HTZ: I ove godine svjedočimo određenim negativnim konotacijama i objavama na štetu hrvatskog turizma

Autor: Poslovni.hr , 22. kolovoz 2024. u 06:55
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić, Foto: Neva Žganec / Pixsell

Do kraja 2024. očekuje se rast turističkog prometa 2-5% u odnosu na lani; uz Nijemce, manje Talijana i Čeha.

U Hrvatskoj od 17. srpnja dnevno boravi više od milijun turista, a uz izraženu potražnju za last minute ponudama, na tržištima je veliko zanimanje i za putovanjima u posezoni, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Na pitanje o načinima dolaska turista odgovaraju da ih je individualno do sada u 2024. došlo 4 posto više nego lani, a organizirano, odnosno, posredstvom agencija 2 posto više.

“Sukladno najavama s tržišta o velikom zanimanju za putovanjima izvan glavne sezone i u ostatku godine, očekujemo vrlo dobre rezultate i trendove. Generalno, do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa od 2 do 5 posto u odnosu na lani, a prihoda i po nešto većoj stopi”, kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Negativne reklame

Na pitanje oko ovogodišnjeg nešto manjeg broja turista s njemačkog tržišta, kaže da ne treba zaboraviti da je Hrvatska s tog tržišta 2022. imala rekordni, dvoznamenkasti rast turističkog prometa te da je ove godine tamo bilo i Europsko prvenstvo u nogometu, što je mnoge Nijemce zadržalo doma, a i nerealno je očekivati rast po visokim stopama svake godine.

Nešto manje turista, dodaje, ima i iz Češke i Italije, dok je rast iz Poljske, Slovenije, Ujedinjenog Kraljevstva, Mađarske, SAD-a, Španjolske, i s drugih tržišta.

“Hrvatska ima vrlo dobar tržišni miks. U svakom slučaju, manje turista s pojedinog tržišta je signal da treba razmotriti eventualne nove trendove i značajke na takvim tržištima, odnosno uložiti dodatne napore u promociju”, smatra Staničić.

HTZ je promotivno i komunikacijski kontinuirano prisutan na najvažnijim društvenim mrežama, platformama i tražilicama, a trenutačno provodi kampanju za promociju posezone na šest tržišta, a u pripremi je i kampanja za domaće tržište, kao i tzv. early booking kampanja za tržišta koja imaju tendenciju ranog bukiranja.

Komentirajući objave nekih stranih medija iz više zemalja oko visokih cijena u Hrvatskoj, Staničić ističe da HTZ aktivni prate situaciju po tom pitanju.

“I ove smo godine mogli svjedočiti određenim negativnim konotacijama i objavama na štetu hrvatskog turizma. Teško se do kraja boriti s takvim stvarima, ali se trudimo na svaku takvu objavu promptno reagirati. Najčešće je riječ o netočnim informacijama koje se odnose na zagađenost mora i plaža, pojavu otrovnih meduza, najezdu komaraca, prevelike i nerealne cijene i sl.”, kaže direktor HTZ-a. “Na tržištima je danas vrlo intenzivna ‘borba’ za turiste, pa i pojavu medijskih objava negativne konotacije treba sagledavati kao dio te ‘bespoštedne borbe’, jer mnoge nama konkurentne zemlje, između ostalog, imaju za cilj zadržavanje i poticanje vlastitih građana na putovanja unutar njihove zemlje”, odgovara Staničić.

Američke nagrade

HTZ je nedavno proveo natječaj za direktore predstavništava u Münchenu i Seulu, a broj prijava bio je – dvoznamenkast. Imenovanja se “očekuju tijekom rujna”. U Münchenu je dosad bila samo ispostava, dok je glavno predstavništvo za njemačko tržište u Frankfurtu. Zbog velike važnosti njemačkog tržišta za hrvatski turizam, ispostava u glavnom bavarskom gradu pretvara se u predstavništvo, a pokrivat će područja Bavarske, odakle u Hrvatsku stiže najveći broj njemačkih turista, ali i regiju Baden-Wuertemberg te Švicarsku, osim kantona Ticino. Novost je i da će se dosadašnji ured predstavništva iz Frankfurta preseliti u Berlin, jer HTZ planira još veća ulaganja i aktivnosti na tom važnom tržištu.

Izbor osobe koja će sljedeće četiri godine voditi ured predstavništva HTZ-a u Seulu važan je i s obzirom da se južnokorejsko tržište nakon pandemije ponovo jače aktivira, pa i sa letovima poput Zagreb – Seul. Iz Koreje je ove godine već bilo i iznad 30% više dolazaka i noćenja turista.

Ove godine raste turistički promet i sa tržišta SAD-a, koje Hrvatsku sve više prepoznaje kao atraktivnu cjelogodišnju destinaciju, čemu su dokaz i nominacije u tri kategorije za njihove tzv. turističke oskare ili nagrade Travvy Awards 2024.

Komentirajte prvi

New Report

Close