Toplinarstvo u Hrvatskoj je u velikim dugovima, a karlovački model “rješenja” – osnivanje nove tvrtke koja ne bi preuzela obveze stare – mogli bi primjeniti i ostali – smatra Željko Tomašić, predsjednik Regionalne agencije za zaštitu potrošača.
Sami skidaju radijatore
To je još jedan od razloga zašto bi Nacionalno vijeće za zaštitu potrošača, savjetodavno tijelo Vlade, trebalo održati sjednicu posvećenu karlovačkom problemu. Zahtjev za njezinim sazivanjem uputio je Savez Potrošač.
– U Varaždinu potrošačima toplana, također u stečaju, skida radijatore, a ni u Rijeci se ne rade problemi oko odvajanja. Ako se karlovački model ozakoni, prekinut će se pozitivna praksa – drži Tomašić.
ROZP je za tržišnu cijena pružanja toplinske energije, jer su i cijene energenata tržišne. Sporno je što Hera odobrava cijene grijanja.
– Ne mogu postojati ista rješenja za sve. Hoće li Hera pokriti gubitke – pita se Tomašić.
Situacija i uloge u priči o grijanju su sve složeniji. Državni inspektorat je prekršajno prijavio Gradsku toplanu i direktora Inoslava Latkovića zbog kršenja Općih uvjeta isporuke toplinske energije, akta na kojeg se uporno poziva, tvrdeći da korisnik zajedničkog mjerila potrošnje toplinske energije, želi li se izdvojiti iz sustava, mora zatražiti suglasnost svih ostalih korisnika i same Gradske toplane. Ironično, to je prijavio Domagoj Švegar, koordinator Građanskog pokreta “Neću usluge toplane”, koji je najavio da će zatražiti ocjenu ustavnosti ovog propisa.
Na računu za listopad, u odnosu na račun za rujan, ukupna grijana površina na njegovom zajedničkom mjerilu bila je manja za 56 četvornih metara, a ukupna snaga toplinske stanice za 7,23 kilovata. Utvrđeno je da je jedna od korisnica zatražila preraspodjelu energije, što je potpisao i predstavnik suvlasnika, a suglasnost je dalo osam od 12 njih u toj zgradi. Gradska toplana je to prihvatila, što je dovelo do povećanja troškova grijanja ostalim korisnicima.
Povrat preplaćenog
– Uz zahtjev nije priložena odluka ovlaštenog predstavnika kupaca na zajedničkom mjerilu. Tvrtki je svima koji su platili veću cijenu zbog toga vratila ili omogućila povrat preplaćenog iznosa, a onima koji još nisu platili račune za listopad, dostavila nove – kaže inspektorica Ivana Nejak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu