Potpore u programu udruženog oglašavanja od iduće godine Hrvatska turistička zajednica (HTZ) isplaćivat će u skladu s direktivom Europske komisije koja strogo regulira utjecaj državnih potpora na tržišno natjecanje.
Turističko vijeće HTZ-a stoga je na sjednici u ponedjeljak prihvatilo Program dodjele potpore male vrijednosti "de minimis", na čijoj je izradi angažirana tvrtka Olgice Spevec, bivše šefice Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), koja je nakon napuštanja državne agencije osnovala tvrtku Amplus Subsidum Consult. Inače, "de minimis" potpore ubrajaju se u potpore koje ne narušavaju trgovinu između država članica i stoga su izuzetak, odnosno njih ne odobrava izravno EK. No, ako program potpore nije u skladu s pravilima Komisije, ona ima pravo tražiti povrat od korisnika potpora.
"Naime, novac koji prikuplja HTZ iz članarine ili boravišne pristojbe ubraja se u državna sredstva i na HTZ se stoga gleda kao na ministarstva, a novac koji isplaćuje poduzetnicima ubraja se u državne potpore. Zato se treba voditi računa o tome kako se ta sredstva koriste. Sva sredstva moraju biti u skladu s pravnom stečevinom EU kako ne bi podlijegala povratu u slučaju da EK utvrdi da njihova isplata narušava tržišnu utakmicu, bilo temeljem žalbe ili nekim drugim putem. Donošenje Programa potpora 'de minimis' uvođenje je pravne sigurnosti za korisnike potpora od eventualnog povrata koji je za neke tvrtke značio bankrot, primjerice, za mađarski Malev ili Cyprus Airways", pojasnila je Olgica Spevec.
Riječ je o potporama u vrijednosti do 200 tisuća eura u tri fiskalne godine, s tim da se državnim potporama ne smatraju potpore za oglašavanje destinancije. Kako je objasnio direktor HTZ-a Ratomir Ivičić, zbog toga neće doći u pitanje suradnja HTZ-a s velikim tvrtkama, organizatorima putovanja ili prijevoznicima, s kojima se udruženo oglašavanje dogovara radi oglašavanja destinacije. U HTZ-u nismo uspjeli doznati koliko je za angažman dobila Spevec, kažu tek da je iznos u skladu s uobičajenim svotama za takve angažmane. Usvojena je i odluka o potporama za 129 manifestacija u ukupnom iznosu od 8,1 mil. kuna, a najveći iznos od 900 tisuća kuna dobili su Swatch beach voleey major series, Musikantenstadl te Ultra Europe glazbeni festival.
Podbacili
Ukidaju tri predstavništva
Zato što nisu opravdali rezultatima s tih tržišta, HTZ ukida svoja tri najskuplja predstavništva u inozemstvu, ono u Španjolskoj, Švicarskoj te Japanu, na čemu će godišnje uštedjeti milijun kuna. Turističko vijeće donijelo je odluku da se na upravo dovršenom natječaju u ta tri predstavništva ne odabere niti jedan direktor. Predstavništva će biti otvorena samo do kraja ove godine, a dotad će se pronaći novi model oglašavanja, istaknuo je Ratomir Ivičić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu