I sinjski poduzetnici profitiraju u viteškom pripetavanju

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 08. kolovoz 2016. u 07:55
Foto: Miranda Cikotic / Pixsell

Planiraju se pozicionirati kao top destinacija ruralne Hrvatske. Prije dvije godine imali su 309 privatnih smještajnih kapaciteta, a danas ih imaju 438.

Alka, 300 godina stara viteška i alkarska priča, postala je najvažnijim brendom Cetinske krajine, a kolovoz najvažnijim dijelom godine za grad Sinj. Promidžba Alke kao turističkog proizvoda rezultirala je povećanjem broja dolazaka i noćenja. U 2015. riječ je bila o čak 13% noćenja više u odnosu na godinu ranije, dok je prva polovica 2016. u odnosu na 2015. već u plusu od 11,9% u posjetima i 4% u noćenjima.

Sa po pet tisuća sjedećih te jednako toliko stajaćih mjesta, trodnevne alkarske svečanosti u prvom vikendu kolovoza svakodnevno pohodi više od deset tisuća ljudi. Raspoloživi smještajni kapaciteti ne udovoljavaju uvijek stvarnim potrebama, pa Grad Sinj najavljuje njihovo proširenje. Jedan od koraka u tom smjeru otvaranje je malog hotela s tri zvjezdice u središtu grada, u palači Tripalo. Projekt je trenutačno u rekonstrukcijskoj fazi. 

 

Križanac

Mala obiteljska gospodarstva otvaraju smještajne kapacitete.

Sinj u sridu za 68 mil. kn
U četvrto stoljeće održavanja Alka ulazi s potporom od 57 milijuna kuna nepovratnih sredstava iz europskih fondova. Riječ je o projektu "Sinj u sridu" ukupne vrijednosti 68,1 milijun kuna, kojim se planira obnova gradske jezgre, Muzeja Cetinske krajine, obnova fortifikacijskih središta grada i okolice te njihovo stavljanje u funkciju turizma. Kristina Križanac, obnašateljica dužnosti gradonačelnika Sinja, ističe da je sinjsko područje specifično po visokom razvojnom potencijalu za vjerski, kulturni, sportski te ruralni turizam. Iako je EU osigurala iznos veći od sinjskog gradskog proračuna, Grad Sinj je dodao 11 mil. kn potrebnih za provedbu svih najavljenih aktivnosti jer se svaka uložena kuna vraća trostruko.

"Alka je iznimno važna jer predstavlja naš nacionalni identitet pa su svake godine i pripreme opsežne. Jedna Alka završi, rezimiraju se rezultati i kreću pripreme za sljedeću. Sinj ima dva velika brenda, Alku i status vjerskog sjedišta", ističe. U provedbu svih aktivnosti predviđenih projektom "Sinj u sridu" uključeni su lokalni mali i srednji poduzetnici, što Križanac ističe kao najvažniji korak u snažnom gospodarskom zaletu. "Mala su se obiteljska gospodarstva aktivirala posebice u osiguravanju smještajnih kapaciteta, kojih iz godine u godinu za alkarskih svečanosti treba sve više", objašnjava.

Sinj planiraju pozicionirati kao top destinaciju ruralne Hrvatske. Činjenica da je 2014. u Sinju bilo 309 privatnih smještajnih kapaciteta, a danas njih 438 s tendencijom daljnjeg rasta, posljedica je motiviranja lokalne samouprave da i oni najmanji u planiranom turističkom zaletu Sinja pronađu svoje mjesto. 

Muzej Alke 
Muzej Sinjske alke proslavio je i prvu obljetnicu otvaranja, a u godini koja je iza njih susreli su se s više od 30 tisuća posjetitelja. Direktorica Turističke zajednice grada Sinja Monika Vrgoč kaže da Muzej predstavlja središnje mjesto gdje svi posjetitelji svim osjetilima mogu iskusiti važnost jednog od identiteta grada Sinja. "Od bogato urešenih alkarskih odora, vrijedne opreme i oružja, preko tristoljene povijesne građe i multimedijalne komponente, Muzej Alke pruža jedinstven doživljaj koji doseže najviše muzejske standarde. Za naše pojmove brojka od 30 tisuća ljudi posjetitelja zaista je impresivna i, što je najvažnije, o Alki se ne priča samo jednom godišnje", ističe Vrgoč.

Usporedno s otvaranjem Muzeja, 2015. je uloženo i 90 milijuna kuna u preuređenje kompleksa Alkarskih dvora. Kako nije riječ samo o estetskom već i o funkcionalnom zahvatu, jer se radi o povijesnoj utvrdi, alakrski je brend dobio dodatnu vrijednost. Alisa Erceg iz Press centra Viteškog alkarskog društva kaže da Sinj posjetiteljima postaje sve privlačniji upravo zbog njegovanja tradicije, očuvanja baštine i aktivnosti u vidu održavanja velikog broja kulturnih manifestacija. 

Turistički aduti 
"Alka je projekt koji traje cijelu godinu. Iako je javnost upoznata uglavnom s ova tri dana, naše su pripreme puno opsežnije. Kako je iza nas čak 300 održanih Alki, ne sumnjamo da će ih biti još najmanje toliko. Prednost je i što su građani Sinja izuzetno dobri domaćini, pa uz bogatu povijesnu baštinu i alkarsku tradiciju te sportski turizam svakom posjetitelju Alke možemo ponuditi zaokruženu priču koja uz sve navedeno uključuje i izniman gastro doživljaj te još uvijek netaknutu prirodu", smatra Erceg.

Dobro brendiranje gastronomije

Sinjski uštipak i domaći sir na 7. Sajmu sinjskog sela
Sinj i Cetinska krajina prepoznati su kao gastronomsko središte, pa je na 7. Sajmu sinjskog sela (SAS), održanom u petak i subotu u Sinju, naglasak stavljen na lokalne specijalitete poput sinjskog uštipka i domaćeg sira. Trodnevna manifestacija u organizaciji Grada Sinja i Turističke zajednice grada Sinja privukla je više od 30 izlagača iz Sinja i okolice. "Grad manifestacijama poput SAS-a u prvi plan nastoji staviti male i srednje poduzetnike te promovirati njihove proizvode. Zanimljivo je posjetiteljima ponuditi proizvod koji objedinjuje sve okuse i mirise Sinja. Ove je godine jedan od zaštitnih znakova Sajma postao sinjski uštipak. Svim smo našim aktivnostima uspješno pokazali da je za bilo koju priču važan dobar brending te inovativno razmišljanje", ističe Kristina Križanac. Svim malim i srednjim poduzetnicima, potvrđuje direktorica TZ-a Monika Vrgoč, žele pomoći da dođu do potrošača jer su inovativni i perspektivni.

Komentirajte prvi

New Report

Close