HSLS podupire referendum protiv monetizacije autocesta

Autor: Poslovni.hr/Hina , 09. listopad 2014. u 14:04
Photo: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

HSLS podupire održavanje referenduma protiv monetizacije autocesta i poziva sve građane da se pridruže potpisivanju peticije za referendum, poručio je danas predsjednik stranke Darinko Kosor s konferencije za novinare koja je održana na Trgu svetog Marka.

HSLS podupire održavanje referenduma protiv monetizacije autocesta i poziva sve građane da se pridruže potpisivanju peticije za referendum, poručio je danas predsjednik stranke Darinko Kosor s konferencije za novinare koja je održana na Trgu svetog Marka.

Pozvao je i sve druge političke stranke, posebno iz "svoje" koalicije, da podrže potpisivanje zahtjeva za referendumom jer je to nadstranačko pitanje.

Kosor je komentirao ocjenu premijera Zorana Milanovića da je referendum opstrukcija Vladine politike tvrdnjom da bi monetizacija predstavljala "opstrukciju nacionalnih interesa".

"Prodajemo nešto što vrijedi 20 milijardi eura za 20 milijardi kuna. Nema nikakve logike u tome", rekao je.

Novinarima je podijelio materijale HSLS-ova ekonomskog tima u kojima se razrađuju mogućnosti smanjenja troškova poslovanja i povećanja prihoda HAC-a i ARZ-a, te reprogramiranja kredita.

Te tvrtke treba restrukturirati, a ne monetizirati, smatra Kosor koji je te prijedloge proslijedio premijeru Milanoviću i ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću.

Upitan kakva je korist od referenduma s obzirom da bi monetizacija autocesta trebala uslijediti vrlo skoro, Kosor je podsjetio na Milanovićevu izjavu da je prikupljanje potpisa legitimno. Skupimo li dovoljno potpisa neće biti koncesioniranja, odnosno monetizacije, tvrdi Kosor.

Prometni stručnjak Željko Marušić istaknuo je kako su autoceste puno više od prometne infrastrukture, jer izravno utječu na gospodarstvo, posebice na turizam, i sigurnost.

"Monetiziramo li autoceste koncesionar će voditi interesa samo o profitu i zanemariti održavanje, koristit će klauzulu minimalnog prometa i vratit će nam 'ruinu'. U međuvremenu ćemo svake godine gubiti desetke života više, jer će kamione visokim cestarinama potjerati na lokalne ceste gdje ćemo imati znatno lošiju prometnu situaciju", rekao je Marušić.

Podsjetio je na loša iskustva s dosadašnjim koncesioniranjem autocesta, spomenuvši Bina Istru i Zagreb-Macelj, gdje je i do 70 posto skupljom cestarinom kamionski promet preusmjeren na lokalne ceste, koje se održavaju proračunskim novcem, a građani tamo ginu pretječući kamione.

Nezavisni zagrebački gradski zastupnik Vladimir Ferdelji ocijenio je da su autoceste u problemima zbog otplate nepovoljnih kredita i neracionalnog načina upravljanja.

Kada se ništa ne bi promijenilo, tada bi osim četiri milijarde eura glavnice trebalo vratiti i 5,2 milijardi eura kamata. Rješenje je u racionalizaciji poslovanja i zamjeni loših poslovnih poteza dobrima, odnosno u promjenama za koje sadašnja Vlada nema hrabrosti, a ne znam hoće li je imati i iduća, kaže Ferdelji.

Komentari (6)
Pogledajte sve

O jake stranke, sad će sigurno skupiti potpise 🙂
Svi su protiv, ali nitko ne nudi rješenje kako vračati kredite. Ne bore se oni za “naše” autoceste već za svoja dobro plačena radna mjesta. A to će financirati novim kreditima, naravno, jer ništa drugo ne nude.

@ ludjak,

dragi moj ,
i ja mislim da smo dosta čekali i da odmah trebamo prestati trošiti nezarađeno , bez obzira koliko to teško bilo.

A vladajuču kliku bi institucije sistema trebale procesuirati zbog trošenja nezarađenog , isto kao što bi i mene procesuirali da u mojoj tvrtki trošim nezarađeno.


bez-referenduma

Hrvatska-će-izgubiti-80-do-100-milijardi-kn

„Vlada želi kratkoročnim financijskim dobitkom nešto postići, međutim Hrvatska će monetizacijom financijski dugoročno izgubiti.
U idućim desetljećima Hrvatska će upravo zbog monetizacije autocesta izgubiti između 80 i 100 milijardi kuna.
Zašto, uostalom, koncesionar dolazi ako u našim autocestama ne vidi priliku za zaradu?
Ne dolazi koncesionar u Hrvatsku na lijepe oči.
Dolazi da bi zaradio.
A zašto Hrvatska ne bi zaradila?“, upitao se Stanić.

http://direktno.hr/en/2014/direkt/1199/Stani%C4%87-bez-referenduma-Hrvatska-%C4%87e-izgubiti-80-do-100-milijardi-kn.htm

Pa zato dragi moj jer je kroz 23 godine samostalnog postojanja pokazala i dokazala da je NESPOSOBNA zaraditi. Koliko nam još treba? 230 godina pljačke pod parolom sve je to naše!!! Pa ne mislite li da je dosta bilo ili strpljivo čekate da i vi dođete na red?

bez-referenduma

Hrvatska-će-izgubiti-80-do-100-milijardi-kn

„Vlada želi kratkoročnim financijskim dobitkom nešto postići, međutim Hrvatska će monetizacijom financijski dugoročno izgubiti.
U idućim desetljećima Hrvatska će upravo zbog monetizacije autocesta izgubiti između 80 i 100 milijardi kuna.
Zašto, uostalom, koncesionar dolazi ako u našim autocestama ne vidi priliku za zaradu?
Ne dolazi koncesionar u Hrvatsku na lijepe oči.
Dolazi da bi zaradio.
A zašto Hrvatska ne bi zaradila?“, upitao se Stanić.

http://direktno.hr/en/2014/direkt/1199/Stani%C4%87-bez-referenduma-Hrvatska-%C4%87e-izgubiti-80-do-100-milijardi-kn.htm

New Report

Close