustvima i upravo ga ovakva inovativna i jedinstvena, čak i u svijetu, turistička rješenja mogu komunicirati kao poželjnu i modernu destinaciju. Aktivno sudjelovanje u kreativnim turama poput ove ostavlja snažniji emotivni dojam, a kroz gamifikaciju se lakše uči o lokaciji na kojoj se osoba nalazi", ističe mlada poduzetnica. Zagreb Time Travel tura je trenutačno dostupna na engleskom i hrvatskom jeziku na službenim mrežnim stranicama. Svakodnevno rade na razvoju aplikacije, u planu je prijevod na druge jezike, najprije korejski i kineski. U pregovorima su za franšiziranje nova tri hrvatska grada, a neće sigurno proći puno dok ne osvoje i neki europski grad.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu