Poslovanje HŽ Carga bilo je u 2023. opterećeno dodatnim neplaniranim troškovima, no ipak su u prvih devet mjeseci ostvareni stabilni i pozitivni rezultati.
Zbog geopolitičkih promjena, inflacije, recesije i poremećaja na energetskom tržištu razdoblje je bilo izazovno za domaćeg cargo operatera, a veliki investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu uzrokovao je zatvaranje pruga i operativne izazove za sve na tržištu.
Unatoč teškoćama, iz HŽ Cargo ističu da su ukupni prihodi u promatranom razdoblju iznosili 65,5 milijuna eura i veći su za 14% u odnosu na isto razdoblje lani. Ostvarena je EBITDA od 5,9 milijuna eura, što je za 3,2 milijuna više u usporedbi s 2022.
Smanjenje prijevoza na Ličkoj pruzi i povećani zatvori pruga uzrokovali su značajan pad tržišta te su sukladno tome i prihodi od usluga prijevoza robe HŽ Carga manji za 4% u odnosu na lanjsko razdoblje.
Unatoč značajnom padu općeg tržišta u iznosu od 9,7% u tonama i 11,6% u NTKM, HŽ Cargo zadržao je svoje tržišne udjele od 39, odnosno 53%.
“Tržište željezničkog teretnog prijevoza palo je na razinu iz 2021. Iako su ulaganja u infrastrukturu nužna te ih pozdravljamo, potrebno je voditi računa o utjecaju zatvaranja pruga na krajnje korisnike”, upozorio je Dragan Marčinko, direktor HŽ Carga koji smatra da rezultati pokazuju “potencijal tvrtke da postigne još veće uspjehe u stabilnijim uvjetima”.
HŽ Cargo uspješno je zaključio i Aneks Kolektivnom ugovoru sa sindikatima, što predstavlja važan korak u jačanju interne strukture za tvrtku s više od 900 zaposlenih. U 2024. strateški fokus HŽ Carga bit će usmjeren na tri ključne komponente – razvoj, zapošljavanje i modernizaciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu