Nika Pintar i Bruno Balen osnivači su hrvatskog startupa Cidrani koji ima viziju svaku hranu učiniti superhranom. Tim zasad broji četvero ljudi, uz dvadesetak vanjskih suradnika.
Cidrani postoji od lani, a usred korona krize plasirao je na tržište prve proizvode. U prvim tjednima prodaje ušli su na 20-ak lokacija u Hrvatskoj, a plan im je do kraja godine imati minimalno 50 proizvoda.
“Istražujemo i razvijamo svjetske inovacije na području fermentacije. Hrana rapidno gubi nutritivnu vrijednost zbog čega je ljudi konzumiraju sve više, unose sve više kalorija, a manje mikronutrijenata što rezultira pretilošću, umorom, zakiseljenim tijelima i lošom probavom. Zato se mi fokusiramo na visoku količinu mikronutrijenata u proizvodima te na tradicionalne metode konzerviranja i pretprobavljanja, prvenstveno fermentacije”, objašnjavaju Nika Pintar i Bruno Balen.
Kultura ‘wild mother’
Surađuju s desecima kooperanata, a sirovine nabavljaju po kriteriju kvalitete. Cidrani ima sedam proizvoda, najtraženiji je Cidrani Honey –živi jabučni ocat s ‘wild mother’ kulturom infuziran sirovim medom, a novitet u ponudi im je Four Seasons koji bi uskoro mogao prestići Honey po prodaji.
“S našom Four Seasons gastro funkcionalnom linijom primljeni smo i na SIAL Innovation prizes, jedno od vodećih natjecanja za inovativne funkcionalne prehrambene proizvode u svijetu. Four Seasons je jedinstveni koncept koji kroz višefazni proces fermentacije sljubljuje fermentirano začinske bilje, sirovi med i jabučni ocat u dodatak jelima bogat probioticima, koji je i rapsodija za nepce jer vjerujemo da zdrava prehrana treba privlačiti i okusom”, ističu Pintar i Balen.
Rapidan rast prodaje
Uskoro izlaze i s drugom granom Cidranija – Pharma, koja će biti fokusirana na najbolje iz narodnih i tradicionalnih medicina, a u pitanju je kombinacija koja uključuje ekstrakte nordijskih gljiva.
Osim na webshopu, proizvodi im se mogu naći u specijaliziranima i trgovinama zdrave hrane, a do kraja mjeseca bi trebali ući u lanac boutique prodavaonica iz Istre. Prisutni su i u zagrebačkim restoranima Tač, Vodnjanka i Dubravkin put, a u planu im je prošriti se i na ostatak RH i kreirati recepte u suradnji s najboljim chefovima i koktel majstorima.
“Očekujemo da ćemo do kraja godine biti prisutni na 500 lokacija u Hrvatskoj, Sloveniji i Nizozemskoj, kombinirano kroz Ho-Re-Ca, retail i specijalizirane concept storeove. Prodaja nam raste rapidno s tim da imamo 70% ponovljenih kupnji.
Na jesen ćemo realizirati i prvu seed investiciju, a njemački investitori s kojima smo u pregovorima smatraju nas jednim od najinovativnijih food startupova u Europi”, pohvalili su se suosnivači. Trenutačno sve rade u Hrvatskoj, a nove proizvode koje izbacuju u rujnu radit će s partnerima u Bugarskoj i Portugalu.
“Došli smo u Nizozemsku na dva mjeseca i očekujemo da će do listopada najmanje 70% prodaje biti ostvareno izvan Hrvatske, od vanjskih tržišta su nam u planu zemlje Beneluksa, Skandinavija i DACH – Njemačka, Austrija, Švicarska.
Inovativni proizvodi su samo početak, a ono što zaista želimo je otvoriti wellbeing retreat centar za regeneraciju stanica i međugeneracijsku edukaciju o novom stilu života. Prvi takav resort bit će u Istri, ali htjeli bismo franšizirati koncept i proširiti se na Švicarsku, Irsku i Švedsku”, najavljuju Nika Pintar i Bruno Balen.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu