Rast gospodarstva i potrošnje te pad nezaposlenosti, u kombinaciji sa smjenom generacija putnika i sve boljom ponudom povoljnih letova u inozemstvo, razlozi su značajnom rastu španjolskog odlaznog tržišta koje se predviđa u narednim godinama, što su neki od razloga zbog kojih Hrvatska turistička zajednica ne isključuje ponovno otvaranje predstavništva u toj zemlji, doznaje Poslovni dnevnik.
Kako je poznato, predstavništvo u Madridu zatvoreno je krajem 2015. bez puno pojašnjenja osim što se to predstavljalo kao mjera uštede. Odluka o otvaranju novog predstavništva svakako se treba donijeti na razini Sabora HTZ-a kao najvišeg tijela, podsjećaju u toj instituciji. "Španjolsko tržište itekako nam je važno, s njega iz godine u godinu ostvarujemo sve veći turistički promet. Španjolska se u ovom trenutku pokriva iz našeg Predstavništva u Italiji i u budućoj perspektivi ostaje otvorena mogućnost da se otvori ured HTZ-a u Španjolskoj", odgovorili su nam na upit o mogućnosti povratka madridskog ureda.
Dvoznamenkast rast
O važnosti ulaganja u španjolsko tržište najbolje govore brojke. Od 2014. godine promet Španjolaca u Hrvatskoj u kontinuiranom je usponu te je u 2018. dosegao brojku veću od 285.000 dolazaka te 607.000 noćenja, što je povećanje od 14 posto u odnosu na 2017. godinu. Prema istraživanju TOMAS ljeto 2017. turisti iz Španjolske troše više od prosjeka istraživanjem obuhvaćenih 20-ak tržišta.
15 posto
godišnje rast će vrijednost španjolskog odlaznog turizma
Dok prosjek za sva tržišta iznosi 78,77 eura dnevno, Španjolci u prosjeku troše 126,05 eura. Španjolci u Hrvatskoj uglavnom preferiraju hotele i objekte obiteljskog smještaja koje koriste u približno podjednakom omjeru. Često tijekom boravka mijenjaju lokaciju, kombinirajući veći broj destinacija, a najviše posjećuju Dubrovnik, Split, Zagreb, Zadar i Hvar, ali i Plitvička Jezera. Globalna istraživanja, pak, pokazuju da je španjolski odlazni turizam u značajnom usponu, te da tržište mijenja svoje ustaljene rute.
Nova analiza kuće GlobalData predviđa da će razina vrijednosti španjolskog odlaznog turizma u 2021. godini tako porasti s ovogodišnjih 47,9 milijardi dolara na 64 milijarde dolara, te da će rasti 15-tak posto godišnje, dvostruko više nego na talijanskom ili francuskom tržištu.
Španjolci su godinama tradicionalno putovali u regije poput Andaluzije, no s jačanjem utjecaja društvenih mreža i milenijskog mentaliteta, sve ih više zanimaju nove destinacije i nove atrakcije, zbog čega je prvi put nakon puno godina domaći turistički promet Španjolaca u padu. Kad je promocija Hrvatske u pitanju, za ovu godinu na tržištu Španjolske odrađene su brend kampanje u siječnju i veljači, slijede one u svibnju i lipnju, te studenom i prosincu, kao i kampanja pred i post sezone u kolovozu i rujnu.
Stižu novinari i agenti
Oglašavanje će se provoditi putem online kanala (društvene mreže i youtube, blog). Također, HTZ provodi i cjelogodišnje oglašavanje određenih turističkih proizvoda putem Google tražilice. HTZ je ove godine sudjelovao na sajmu FITUR Madrid, a u planu je i IBTM WORLD u Barceloni u studenome, te sufinanciraju sajamski nastup naših obalnih županija na B Travelu u Barceloni krajem ožujka. U tijeku su pripreme za pet studijskih putovanja na kojim će sudjelovati 11 španjolskih novinara te studijsko putovanje agenata gdje je planirano studijsko putovanje osam predstavnika turističkih agencija i turoperatora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu