Taj je zajednički projekt Ministarstva turizma i sporta i HTZ-a trenutno u fazi pripreme, a sve važne informacije ići će kroz kampanju HTZ-a, najavljuje Staničić, podsjećajući na vrlo dobre rezultate prošlogodišnjeg projekta “Tjedan odmora vrijedan”, kojemu je “Mjesec hrvatskog turizma” svojevrsna nadogradnja.
“Motivirani željom da produžimo sezonu što je moguće više, ali i uvažavajući prijedloge korisnika s jedne i pružatelje usluga s druge strane, odlučili smo, zajedno s Ministarstvom turizma i sporta kroz cijeli listopad omogućiti do 50 posto povoljniji boravak domaćim i stranim turistima. Tijekom konzumacija usluga važno će biti pridržavati se propisanih epidemioloških mjera koje će tada biti na snazi i ponašati se odgovorno”, naglašava Staničić.
Za jesen najavljuje i drugi val kampanje za domaće turiste “Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!”, koja je pokrenuta ove godine s ciljem poticanja domaćeg turističkog prometa kroz upoznavanje ruralnih destinacija.
“U drugom valu te kampanje promovirat ćemo dodatna četiri tematska destinacijska videa, koji su u izradi, i kojima će se nastojati približiti ruralna turistička ponuda, a u tijeku je i kampanja za domaće turiste posvećena cikloturizmu “Bicikliraj, istraži i uživaj!” i fokusiranu na EuroVelo 8 rutu, koja kao dio EU projekta obuhvaća cijelu hrvatsku obalu, od Istre do Dubrovnika”, kaže Staničić.
Vjeruje da će sve to potaknuti turiste da iskoristiti jesen za kratki odmor po popularnim cijenama, a domaće i dodatno da još više otkrivaju Hrvatsku na zanimljiv, zdrav i održiv način, te da će se time njihovih dosadašnjih 10,6 milijuna noćenja ove godine povećati.
O kulturi i eno-gastronomiji s Googleom
Napominjući kako za zadnji kvartal ove godine HTZ ima potpuno spremnu strategiju komunikacije i oglašavanja, Staničić otkriva da će krajem rujna ići kampanja zahvale, odnosno radnog naziva “Thank you” na svim društvenim mrežama/profilima “Croatia, full of life” na deset tržišta s najviše ostvarenih noćenja ove godine.
“Cilj je time dodatno skrenuti pažnju na Hrvatsku te se kroz pozitivna iskustva samih turista i njihove dojmove koje su dijelili na društvenim mrežama zahvaliti što su odabrali upravo Hrvatsku i u njoj proveli odličan godišnji odmor”, kaže Staničić.
U listopadu planiraju i kampanju na temu kulture, povijesti, nematerijalne baštine, eno-gastronomije kroz platformu “Croatia Hearts and Crafts” u suradnji s Googleom, putem čega se interaktivno predstavlja presjek svega na što Hrvatska može biti ponosna.
Nastavak rada po usvojenom Godišnjem programu
Na pitanje jesu li se s obzirom na bolje od očekivanih i dobre fizičke rezultate u sezoni (dolasci, noćenja) poboljšali i prihodi od turističke pristojbe, što je važan prihod HTZ-a i sustava turističkih zajednica (TZ), Staničić ističe da bi to u okolnostima bez pandemije značilo i veće prihode, kako za cjelokupni turistički sektor i gospodarstvo, tako i za HTZ.
No, kako su s ciljem dodatnog rasterećenja i pomoći turističkom sektoru u poslovanju, usvojeni pravilnici po kojima se, uz ostalo, definiralo smanjenje turističke pristojbe i članarine za iznajmljivače, turističke pristojbe za nautičare te turističke članarine za gospodarske subjekte, to se odrazilo i na budžet HTZ-a i cijelog sustava TZ-ova, napominje Staničić.
“Iako je do sada ostvareno oko 77 posto rezultata iz rekordne 2019., što je bolje i više od planiranih 60-65 posto rezultata, to ne znači i veće prihode HTZ-a, koja je smanjenjem pristojbe i članarina dala snažan doprinos sektoru u ostvarenju rezultata kojima danas svjedočimo. I dalje radimo po usvojenom Godišnjem programu rada za ovu godinu, pri čemu se najviše sredstava izdvaja za promotivne, marketinške i PR aktivnosti s ciljem zadržavanja pozicije Hrvatske kao najsigurnije i najuspješnije turističke destinacije Mediterana. Vjerujem da ćemo i u tom pogledu više nego uspješno završiti ovu turističku godinu”, iznosi Staničić.
Ulaz u posezonu u rujnu bolji nego 2019.
Svemu dodaje i podatke iz eVisitora, po kojima je od 1. rujna do proteklog vikenda, odnosno 11. rujna u Hrvatskoj bilo 904 tisuće turista ili samo 7 posto manje nego u istim danima 2019., ali je bilo 2 posto više noćenja ili 6,3 milijuna. Od toga su većinu, 5,7 milijuna noćenja ostvarili strani turisti, čime su i u plusu od 3 posto, iako ih je u odnosu iste dane rujna 2019. došlo oko 9 posto manje ili njih 820 tisuća, što znači i da duže ostaju u Hrvatskoj.
Sa domaćim turistima je situacija suprotna – u prvih 11 dana rujna bilo ih je čak 31 posto više nego u isto vrijeme 2019. ili 83 tisuće, ali su ostvarili 6 posto manje noćenja ili 619 tisuća.
I gledano samo po jednom danu, 11. rujna je u Hrvatskoj boravilo više turista nego u istom danu 2019. tj. njih oko 510 tisuća naspram oko 460 tisuća, dok ih je istog dana 2020. bilo oko 200 tisuća.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu