Hrvatskoj više trebaju međunarodni letovi nego veliki kongresni centri

Autor: Marija Crnjak , 25. veljača 2015. u 15:24
Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Prema prikupljenim podacima, većina ispitanika u 2014. zabilježila je rast kongresnog segmenta poslovanja u odnosu na godinu ranije.

Za razvoj poslovnog turizma u Hrvatskoj najvažnije je povećati broj izravnih međunarodnih letova, brendirati Hrvatsku kao kongresnu destinaciju, a manje je važna izgradnja velikih kongresnih dvorana, pokazalo je istraživanje portala PoslovniTurizam.com.

Istraživanje o stavovima članova hrvatske kongresne industrije o trenutnom stanju, očekivanjima i perspektivama razvoja poslovnog turizma u Hrvatskoj provedeno je u razdoblju od 28.01. do 14. veljače metodom online ankete, a obuhvatilo je 118 ispitanika (hoteli, specijalizirane agencije i ostali subjekti koji posluju u domeni kongresno-poslovnog turizma) na području cijele Hrvatske.

Prema prikupljenim podacima, većina ispitanika u 2014. zabilježila je rast kongresnog segmenta poslovanja u odnosu na godinu ranije. Tako ih je 54,24% zabilježilo veći broj skupova, 33,90% podjednak, dok je samo 11,86% organiziralo manji broj poslovnih skupova u odnosu na 2013. Što se prihoda od kongresnog segmenta tiče, 2014. je za većinu (50,85%) također donijela porast prihoda od poslovnih skupova, 27,12% ih je imao podjednake prihode, dok je 22,03% ispitanih zabilježilo manje prihode.

Industrija je još uvijek najviše orijentirana na domaće klijente pa većina sudionika (49,15%) poslovnih događanja dolazi iz Hrvatske, dok ih podjednako dolazi iz zapadne Europe (23,73%) i regije (22,03%), a zanemariv je broj sudionika s ostalih tržišta. Čak 40,68% ispitanika izjavilo je kako nam članstvo u EU nije donijelo više poslovnih skupova, 32,20% smatra da jest, a 27,12% ispitanika nije još uvijek sigurno u učinke pridruživanja EU. 

Pozitivni rezultati u prošloj godini daju osnovu za optimistična očekivanja od MICE segmenta i u tekućoj godini. Tako 69,49% ispitanika ove godine očekuje rast broja poslovnih događanja, a 67,80% ih očekuje i porast prihoda. Potreba za boljom prometnom povezanošću (većim brojem izravnih međunarodnih letova) te jasnim i prepoznatljivim brendiranjem Hrvatske kao kongresno-insentiv destinacije na međunarodnom tržištu označeni su kao najvažniji preduvjeti za bolje pozicioniranje na globalnom tržištu (84,74% odgovora).

Nedostatak velikih polivalentnih kongresnih centara označen je tek kao treći najvažniji preduvjet razvoja naše kongresne industrije (15,26%). No, to ne znači da ih ne trebamo graditi. Većina ispitanika smatra kako su nam potrebna dva do tri polivalentna kongresna centra za više tisuća sudionika, i to prije svega u Zagrebu, a kao ostale destinacije navode se Dubrovnik, Split, Opatija, Istra i neke ostale, manje destinacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close