Na hrvatskom tržištu vina zrcale se problemi cijelog poljoprivredno-prehrambenog sektora, unatoč znanju i tradiciji ne proizvodimo dovoljno vina za domaće potrebe pa se jeftino vino uvozi, a izvoze se kvalitetna hrvatska vina, stoga je kvalitetnije brendiranje domaćih vina lijek protiv jeftinog uvoza, priopćeno je iz HGK.
Prostora za veću potrošnju hrvatskog vina na domaćem tržištu i u inozemstvu ima, uz snažniju promidžbu i brendiranje, kroz zaštitu zemljopisnog podrijetla vina oznakom izvornosti (ZOI) ili oznakom zemljopisnog podrijetla (ZOZP), naveli su u nedjelju iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), prenosi Novi list.
Navedene ZOI i ZOZP oznake potrošačima, uz ostalo, jamče da grožđe i vino dolaze iz točno određenog područja, te da se na godišnjoj razini kontroliraju uvjeti proizvodnje kao i fizikalno-kemijski i organoleptički parametri vina definirani specifikacijama proizvođača.
Hrvatska trenutno ima zaštitu za 16 naziva oznakom izvornosti, od čega tri ZOI-ja odnose se na razinu vinogradarske regije, 12 na razinu vinogradarskih podregija, a samo jedna oznaka je na razini položaja – svjetski poznati Dingač.
Problem je što su specifikacije naših ZOI-ja jako široko postavljene i ne nude prava rješenja proizvođačima niti odgovore potrošačima, ocjenjuju iz HGK-a.
"Sazrelo je vrijeme da naši proizvođači preispitaju sadržaj specifikacija postojećih zaštita i upuste se u kreiranje novih, specifičnijih, koje će najbolje transponirati značajke podneblja, tradicije i izvrsnosti i tako razvijati brand određenog područja. Zaštita naziva snažan je marketinški alat za proizvođače, mamac i jamstvo za potrošača, a pruža velike mogućnosti za razvoj lokalne eno-gastronomije i turizma", rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
Godišnje se u Hrvatskoj popije oko milijun hektolitara vina, od toga između 750 i 800 tisuća hektolitara dolazi iz domaćih vinarija, dok ostatak uvozimo (od 250 do 300 tisuća hektolitara).
Od ulaska Hrvatske u EU proizvodnja nam je pala, a uvoz narastao, s tim da nam se smanjuju i površine pod vinogradima.
No, do 2004. godine smo bilježili smo suficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni vina, a prošle godine smo ostvarili deficit od 14,3 milijuna eura, uz pokrivenost uvoza izvozom od samo 53 posto. To znači da je od izražene samodostatnosti u proizvodnji vina, danas ona pala na razinu oko 75 posto, navode iz HGK.
Istovremeno, hrvatska vina su se etablirala na globalnim vinskim kartama, a naši vinari osvajaju odličja na prestižnim svjetskim natjecanjima i događanjima.
"Trebamo unaprijediti postojeći sustav kvalitete vina kroz redefiniranje postojećih i definiranje novih zaštićenih oznaka vina koje će odražavati specifičnosti užih zemljopisnih područja. U tome vidimo ključnu ulogu regionalnih organizacija. Bilo bi pretenciozno očekivati da ćemo time riješiti sve probleme hrvatskog vinarstva i vinogradarstva, ali to je svakako korak u pravom smjeru", zaključuje Dragan Kovačević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Samo gluposti. Nema skupih i jeftinih vina. Imaju samo dobra, srednja i loša vina. Ako cabernet iz Južne Afrike ili Kalifornije košta u Lidlu 30,00 kn, kako može/smije hrvatski biti skuplji? Vinari, okrupnite se, napravite velike zadruge, clustere i ne kukajte. Nitko neće platiti nešto tri puta skuplje samo zato jer je iz Hrvatske.
To sto prodaju po 20-40 kn u trgovinama nema veze sa vinom kako god da se zvalo i otkud god stiglo i kako god upakirano. Ako ima sta da valja reci tocno sto i gdje da probam … Isprobavam stalno i rezultat je uvijek isti … Isto kao maslinovo ulje za 25kn/L i svinjski but za 25kn
[/quote]
To su samo paušalne prerasude..
Australija, Južna Afrika, Čile, Kalifornija… samo jedna vonogradar ima više loze nego sva vinogorja u Hrvatskoj. To, što smo mi smotani, neefikasni i arogantni a u svijetu vina smo nula, je naš problem.
Samo gluposti. Nema skupih i jeftinih vina. Imaju samo dobra, srednja i loša vina. Ako cabernet iz Južne Afrike ili Kalifornije košta u Lidlu 30,00 kn, kako može/smije hrvatski biti skuplji? Vinari, okrupnite se, napravite velike zadruge, clustere i ne kukajte. Nitko neće platiti nešto tri puta skuplje samo zato jer je iz Hrvatske.
To sto prodaju po 20-40 kn u trgovinama nema veze sa vinom kako god da se zvalo i otkud god stiglo i kako god upakirano. Ako ima sta da valja reci tocno sto i gdje da probam … Isprobavam stalno i rezultat je uvijek isti … Isto kao maslinovo ulje za 25kn/L i svinjski but za 25kn
Samo gluposti. Nema skupih i jeftinih vina. Imaju samo dobra, srednja i loša vina. Ako cabernet iz Južne Afrike ili Kalifornije košta u Lidlu 30,00 kn, kako može/smije hrvatski biti skuplji? Vinari, okrupnite se, napravite velike zadruge, clustere i ne kukajte. Nitko neće platiti nešto tri puta skuplje samo zato jer je iz Hrvatske.
To sto prodaju po 20-40 kn u trgovinama nema veze sa vinom kako god da se zvalo i otkud god stiglo i kako god upakirano. Ako ima sta da valja reci tocno sto i gdje da probam … Isprobavam stalno i rezultat je uvijek isti …
hrvatska vina su PRESKUPA! vinari žive u prošlim vremenima i na staroj slavi i misle da će im ljudi naivno keširati 70-100 kn za bocu dok uvozna vina slične kvalitete koštaju 30-50 kn!….gotovo je s time!
slično vrijedi i za prosječna maslinova ulja koja su nebulozno napucana na 90-100 kn dok se kvalitetna ulja iz uvoza dobiju za 50-ak kuna, pa i jeftinije ako se kupuje vani! …ljudi bi se kod nas u par godina obogatili jer misle da su kupci blesavi i da ne mogu usporediti cijene?! malo morgen….
Uključite se u raspravu