Poslije godina radova danas je u Vukovaru je obilježen završetak projekta “Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar”. Riječ o projektu vrijednome 61 milijun eura od kojih je 85 posto osigurano iz sredstava EU, dok je preostali dio osiguran iz državnog proračuna. U sklopu projekta modernizirano je i elektrificirano 19 kilometara pruge između Vinkovaca i Vukovara, čime će se trajanje putovanja vlakom između dva grada smanjiti na 20 minuta. U sklopu projekta rekonstruirani su i kolodvori Vukovar – Borovo Naselje i Vukovar, modernizirani željezničko-cestovni prijelazi ugradnjom signalno-sigurnosnih uređaja, sagrađeni razni potrebni objekti… Ova pruga od sada podržava brzine vlakova do 120 km/h, a istaknuto je i kako je njezino puštanje u promet vrlo važno za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske te za bolje i kvalitetnije prometno uključivanje Hrvatske u europski željeznički sustav, piše Večernji list.
– Trenutačno smo u velikom investicijskom ciklusu općenito u prometnu infrastrukturu i, ono što je najbitnije, budući da smo cestovnu, autocestovnu, zračnu i pomorsku infrastrukturu uglavnom izgradili, u jeku smo velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu. Uz ovaj završeni projekt, jedan od većih željezničkih projekata u Hrvatskoj, prošli tjedan otvorili smo i obnovljenu prugu na ulazu u Zagreb, prije toga dionicu Krapina – Zabok.
– Uz europske fondove imat ćemo na raspolaganju i kredit EIB-a ukupne vrijednosti 900 milijuna eura, što će se uglavnom koristiti za obnovu lokalnih i regionalnih pruga – rekao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Dodao je kako se u isto vrijeme paralelno s tim nabavljaju i novi vlakovi te da je iz europskih sredstava nabavljen 21 vlak, a da dolaze i nova dva baterijska vlaka. Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić kazao je kako su modernizacija ove pruge te ostali projekti koji se pripremaju i provode na RH1 koridoru, od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom, važni za razvoj cijele Vukovarsko-srijemske županije i istočnog dijela Hrvatske.
– U idućih 10 godina uložit ćemo oko 6 milijardi eura te rekonstruirati i modernizirati otprilike pola željezničke mreže. Za rekonstrukcije cijele željezničke mreže u Hrvatskoj trebat će nam 20-ak godina – rekao je Kršić. Govoreći o projektu, gradonačelnik Vukovara Ivan Penava istaknuo je kako je modernizacija ove pruge od velike važnosti za povezivanje Vukovara s Vinkovcima i ostatkom Hrvatske. – Ovaj projekt od iznimne je važnosti ponajprije zbog najveće hrvatske luke na unutarnjim vodama – Luke Vukovar – koja ima izuzetnu važnost za razvoj vukovarskoga gospodarstva, a pozicionirana je uz samu željezničku prugu. Očekujemo da će moderna željeznička infrastruktura dovesti do jačanja gospodarskog položaja Vukovara – rekao je Penava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu