HUP pozdravlja reformu strukovnog obrazovanja, nastavnici kritični

Autor: Josipa Ban , 30. lipanj 2024. u 22:00
Reformom se pojačava modularnost programa pa predmeti poput fizike, kemije, biologije, politike i gospodarstva više ne bi bili obavezni izborni, a satnica povijesti bila bi prepolovljena/L. Stanzl/PIXSELL

Modularna nastava bi u strukovnim školama trebala zaživjeti iduće školske godine.

Već od iduće školske godine 2025./2026., učenici strukovnih škola, koji čine čak 70 posto srednjoškolaca u Hrvatskoj, trebali bi učiti po novim kurikulumima.

Javno savjetovanje za gotovo 150 novih kurikuluma za strukovne programe, koji će omogućiti uvođenje modularne nastave u strukovne škole, završilo je prije nešto više od tjedan dana. Sljedeće godine bi tako, prema najavama, trebala zaživjeti prva velika reforma strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj.

Na njoj, odnosno novim nastavnim planovima, radilo se čak šest godina, međutim javno savjetovanje otvorilo je određene prijepore. Dok poslodavci, prije svega Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), pozdravljaju reformu i daju joj svoju podršku, nastavnici općeobrazovnih predmeta u strukovnim školama iznose svoje kritike.

Sporni kurikulumi
Modelom modularne nastave, naime, satnica matematike, hrvatskog i stranog jezika u strukovnim školama izjednačava se sa satnicom u gimnazijama kako bi se smanjile razlike prilikom polaganja državne mature, a time i olakšao upis učenika iz strukovnih škola na fakultete.

S druge strane, pojačava se modularnost, odnosno izbornost, programa pa predmeti poput fizike, kemije, biologije, politike i gospodarstva više ne bi bili obavezni već bi bili integrirani u izborne predmete. Također, satnica povijesti bila bi prepolovljena.

“Iako se nastava povijesti zadržava u školi, ona se svela isključivo na nacionalnu povijest i postala je tako predmet za izgradnju domoljublja i nacionalne svijesti, a izgubila je neizrecivo važnu komponentu, onu građanskog odgoja i razvijanja kritičkog promišljanja svijeta u kojem živimo”, komentar je Ane Nikolić, nastavnice povijesti i članice Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama, na predloženu reformu.

Poslodavci zadovoljni
U HUP-u pak smatraju da struktura općeobrazovnog i strukovnog dijela novih kurikuluma kvalitetnije odgovora potrebnim znanjima i vještinama u strukovnim zanimanjima.

“Primarni cilj dualnog obrazovanja je omogućavanje mladim osobama sveobuhvatno stjecanje potrebnih vještina za obavljanje poslova učinkovito, inovativno, samostalno i u suradnji s drugima te ujedno zadovoljenje potreba svijeta rada i uspješnog gospodarstva stvaranjem mlade i kvalificirane radne snage”, poručuje HUP u publikaciji Fokus tjedna.

Komentirajte prvi

New Report

Close