Tvornica željezničkih vozila Gredelj u stečaju posjeduje višemilijunsku garancuju austrijskih državnih željeznica za posao vrijedan više od 8 milijuna eura, no postoji problem na koji oni ne mogu utjecati. Naime, da bi Gredelj modernizirao šest dizelskih lokomotiva za Rail Cargo Austria, te ih održavao sedam godina, potrebne su mu islužene lokomotive HŽ-a koje zbog problema s naponom više ne mogu voziti hrvatskim tračnicama.
Takvih lokomotiva trenutačno je 22, nalaze se na sporednom kolosijeku u Rijeci, a vlasništvo su HŽ Carga, s kojim već godinu dana, i to bez pomaka, traju pregovori potencijalnog kupca Gredelja. Potvrdio nam je to stečajni upravitelj Pero Hrkać nakon što je u ponedjeljak iz tvornice krenula prva od ukupno četiri lokomotive za tvrtku Sitarail iz Obale Bjelokosti te dvije od šest dizelskih lokomotiva za Izrael. Posrijedi je posao proizišao iz partnerstva Gredelja i američke tvrtke National Railway Equipment Company (NRE).
"Ovo je velik dan za Gredelj", kaže Hrkać pojašnjavajući da je od ukupno 78 lokomotiva njih 36 proizvedeno u stečaju, a izradili su ih stručnjaci u Gredeljevim pogonima. "Pored toga, danas su nas posjetili i novi austrijski veleposlanik te predstavnici tvrtke Rail Cargo Austria, a razgovorali smo o mogućoj suradnji na modernizaciji i održavanju šest lokomotiva", kaže Hrkać. Nikome zapravo nije jasno zašto se stare lokomotive nepotrebne HŽ-u, a za koje je Gredelj zainteresiran, ne bi prodale na tenderu jer bi tako obje tvrtke bile u plusu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu