HŽ-ov dar gradu heroju nitko danas ne želi platiti

Autor: Ksenija Puškarić , 28. studeni 2012. u 22:01
U HŽ Cargu tvrde da je u njihovu vlasništvu jedino industrijski kolosijek Dioki/PIX

HŽ Cargo nema 4,8 milijuna kuna za projekt koji je trebao oživjeti vukovarsko gospodarstvo.

Uza sve dugove za neisplaćene plaće i gorivo, zbog čega HŽ Cargu prijeti zaustavljanje prometa, tvrtka uskoro mora pronaći 4,8 milijuna kuna za isplatu djelomično obnovljenoga industrijskog kolosijeka prema vukovarskoj gospodarskoj zoni.

Zlatko Rogožar, bivši predsjednik Uprave ugašenog HŽ Holdinga i nekadašnji sef Carga, u sklopu revitalizacije industrijskih kolosijeka u Hrvatskoj još je 2010. godine dao rješenje da se obnovi kolosijek u Vukovaru. Kako kaže Rogožar, obnovu je trebao platiti HŽ Cargo, njihova tvrtka kći Agit i Grad Vukovar koji je u ukupnom računu trebao sudjelovati sa 800.000 kuna. No Željko Sabo, vukovarski gradonačelnik, tvrdi da se Vukovar na to nije obvezao te da je obnova kolosijeka trebala bit dar HŽ-a gradu heroju. Vlasnik kolosijeka je Gospodarska zona Vukovar, a HŽ Cargo bi, prema Rogožaru, u budućnosti bio samo ekskluzivni teretni prijevoznik. Čak i nakon liberalizacije teretnoga željezničkog prometa, pristup vukovarskoj luci i drugim gospodarskim objektima u gospodarskoj zoni ne bi imao nitko osim HŽ Carga. Tada je bilo u planu da će se tamo smjestiti M Sanov logistički centar te tvornice umjetnih gnojiva i biodizela, objašnjava računicu Rogožar. No kriza je taj plan poremetila, M San je od gradnje logističkog centra odustao i tamo je sada samo tvornica gnojiva. Premda bi i s njima bilo posla za HŽ Cargo, kako tvrdi Sabo, gradnja nije dovršena jer ga HŽ Cargo ne želi platiti. "Revitalizacija kolosijeka u Vukovaru naručena je prije dvije godine kada je HŽ Cargo bio perspektivno poduzeće, a ne tvrtka koja zbog gubitka tereta jedva preživljava i prijeti joj stečaj. Ja sam u međuvremenu smijenjen, HŽ Cargo zbraja gubitke, a nova uprava već godinu dana ignorira projekte i ne mari za plaćanje obveza", ističe Rogožar kojeg radnici u anonimnom dopisu izravno prozivaju da namjerno uništava HŽ Cargo kako bi ga sa svojim novim poslodavcem, češkim AWT-om mogao preuzeti.

"To nije istina. Sporazum s Gospodarskom zonom Vukovar, koja bi i bila vlasnik kolosijeka, potpisan je kako bi se sačuvao posao za domaćega željezničkog teretnog prijevoznika. Imali smo ideju da sa svim lukama potpišemo koncesijske ugovore prema kojima privatni prijevoznici nakon liberalizacije tržišta ne bi imali pristup lukama", odgovara im Rogožar. U HŽ Cargu odbijaju bilo kakvu odgovornost za kolosijek. "Iako je HŽ Cargu u interesu razvoj vukovarske gospodarske zone, HŽ Cargo nije vlasnik toga industrijskoga kolosijeka", kažu u tom poduzeću i poručuju kako u svojemu vlasništvu osim kolosijeka Dioki nemaju ni jedan drugi industrijski kolosijek jer su u vlasništvu poduzeća koja ih koriste. No podsjećaju na "slučaj Dioki". "Kupnja kolosijeka u nekadašnjem vlasništvu Diokija isplativ je projekt koji je od strateškog interesa za poslovanje HŽ Carga osobito s obzirom na skoru liberalizaciju željezničkog prometa. Kreditno zaduženje za taj kolosijek uredno se otplaćuje, no podaci o prometu i prihodu s toga kolosijeka poslovna su tajna", zaključuju u HŽ Cargu. Na pitanje hoće li kolosijek u Vukovaru platiti, nisu odgovorili.

Komentirajte prvi

New Report

Close