Ivica Horvat i Matej Sudar, uz potporu Igora Tomljanovića, još su 2012. u unajmljenom stanu u Južnom bloku u Virovitici krenuli u projekt Plave tvornice – informatičke tvrtke orijentirane na razvoj web-aplikacija. Njihov je san bio “osvajati svijet” i biti drukčiji od drugih, piše Glas Slavonije.
Danas su nešto stariji, ali imaju slične ciljeve. Krenuli su s tri zaposlenika, a sada ih imaju više od 20. Više od polovine ih je u “izdvojenom pogonu” u Osijeku jer u Virovitici je premalo onih koji barataju IT znanjem. Većina ih još uvijek “čekira” karte prema Osijeku i Zagrebu. Taj su problem uočili u Virovitičko-podravskoj županiji i Visokoj školi za menadžment u turizmu i informatici pa je ove jeseni u Virovitici upisana prva generacija studenata, njih 30, na smjer računarstva. Horvat je u Virovitici, prvi put u Slavoniji, održao WordPress Meetup, na koji su došli zainteresirani iz cijele Hrvatske.
Kod njih krize nema, oni uvijek zapošljavaju. Trenutno su im otvorena dva radna mjesta, jer usluge Plave tvornice u svijetu su tražene.
– Najviše radimo sa SAD-om, Australijom. Tu je i Kuvajt, zemlje Bliskog istoka, Engleska. Gledajući u omjeru, 20 posto radimo za Hrvatsku, ostatak za svijet. Cilj nam je i nadalje povećavati taj udjel. Stvarati nove vrijednosti u Hrvatskoj, a našu pamet i kreativnost prodavati klijentima u svijetu – kaže Horvat.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.U čemu je tu problem?! Znanje je tu najvažnije. Jeftinu radnu snagu daju Kina, Indija i slične zemlje, no razvijenim zemljama je lakše komunicirati s Europljanima.
Ako već treba spomenuti neke “uber” pojekte eto vam Rimac automobili, Agrivi, Supracontrol, Tourgent, mycity-hub, …, mogao bih još nabrajati. Sve su to tehnološke tvrtke koje su se pozicionirale na samom svjetskom vrhu…
Treba cijeniti rad i postignuća u svakom segmentu jer tako postajemo konkurentniji kao društvo.
Zašto stalno pišete o firmama koju su samo jeftina radna snaga za strance. Zašto ne pišete npr o tekstilcima koji su također samo jeftina radna snaga za strance. Uberizacija je na djelu i kod nas, pojeftinimo ljudski rad do maksimuma.
A kreativnost, gdje nam je poduzetnost i kreativnost. Kada ćet episati o jednom domaćem Amazonu, Uberu, Whatsappu, Googleu, Facebooku, Skypeu. Nikada, jer mi smo samo jeftina radna snaga za strance.
Uključite se u raspravu