Agencije u svojim programima nemaju sinjski kraj, pa se Muzej sam snalazi

Autor: Marija Crnjak , 27. rujan 2016. u 22:00
Muzej Sinjske alke posjećuju mahom školarci i umirovljenici/Sanjin Strukić/PIXSELL

Zadovoljni su i u Muzeju betinske drvene brodogradnje: od otvorenja prošlog ljeta postav je obišlo šest tisuća posjetitelja.

Hrvatski građani i turisti prošle godine najviše su posjećivali lokalne muzeje, koji su ujedno bili i najbrojniji, slijede muzeji s arheološkom i povijesnom tematikom, a najmanje posjetitelja imali su prirodoslovni i etnografski muzeji.

Tijekom 2015. za javnost je bilo otvoreno 210 muzeja i muzejskih zbirki, a stalni postav muzeja posjetilo je 2,7 milijuna ljudi, što je šest posto više nego u godini ranije, dok je galerije i zbirke posjetilo 1,2 milijuna ljudi. Za šest posto povećan je i ukupan broj zaposlenih u muzejima i muzejskim zbirkama, navodi se u upravo objavljenom priopćenju Državnog zavoda za statistiku, koji prikuplja podatke na temelju anketnih upitnika među muzejima. Statistika Muzejskog dokumentacijskog centra pokazuje pak da je lani u hrvatskim muzejima bilo ukupno 4,8 milijuna posjetitelja, a tu uz stalni postav ulaze i povremene izložbe te razne manifestacije, poput Noći muzeja, koju je lani obišlo oko 220 tisuća posjetitelja.

 

Filipović Grčić

U godinu dana imali smo 40-ak tisuća posjetitelja, samo od otvorenja do kraja 2015. bilo ih je 12 tisuća.

Niz lokalnih muzeja otvoren je dijelom kako bi se privukli turisti u sredine u kontinentalnim dijelovima Hrvatske, uključujući i Zagreb. U zagrebačkom Muzeju prekinutih veza, koji glasi za jedan od najpopularnijih gradskih muzeja, tako su nam rekli da dnevno imaju između 500 i 600 posjetitelja, među kojima su najvećim dijelom strani turisti. Lokacija je u tome važan faktor, što nekima ne ide u prilog jer su otvoreni u turistički nerazvijenim krajevima. U Muzeju Sinjske alke, otvorenom lani u kolovozu, ističu kako svakodnevno rade na promociji kako bi povećali posjećenost.

"U godinu dana imali smo oko 40 tisuća posjetitelja, samo od otvorenja do konca prošle godine bilo ih je oko 12 tisuća. Zadovoljni smo, no mogli bismo imati znatno veću posjećenost da se nalazimo, primjerice, u Splitu. Naime, kad su turisti u pitanju, suočavamo se s činjenicom da turističke agencije još uvijek ne nude Dalmatinsku zagoru u svojim programima", otkrio nam je Boris Filipović Grčić, voditelj Muzeja Sinjske alke.  Zbog toga većinu posjetitelja još čine školske grupe i grupe domaćih umirovljenika, a individualci uglavnom dolaze tijekom ljeta.

 "Vjerujemo da će se to vremenom popraviti i da će uroditi plodom dodatna promocija u suradnji s turističkom zajednicom i turističkim agencijama s kojima smo se povezali", kaže Filipović-Grčić. Posjetom su zadovoljni u Muzeju betinske drvene brodogradnje, koji je također vrata otvorio prošlog ljeta. U Muzeju doznajemo da je od otvaranja do danas postav obišlo oko šest tisuća posjetitelja.  Izvan ljetne sezone najčešći posjetitelji su školske grupe, koje su se najavile i u idućim mjesecima, a ljeti većinu posjetitelja čine strani turisti. Projekt muzeja u Betini bio je vrijedan oko šest milijuna kuna, a pokrenut je dijelom kako bi pridonioo nastavku tradicijske gradnje drvenih brodova.

Komentirajte prvi

New Report

Close