HŽ je prije deset godina naručio 44 nova vlaka za 1,66 milijardi eura, evo što je s njima

Autor: Jadranka Dozan , 16. travanj 2022. u 08:32
Dosad je Končar - EV isporučio ukupno 29 elektromotornih vlakova,/P. Glebov/PIXSELL

Dosad je isporučeno ukupno 29 elektromotornih vlakova, a za preostala tri isporuke se očekuju tijekom ove godine.

Radi nabave sedam dizel-električnih motornih vlakova Vlada je na ovotjednoj sjednici HŽ Putničkom prijevozu dala je “zeleno svjetlo” za sklapanje ugovora o predfinanciranju i najmu s EUROFIMA – Europskim društvom za financiranje nabavki željezničkog materijala. Vrijednost tog financiranja je 31 milijun eura.

Kad je riječ o obnovi voznog parka HŽ PP-a, još prije deset godina Vlada je u okviru strateških ciljeva restrukturiranja “amenovala” plan 1,66 milijardi kuna vrijedne nabave ukupno 44 nova motorna vlaka za putnički prijevoz – 32 elektromotorna i 12 dizel-električnih.

Nekoliko godina kasnije (2014.) s Končar – Električnim vozilima HŽ PP ugovorene su kupoprodaje, s tim da je iste godine osigurano i financiranje za ukupno 33 vlaka.

Dosad je isporučeno ukupno 29 elektromotornih vlakova, a za preostala tri isporuke se očekuju tijekom ove godine. Kod dizel-električnih isporučeno je svih pet za koje je bilo osigurano financiranje (jedan kod HBOR-a, a četiri iz zajma IBRD-a).

Za preostalih sedam osiguranje financiranja predviđa se putem EUROFIME, s isporukom do kraja 2024. čime će veliki projekt nabave u cijelosti biti okončan.

Osim suglasnosti za HŽ Putnički prijevoz, u svrhu financiranja obnove i modernizacije željezničke infrastrukture na projektima koji se ne financiraju iz EU fondova i međunarodnih razvojnih banaka Vlada je dala suglasnost i HŽ Infrastrukturi, i to za dva kreditna zaduženja kod HBOR-a iznosa po 200 milijuna kuna.

Riječ je o zaduženjima predviđenim Planom financiranja za 2022. i projekcijama za 2023. i 2024.. U obrazloženju stoji, uz ostalo, da stanje duga Infrastrukture za ukupna krueditna zaduženja s krajem siječnja iznosi 1,78 milijardi kuna.

Komentari (1)
Pogledajte sve

I svejedno se i dalje vuku 40 km/h prosječnom brzinom

Nama željeznica umjesto da ide u korak s vremenom, nakon svake skupocjene

modernizacije sve sporija.  Već ju je po brzini sustigao i ZET 🙂

New Report

Close