Hrvatska udruga banaka (HUB) upozorila je u petak da su posljednjih nekoliko dana aktivne “phishing” kampanje koje ciljaju klijente hrvatskih banaka radi ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka.
“Banke bilježe povećani broj zlonamjernih pokušaja prijevara svojih klijenata u kojima kriminalci nastoje putem elektroničke pošte i drugih kanala komunikacije vjerodostojno imitirati banke”, istaknuto je u HUB-ovom priopćenju.
Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem lažne elektroničke pošte, SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta banaka, kao i korištenjem adrese pošiljatelja koja izgleda legitimno.
Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja.
O učestalosti lažnih (phishing) poruka upozorenje je objavila i Porezna uprava. Zaprimljen je veliki broj prijava o lažnim porukama u kojima se od poreznih obveznika traži uplata poreza ili se obavještavaju da im je odobren povrat, istaknuto je objavi na mrežnoj stranici Porezne uprave.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu