I Croatia osiguranje u krugu financijera novog Plesa

Autor: Gordana Grgas , 04. prosinac 2012. u 15:11
C. Paradis, direktor Bouygues Construction Conncessions ; C. Petit, direktor razvoja Bouygues International

U Croatia osiguranju su nam potvrdili da su zainteresirani za projekt ZAIC-a.

Bit ćemo spremni za početak radova na novom terminalu u travnju, tvrdi Charles Paradis, direktor u francuskom Bouyguesu, članu konzorcija ZAIC koji je u proljeće ove godine dobio 30-godišnju koncesiju za gradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb.

Naime, napokon je većim dijelom 'sazidana' financijska konstrukcija za ulaganje teško oko 250 milijuna eura, a osim troje inicijalnih partnera, kaže, sada ih je šestoro. Među njima je i Croatia osiguranje. Uz Bouygues, Aeroport de Paris i hrvatski Viadukt, u projekt na Plesu ulazi uz Croatia osiguranje još i IFC (Grupa Svjetska banka) te operater istanbulskog aerodroma TAV, a razgovara se još s jednim francuskim infrastrukturnim fondom i ulagačima s Bliskog istoka. U Croatia osiguranju su nam potvrdili da su zainteresirani za projekt "koji je jedan od najvažnijih infrastrukturnih i kapitalnih projekata u RH", te da su "u pregovorima o mogućnostima i modelima angažmana". Ta osiguravajuća kuća, iako u procesu privatizacije, je i među ulagačima u pulski Uljanik.Sudeći po tim vijestima, projekt na Plesu nije zaškripio. Ukupno će partneri uložiti 100 milijuna eura, a krediti će pokriti ostalo. U Vladi uskoro, saznajemo, mogu očekivati posjet zainteresiranih bankara. Krediti se traže kod sedam banaka i očekuje se da će do sredine prosinca, kako nam je rekao Christophe Petit, direktor u Bouygues International zadužen za razvoj, od njih stići odobrenja kreditnih odbora. Optimistično poručuju da je interes banaka veći od onog što trebaju, a među njima je i EIB (Francuzi ne otkrivaju koji iznos EIB nudi), ali pregovaraju i s nizozemskim, njemačkim i francuskim bankama, ne otkrivajući imena. Priznaju, doduše, da su i ulagači i bankari zbog recesije u Europi oprezniji u pregovorima, ali to su i očekivali, priznaju.

"U šest mjeseci od potpisivanja koncesijskog ugovora, što je bilo u travnju ove godine, trebali smo pokrenuti pregovore o financiranju projekta i to smo i učinili, te smo Vladi prezentirali rezultat. U financijskom smislu on je vrlo pozitivan. Ugovor predviđa da se u roku godinu dana zaključi financiranje i počne gradnja i u tome dobro napredujemo te nema sumnje da ćemo biti spremni, što se financiranja tiče, da krenemo s radovima početkom travnja 2013. godine", tvrdi Petit. Od tzv. tehničkih stvari, ostaje pak da Vlada riješi još neka otvorena pitanja vezana uz zemljište na kojem će se graditi terminal te da se prikupe dozvole. Terminal će se graditi tri godine, IGH razvija dalje dizajn u skladu s idejnim rješenjem, a zatražena je lokacijska dozvola i Francuzi očekuju da će ju dobiti do kraja mjeseca, pa će početi s pripremama za ishođenje građevinske. To očekuju do travnja. Time bi prvi veliki infrastrukturni projekt na čijoj je pripremi počela raditi još prošla Vlada, a potpisala ga Milanovićeva, napokon bio pokrenut. "Ovaj projekt bi trebao pokrenuti rast u Hrvatskoj te utjecati na smanjenje nezaposlenosti", komentira Petit. Francuzi napominju da će za veliki dio građevinskih radova biti angažirane hrvatske tvrtke – Viadukt, Tehnobeton te Zagreb Montaža.

Počelo preuzimanje upravljanja nad ZLZ-om

Plafon osam milijuna putnika

Počela je i procedura preuzimanja upravljanja nad Zračnom lukom Zagreb, kaže nam direktor Aeroports de Paris Management (ADPM) Jacques Follain, a oko prijedloga reorganizacije čeka se odgovor Vlade. Svi trenutni zaposlenici Zračne luke Zagreb (ZLZ) ostat će tu i pod novim upraviteljima ZAIC-om (Zagreb Airport International Company), ali slijedit će reorganizacija u skladu s EU propisima. S novim terminalom najavljuje se pak i dodatnih 700 radnih mjesta. Kad je potpisan koncesijski ugovor, sindikat na ZLZ-u nije to dočekao s odobravanjem, pa je pitanje kako će proteći prvi susreti s novim menadžmentom koji se uskoro očekuju. U prvoj fazi koncesionari očekuju rast na 5 milijuna putnika (sada je nešto više od 2 milijuna) i već se pregovara sa zrakoplovnim kompanijama koje će početi koristiti Pleso. Računa se, kaže Follain, na Croatia Airlines, jer im je važan dobar miks domaćeg avioprijevoznika i ostalih, a bit će i low cost kompanija. Ambiciozan plafon je oko 8 milijuna putnika godišnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close