Pokrenut još 1977. godine, međunarodni boat show u Cannesu svakog rujna posjetiteljima daje uvid u nove modele i dizajnerske inovacije u svijetu ekskluzivnih plovila, od klasičnih jathi preko superjahti, katamarana i glisera do jedrenjaka.
Spektakularni sajam na vodi, s gotovo 600 izložbenih primjeraka u dvije luke Canneskog zaljeva, imat će i ove godine brojne premijere, a u završnim pripremama za nadolazeći show od 12. do 17. rujna kao jedan od izlagača je i Sanlorenzo, talijansko brodogradilište specijalizirano za luksuzne jahte i superjahte koje je 2021. ušlo i u naše vode, pa se Sanlorenzo Adria flasgship uredi sad već nalaze u Zagrebu, Sukošanu, Rovinju i Beču.
Austrijski poduzetnik Franz Schillinger s bogatim iskustvom u prodaji luksuznih plovila na čelu je Master Yachting kompanije koja je distributer Sanlorenzo plovila u Hrvatskoj, a u našoj zemlji kroz razne poslove prisutan je već gotovo desetljeće i pol…
Kakav položaj i udjel na tržištu ima Sanlorenzo Adria? Kakve rezultate u Hrvatskoj i globalno dosad u 2023. godini bilježite i kakvi su u usporedbi s lanjskim rezultatima?
Naša operativna dobit (EBIT) je 10 posto našeg prometa, a 70 posto generiramo kroz posao u Hrvatskoj. U odnosu na prošlu godinu, promet nam se tijekom 2023. povećao za čak 13 posto.
Kakvo je hrvatsko tržište za vaš biznis i možete li ga usporediti s drugim tržištima koje pokrivate?
U prodaji brodova u našem segmentu, najveće tržište u Europi su Turska, Grčka i Italija. Unutar EU hrvatsko tržište je na trećem mjestu. Mi smo na hrvatsko trzište i općenito Adria regiju fokusirani od 2008. godine te će to ostati naše glavno tržište i u budućnosti.
Bili smo pioniri u segmentu nautičkog turizma nudeći konzultacije i sugerirajući našim potencijalnima klijentima da izaberu Jadransko more za krstarenje, ali nudeći im i da za svoje brodove biraju upravo hrvatske marine kao matične luke i baze, da se odmaknu od Grčke, Španjolske i drugih mediteranskih zemalja koje su do tada tradicionalno birali.
Kakva je trenutačno situacija na tržištu novih plovila s obzirom na lance dobave, cijene? Koliko su one porasle u odnosu na prethodne godine i kakva je sada dostupnost novih modela?
Cijene su rasle mnogo više nego prijašnjih godina, prije krize izazvane pandemijom Covida. Ali potražnja je i dalje jako velika zahvaljujući činjenici da je yachting posebno odlična investicija. Mi uviđamo da se vraćamo u normalu s obzirom na porast troškova proizvodnje koja stagnira te samim time i lagano opadanje dostupnosti, odnosno isporuku jahti koje više ne kasne…
Što očekujete od nastupa na Cannes Yachting Festivalu? Koji je značaj tog eventa i što to znači za promociju hrvatskog čartera?
Cannes Yachting Festival najvažniji je i najveći boat show na vodi u Europi te ujedno i vodeći u svijetu. Svatko tko se želi informirati o tržištu jahti mora biti u Cannesu. Svi ostali sajmovi brodova dobri su za posjetiti, ali ukoliko želite imati kompletnu sliku o tržištu jahti, morate biti u Cannesu. Inače je Cannes Yachting Festival prvenstveno orijentiran na prodaju brodova, ne toliko na sam charter business.
Core business za Master Yachting grupu je prodaja brodova i zastupanje sljedećih marki brodova: Sanlorenzo, Frauscher, Beneteau i Lagoon! Čak 65% naših klijenata za svoje brodove bira charter yacht menadžment u Hrvatskoj. Upravo zato je Cannes Yachting Festival važan za nas u smislu prodaje brodova.
S našom charter agencijom koja djeluje pod okriljem Master Yachting grupe sudjelujemo i predstavljamo se također na sajmovima koji su više usmjereni na charter poslovanje poput Boat Düsseldorfa, Austrian Boat showa i posebno ICE International Charter Expoa u Hrvatskoj (ove godine od 6. do 8. prosinca na Zagrebačkom velesajmu, op. ur.). Također, odlično surađujemo s najboljim hrvatskim “fleet operator” agencijama na cijelom području Jadrana: Adriatic sailing, Noa yachting, Mare yachting, Master yachting i brojnim drugima.
Kakva je kvaliteta hrvatskih marina, kakva su iskustva po tom pitanju sa strane klijenata? Što bi bilo poželjno mijenjati u infrastrukturi?
Hrvatske marine i posebno usluga i servis u njima postaju u posljednjih desetak godina sve bolji te se dio njih sad već uvrštava među najbolje svjetske nautičke destinacije. Infrastruktura hrvatskih marina je unikatna, nigdje na svijetu nema toliko otoka s pitomim uvalama za sidrenje i vez, ali ni toliko fenomenalnih restorana i konoba u blizini marina s vrhunskim naminirmicama iz podneblja i najboljom jadranskom ribom. Jedino što nedostaje su luksuzni butici s međunarodnim brendovima kakvi se mogu naći u drugim europskim popularnim turističkim i nautičkim odredištima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu