HTZ ukida urede u 14 zemalja, posao agencijama i diplomaciji

Autor: Marija Crnjak , 14. travanj 2014. u 09:12
Tko će zastupati hrvatski turizam/Goran Kovačić/PIXSELLL

Prema važećim cjenicima stranih agencija, troškovi bi mogli i nadmašiti aktualne troškove predstavništava, uz nužan pad kvalitete.

Novi Strateški marketinški plan hrvatskog turizma (SMPHT), kojeg izrađuju konzultantske kuće Horwath consulting i španjolski THR, kako neslužbeno doznajemo, predviđa zatvaranje većine predstavništava Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu.

Od ukupno 18 zemalja u kojima HTZ danas ima svoja predstavništva, ideja novog SMPHT-a je zadržati predstavništva u samo četiri zemlje, stoji u zadnjem nacrtu prijedloga dokumenta koji bi uskoro trebao biti poslan na izglasavanje Turističkom vijeću HTZ-a. Sadržaj prijedloga Plana trenutno je s ciljem stručne rasprave dostupan dijelu turističke branše. U njemu navodno stoji da će po jedan ured HTZ-a biti u Italiji, Velikoj Britaniji i Austriji, te tri ureda u Njemačkoj. U ostalim zemljama, uključujući zemlje Središnje Europe, Skandinavije, Rusiju, Španjolsku, SAD i Japan, prodaju hrvatske turističke ponude podupirat će marketinške i PR agencije koje će angažirati HTZ, ali i hrvatska diplomatska predstavništva. Time bi se značajno smanjili troškovi aktivnosti u inozemstvu, smatraju autori plana. Istovremeno, dio turističkih djelatnika smatra da će rješenje ne samo štetno i moglo bi izazvati pad prodaje na tržištima u kojima će se zatvoriti predstavništva, već bi se moglo pokazati i skupljom varijantom od aktualne.  

Broj predstavništva
HTZ ima predstavništva u Austriji, Belgiji, Češkoj, Njemačkoj (predstavništvo + ispostava), Francuskoj, Mađarskoj, Italiji, Poljskoj, Rusiji, Slovačkoj, Sloveniji, Švedskoj, Velikoj Britaniji, Švicarskoj, Nizozemskoj, SAD-u, Španjolskoj te Japanu. U 2012. godini zatvorena je ispostava u  Rimu, te su zatvoreni uredi u New Yorku i Japanu čiji predstavnici rade od kuće. Tako je proračun za predstavništva u inozemstvu smanjen s 42 milijuna kuna u 2012. na 34,7 milijuna u prošloj godini, dok se u ovoj godini planira izdvojiti 36,2 milijuna kuna. Značajan dio rashoda čine najam ureda i stanova, kao i troškovi plaća direktora i zaposlenika. Autori SMPHT-a smatraju da je potrebno napraviti mrežu ureda u inozemstvu koja će biti troškovno učinkovita i poduprijeti prodaju, dakle puno očekuju od outsourcinga.

"Svakako je potrebno reorganizirati predstavništva i dijelom modernizirati njihov rad. Međutim, outsourcing znači da će promociju hrvatskog turizma voditi ili inozemne agencije koje možda poznaju svoje tržište ali nikako ne mogu u dvotjednom tečaju svladati osobitosti hrvatskog tržišta i imati kontakte i informacije kao ljudi u predstavništvima. Teško da će neka agencija imati volje primati telefonske pozive gostiju koje zanima kako najlakše doći od Pule do Dubrovnika, i o toj informaciji ovisi njihov odlazak u Hrvatsku ili Španjolsku", pojašnjava naš sugovornik iz struke koji se godinama bavi turističkim marketingom. Naš izvor upozorava da bi prema važećim cjenicima stranih agencija, troškovi mogli i nadmašiti aktualne troškove predstavništava, uz nužan pad kvalitete.

Komunikacija
"Također, nije jasno kako je nekom pao na pamet angažman veleposlanstava na važnim tržištima kao što su Skandinavske zemlje, jer je način rada i komunikacija djelatnika veleposlanstava po svojoj prirodi dijametralno suprotan načinu ophođenja koji moraju imati osobe koje rade turističku promociju", ističe naš izvor. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Zanimljivo je kako predstavnicima hrvatskih institucija upravo strane savjetničke kuće trebaju dokumentirati činjenicu da se izvori njihova financiranja smanjuju i da se one trebaju mijenjati, odnosno smanjivati.

HTZ je samo još jedan oblik reketa, koji nije nepotreban kao HGK, ali ga definitivno treba restrukturirati i postaviti na nove osnove! Kao i Šume držim da bi trebali uplaćivat u državni proračun, a ne sisati isti i gospodarstvo radi vlastite komocije!

U mom postlu kažu ” kad nešto radi ne diraj “,
a ovo jedino ima rast u ovoj državi.
Idemo sad malo experimentirat, možda i to zahebemo!

Bez veze, jedino još turizam imamo, bitno je da ne ukidaju općine, županije i agencije za istraživanje ruda i gubljenje vremena, radije će nam gorivo dići na 15 kuna.

New Report

Close