HTZ se bacio na Britance, ali za nas je i dalje najveći problem odluka jedne druge europske države

Autor: Marija Crnjak , 29. srpanj 2020. u 14:01
Foto: Shutterstock

Pojačana kampanja na tržištu UK provodit će se intenzivno do 10. kolovoza, a dobro nam je sjeo i posebni prilog o Hrvatskoj u Daily Mailu.

Čim je Velika Britanija stavila Španjolsku na crvenu listu zemalja iz koje Britanci po povratku u svoju zemlju moraju ići u 14-dnevnu karantenu, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) odlučila je pojačati promotivne aktivnosti na tom tržištu.

Kako su nam potvrdili u HTZ-u, od 27. srpnja aktivna je pojačana online kampanja na društvenim mrežama, Googleovoj tražilici te putem native članaka, koja pruža i sve relevantne informacije za siguran dolazak i boravak u zemlji.

Pojačana kampanja provodit će se intenzivno iduća dva tjedna, do 10. kolovoza. Istim tempom kao dosad nastavlja se promocija i na nizozemskom tržištu, iako nas je Nizozemska prošli tjedan stavila “u narančasto”, dodaju u HTZ-u.

Ako se pita turistički sektor, nizozemsko pitanje za Hrvatsku je u ovom trenutku možda i važnije riješiti, jer se od Britanaca zbog niza faktora gotovo odustalo za ovu godinu, dok su najave s nizozemskog tržišta bile pristojne, a radi se o izdašnom kamping emitivnom tržištu koje je ove godine zbog manjka letova dostupnije od britanskog.

17

tisuća turista iz Nizozemske trenutno boravi u Hrvatskoj, a početkom prošlog tjedna bilo ih je oko 23 tisuće

Lani su nizozemski turisti u Hrvatskoj ostvarili oko tri milijuna noćenja. Ipak, Britanci su također važni, s oko 4,6 milijuna noćenja u 2019. godini.

“S provedbom intenzivnih promotivnih kampanja na britanskom tržištu započeli smo početkom srpnja, od trenutka kada su nas Britanci stavili na listu sigurnih zemalja. Osim oglašivačkih i pozivnih kampanja te informativnih poruka o putovanju u Hrvatsku, odlično je da je poseban prilog Check in koji izlazi uz Daily Mail u pravom trenutku (24. srpnja) prezentirao turističku ponudu Hrvatske, te prikazuje Hrvatsku kao sigurnu”, kažu u HTZ-u.

Doznajemo da se ne radi o plaćenom prilogu, već je on nastao odlukom uredništva da je Hrvatska dovoljno atraktivna i sigurna za britanske goste. S britanskog tržišta Hrvatska očekuje jači promet u kolovozu, s obzirom da su se prema Hrvatskoj pokrenule aviolinije iz Londona, Manchestera, Liverpoola, Newcastlea, Birminghama, Bristola i drugih.

To je posebno važno za destinacije u srednjim i južnim dijelovima Dalmacije, gdje Britanski turisti najčešće odsjedaju. U dosadašnjem dijelu srpnja s UK tržišta ima oko 20.000 dolazaka i gotovo 90.000 noćenja, a trenutno u zemlji boravi oko 7.000 britanskih turista.

Dok Španjolci muku muče s Britancima, kojima se jučer djelomično priključila i Njemačka koja ne preporučuje putovanja svojih građana u tri španjolske regije, za nas je i dalje najveći problem odluka Nizozemaca o uvođenju karantene za putnike iz Hrvatske, smatraju u sektoru.

Odluka donesena pred tjedan dana i dalje je na snazi, unatoč brojnim akcijama da se ona povuče, bili kroz politiku ili građanske incijative i peticije.

6

tisuća gostiju iz Nizozemske u Hrvatsku je došlo kada je njihova država Hrvatsku stavila na narančastu listu

U Hrvatskoj trenutno boravi oko 17.000 nizozemskih turista, što pokazuje da broj gostiju koji su zbog Vladine preporuke napustili Hrvatsku nije značajan, jer ih je početkom prošlog tjedna bilo oko 23 tisuće. S tog tržišta u srpnju se bilježi 56.350 dolazaka, a od onog trenutka kada smo u Nizozemskoj stavljeni na narančastu listu u Hrvatsku je došlo preko 6000 gostiju iz Nizozemske.

U HTZ-u se nadaju da će se Hrvatska, s obzirom da se nizozemska lista revidira svakih 14 dana, vrlo brzo vratiti na popis sigurnih i stabilnih destinacija. No, ako se odluka Nizozemaca ne povuče, Hrvatska će izgubiti značajan promet u sezoni, ističe direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

Politika i struka

“Odluka o stavljanju Hrvatske na narančastu listu za Nizozemce je došla taman kad su planirali svoj ljetni odmor, i mnoge bi ta odluka mogla odvratiti od Hrvatske. Svjedoci smo da su odluke nekih zemalja o putovanju više političke, a manje epidemiološke. Stoga nema opuštanja, i na svim razinama, od nas u sektoru do politike, svakodnevno moramo upravljati situacijom i maksimalno informirati svoje goste o tome da je Hrvatska sigurna za putovanja i da se svi dionici u turizmu drže preporuka epidemiologa”, kaže Ostojić. Dodaje da se ne smijemo opustiti i s odlukama Njemačke, Austrije i Mađarske, koje nas smatraju sigurnima, jer se i njihove ocjene mogu izmijeniti vrlo brzo.

Lansirali i portal

Inače, HUT je uz svoj tjedni newsletter u kojem izviješćuju o stanju u Hrvatskoj, prošli tjedan lansirao i portal Corona Region Tracker www.croatiacovid19.info, koji prati epidemiološko stanje u četiri regije, Sjeverna obala (Istra i Kvarner), Južna obala, Središnja Hrvatska i Istočna Hrvatska.

4,6

milijuna noćenja ostvarili su u Hrvatskoj britanski gosti 2019.

U HTZ-u pak ističu da, osim klasičnih marketinških i oglašivačkih kampanja, rade na posebnim PR projektima i aktivnostima, prije svega s inozemnim novinarima koji se na studijskim putovanjima osobno mogu uvjeriti da je Hrvatska sigurna zemlja.

“HTZ proaktivno komunicira i prati objave po ključnim tržištima, te reagira u slučaju pojave netočnih informacija o Hrvatskoj, kojih u posljednje vrijeme ima osobito na tržištu Njemačke i Austrije. Kroz naša predstavništava dostavljamo ispravke i plasiramo točne informacije. Usto, vrlo intenzivno komuniciramo i s nadležnim institucijama, posebice diplomacijom u cilju pravodobne reakcije na pojedine situacije u pojedinim zemljama”, zaključuju.

Komentirajte prvi

New Report

Close