Nakon virtualnih sastanaka s članicama u posljednja dva tjedna tjedna, Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (Hura) koja okuplja 40 tvrtki s više od tisuću zaposlenika odlučila je probleme koji muče branšu konkretizirati i pokušati umanjiti.
Mjerama koje je Hura predložila Vladi, a usmjerene na zadržavanje zaposlenosti i održavanje likvidnosti pridružila se i Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ), a podržala ih je i Hrvatska udruga poslodavaca. Kako objašnjavaju iz Hure, kao poslodavci koji žele biti dio rješenja, a ne dio problema.
“Pod udarom koronavirusa svi smo se zapravo prvi put susreli s jednom potpuno novom situacijom u kojoj su cijele agencije, do zadnjeg čovjeka, praktički preko noći morale prijeći na rad od kuće. Tako je i organizacija rada u novim okolnostima bila jedna od tema virtualnog sastanaka održanog 20. ožujka putem Google Meeta, kada se u videopoziv spojilo više od 50 ljudi iz četrdeset tvrtki članica Hure”, ističe Kristina Laco, članica Uprave Hure i direktorica Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri.
Napominje kako su brojne članice Udruge dio međunarodnih i globalnih mreža te već duže vrijeme u radu koriste konferencijske i video pozive kao sredstvo za održavanje sastanaka, kao i razne platforme za dijeljenje dokumenata i zajednički rad na dokumentima, zaposlenici redovito rade od kuće i koriste sve prednosti i pogodnosti takvog modela.
Konkretni prijedlozi članica
Na virtualnim sastancima s kojima su počeli od 20. ožujka svaka je članica imala priliku još jednom dati svoje konkretne prijedloge koji su onda objedinjeni u stav Hure koji je odaslan na Vladu i institucije.
“Svi skupa sada svašta učimo o radu od kuće, koji je izazov i za poslodavce i za zaposlenike, pogotovo u okolnostima u kojima su odjednom po cijeli dan zatvoreni u svom domu i roditelji i djeca tako da granica između privatnog i poslovnog praktički uopće više ne postoji.
Napori koje je u tim uvjetima potrebno uložiti u dobru organizaciju su zaista veliki. Ne trebamo uzimati zdravo za gotovo da znamo kako najbolje raditi od kuće.
Ne znamo to ni kao šefovi ni kao zaposlenici ako se nismo dobro informirali, potražili savjete i dosljedno ih primijenili. Sve to moramo napraviti kako nam se rad od kuće ne bi pretvorio u raspad sistema, i u domu i na poslu”, poručuje Laco.
Jelena Fiškuš, članica Uprave Hure i kreativna direktorica Studija Sonda napominje kako su zahvalni što u ovim zabrinjavajućim vremenima, kada je dobar dio djelatnosti apsolutno zaustavljen preko noći zbog pandemije, barem dio djelatnosti vezan uz tržišno komuniciranje još uvijek funkcionira te što uopće imaju što raditi od doma.
“Posao tržišnog komuniciranja u ovakvim situacijama vrlo je važan jer dopire do širokog kruga ljudi u trenutku kada je i fizičko i psihičko zdravlje svih nas važnije no ikada. Stoga smo u Huri pokrenuli sve moguće mehanizme da djelujemo na očuvanju odgovornog tržišnog komuniciranja, nastojeći motivirati oglašivače da podupru sektor, ali i učine sve što je moguće da na različite načine zajedno pomognemo stanovništvu prebroditi situaciju”, ističe Fiškuš.
Ona kaže da je njihov posao i inače takav da uključuje puno virtualnih sastanaka, umrežavanja, iskorištavanja modernih tehnologija u korist komunikacije, tako da ako su za nešto pripremljeni – to je za virtualno djelovanje, dogovaranje i rješavanje problema.
Dobro se snalaze
“Uvijek ima izazova, osobito u agencijama koje koordiniraju velike timove ljudi, ali uzmemo li u obzir situaciju koja nas okružuje, rekla bih da se prilično dobro snalazimo te da smo se, i ne znajući, za ovo tijekom vremena pripremali.
U pitanju je industrija u kojoj djeluje puno kreativaca i da je kreativno iznalaženje rješenja zapravo u prirodi nas i našeg posla. Tako da, osim što smo našli načina odgovorno obavljati poslove za klijente i zajednicu, nađe se također vremena za virtualne team buildinge, after work partyje i slične projekte koji čine dan u karanteni podnošljivijim”, poručuje Jelena Fiškuš iz Studija Sonda u istarskoj Vižinadi.