I stranci i domaći navukli se na hod po prošlosti grada iz digitalnog prozora

Autor: Lucija Špiljak , 19. prosinac 2018. u 22:00
Kata Barišić smatra da turisti korisnici Time Travela s popustima zbog skupljenih bodova mogu brzo vratiti početnu investiciju/Davor Puklavec/PIXSELL

Aplikacija odvodi korisnika u nekadašnji Zagreb u kojem igrači rješavajući zagonetke osvajaju bodove za popuste na muzeje, hostele, lokacije….

Glavni glad Hrvatske posljednjih je godina doživio turistički 'boom' za koji je zaslužan veliki broj kreativnih, perspektivnih mladih ljudi, udruga, institucija, zajednica, kao i sam grad, koji su obogatili ponudu svojim inovacijama. 

Jedan od tih inovativnih projekata je i Zagreb Time Travel. Iza njega se krije Kata Barišić, diplomirana ekonomistica koja već sedam godina uspješno vodi vlastitu tvrtku, točnije prvi hrvatski webshop za personalizirane i iskustvene poklone za sve prigode. No, tu tek počinje njezina poduzetnička karijera koju je nastavila projektom Zagreb Time Travel. Riječ je o prvoj turističkoj turi Zagrebom koja najbolju ponudu i znamenitosti grada prezentira turistima kao putovanje kroz vrijeme, oživljavajući povijesne događaje i likove uz pomoć suvremenih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR).

Posjetitelji tijekom ture svjedoče isprepletanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje njihov 'vremeplov' i omogućuje im da putem digitalnog prozora zavire u prošlost i otkriju urbane legende i povijesne događaje. Za razvoj projekta zaslužna je cijela obitelj Barišić, ali i, ističe Kata, brojni turistički vodiči, povjesničari, mentori, programeri, dizajneri i predstavnici Grada, koji su na svoj način dali obol razvoju aplikacije kroz timski rad, upornost i dobru volju.

Nisu ni znali što sve postoji
"Zaključili smo da današnji moderni turist traži nešto novo – doživljaj destinacije. Zato smo osmislili ovu turističku turu koja spaja moderne tehnologije, hrvatsku povijest i baštinu u novi inovativni turistički proizvod, idealan za naraštaje suvremenih putnika", smatra K. Barišić.  Virtualna i proširena stvarnost mijenjaju lice tradicionalnog turizma, ističe, ali pružaju i nove mogućnosti za povezivanje s posjetiteljem te omogućuju kreiranje novih izvora prihoda za cijelu zajednicu.

 

12 atrakcija

u virtualnom razgledu grada u kojem su vodiči žene iz povijesti Zagreba

"Putem aplikacije Time Travel prezentiramo razgledavanje grada u obliku igre u kojoj se dvanaest urbanih atrakcija predstavlja kao putovanje kroz vrijeme u kojem su vodiči poznate žene iz povijesti Zagreba: Manda, kumica Barica, vještica Barica Cindek, književnica Marija Jurić Zagorka, književni lik Dora Krupićeva, Crna Kraljice i ostale", objašnjava Kata.  Igrači skupljaju bodove rješavajući povijesne pitalice i zanimljive zagonetke i pritom uče o gradu. Bodovi im kasnije otključavaju popuste na muzeje, hostele, gradske sadržaje i znamenitosti. Na turi mogu, uz priče i zadatke, napraviti i mnoštvo atraktivnih fotografija s povijesnim likovima i jedinstvenim zagrebačkim pozadinama te ih dijeliti na svojim društvenim mrežama i tako postati promotori Zagreba.

Tura je, kaže, namijenjena svima koji žele naučiti više o zagrebačkoj prošlosti i pritom se dobro zabaviti. "Djeca školskog uzrasta na jedan zabavan, interaktivan i tehnološki suvremen način uče o povijesti svoga grada i domovine", ističe autorica projekta. Modernim načinom razgledavanja oduševljeni su turisti jer osim što u nekoliko sati upoznaju Zagreb, sudjeluju u igri, skupljaju bodove i ostvaruju popuste pa tako vrate početnu investiciju. Kata Barišić ističe da su rutom zadovoljni i Zagrepčani koji priznaju da za mnogo stvari nisu ni znali o svom rodnom gradu. "Posebice su oduševljeni učenici osnovnih i srednjih škola koji istovremeno uče o povijesti i hrvatskoj baštini, novim tehnologijama i pritom se dobro zabavljaju istraživajući grad", ističe Kata.

Samoodrživost za izvoz
Aplikaciju i ideju financijski, mentorski i medijski od samog je početka podržala Turistička zajednica Grada Zagreba. Dobili su nagradu u sklopu Startup Factory Zagreb 2016. godine, a od Zagrebačke banke prvu nagradu u kategoriji poduzetništva te nagradu javnosti na glasanju putem društvenih mreža.  Finalisti su za inovacije godine koju dodjeljuje Hrvatska turistička zajednica. Velika im je čast što ih je struka prepoznala, a Kata Barišić je, kaže, sretna i ponosna što je u manje od dvije godine sa svojim timom i ostalima od ideje stvorila uspješan samoodrživi projekt koji svakodnevno uveseljava ljude i kreira nezaboravne uspomene iz Zagreba.

 

Barišić

Aplikacija povećava želju za duljim boravkom u mjestu zbog sve zabave koju nudi.

Ova aplikacija povećava, smatra ona, želju za duljim boravkom u mjestu zbog zabave koju pruža, preporukom rodbini i prijateljima uz pomoć zanimljivih fotografija koje korisnik kreira kroz aplikaciju, ali i povećava potrošnju zbog popusta koje nude kroz aplikaciju.

"Zagreb je doživio pravi turistički uzlet zadnjih nekoliko godina s raznim kreativnim sadržajima i inovativnom ponudom. Želimo da grad ostane predvodnik u takvim iskustvima i upravo ga ovakva inovativna i jedinstvena, čak i u svijetu, turistička rješenja mogu komunicirati kao poželjnu i modernu destinaciju. Aktivno sudjelovanje u kreativnim turama poput ove ostavlja snažniji emotivni dojam, a kroz gamifikaciju se lakše uči o lokaciji na kojoj se osoba nalazi", ističe mlada poduzetnica. Zagreb Time Travel tura je trenutačno dostupna na engleskom i hrvatskom jeziku na službenim mrežnim stranicama. Svakodnevno rade na razvoju aplikacije, u planu je prijevod na druge jezike, najprije korejski i kineski. U pregovorima su za franšiziranje nova tri hrvatska grada, a neće sigurno proći puno dok ne osvoje i neki europski grad.

Komentirajte prvi

New Report

Close