Hrvatska turistička zajednica očekuje još jednu odličnu sezonu, ali i veće plaće

Autor: Marija Crnjak , 04. siječanj 2022. u 22:00
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić /D. Jaramaz/PIXSELL

Usvojen Godišnji plan rada za ovu godinu krovne turističke organizacije.

Iako ne očekuje da će se turistički promet vratiti na predpandemijsku razinu prije 2023. godine, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u novu godinu ulazi s optimističnim očekivanjima nastavka rasta prometa nakon uspješne ljetne sezone 2021.

Na krilima optimizma u ovoj godini planiraju rast prihoda, pogotovo od boravišne pristojbe, kao i rast rashoda za vlastite plaće. Najveća novost u ovoj godini ipak bit će novi Strateški marketinški plan koji u povijest ispraća slogan “Croatia Full of Life” i cijelu komunikacijsku strategiju koja ga prati.

Sve se to iščitava iz nedavno usvojenog Godišnjeg plana rada HTZ-a za 2022. godinu, a sve uoči natječaja za direktora HTZ-a koji se sukladno Zakonu očekuje ovih dana.

U vrhu destinacija
Ako i ne dosegnemo rezultate iz 2019., u HTZ-u očekuju da će visoko zadovoljstvo gostiju koji su tijekom ove godine posjetili naše destinacije, dobra vrijednost za novac, kao i povjerenje u sigurnost Hrvatske, zemlju pozicionirati u vrh poželjnih destinacija južne Europe i Mediterana.

Očekuje se dosegnuti 90 posto prometa iz 2019. godine. Pritom će se pažnja najviše zadržati na autotržištima, budući da se zrakoplovna tržišta poput Skandinavije, UK, Rusije te posebice daleka tržišta znatno sporije oporavljaju.

To bi moglo biti dodatno otežano uz daljnji rast troškova prijevoznika, posljedično i zrakoplovnih karata. Slični problemi očekuju i turoperatore i agencije.

Rast turističkog prometa donijet će i veće prihode HTZ-u, prije svega od boravišne pristojbe čiji bi iznos u ovoj godini trebao porasti za čak 40 posto u odnosu na rebalans iz ’21. Ukupni prihodi HTZ-a za 2022. godinu planiraju se u iznosu od 311,4 milijuna kuna, što je za 6,3 posto više nego na lanjskom rebalansu.

Od toga se 91,3 milijun kuna odnosi na prihode za posebne fondove, Fond za nedovoljno turistički razvijena područja i Fond za udružene turističke zajednice, dok sam HTZ planira do kraja 2022. godine ostvariti prihod u iznosu od 220 milijuna kuna.

90

posto turističkog prometa iz 2019. moglo bi se ostvariti ove godine

Planirano je povećanje ukupnih prihoda od turističke pristojbe za 40 posto u odnosu na rebalans za 2021., odnosno planiran prihod u iznosu od 114 milijuna kuna. Članarina bi trebala biti ista kao i na rebalansu lani,oko 31 milijun kuna, iz državnog proračuna plan je ostvariti 49 milijuna kuna prihoda (oko 4 posto više nego lani).

Stoga je u planu i primjena novog Pravilnika o plaćama, dodacima i naknadama, koji će doći pred Turističko vijeće na odlučivanje. Iako se to ne navodi konkretno, za pretpostaviti je da će se navedenim pravilnikom povećati plaće u HTZ-u smanjene u pandemiji, jer se planira veći rashod na plaće, sa 17 milijuna kuna rashoda na rebalansu ’21. na 18,7 milijuna u planu za ’22.

Oko 3,5 milijuna kuna koštat će izrada Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2022. do 2026. (SMOPHT) To je iznos ponude konzorcija koji je odabran za izradu dokumenta u listopadu, a u njemu su španjolska tvrtka T.H.R. Asesores en turismo, hoteleria y recreacion, S.A. i Horwath i Horwath Consulting Zagreb, te Millenium promocija.

Kako se navodi u planu rada HTZ-a, novi SMOPHT će definirati novi vizualni identitet i komunikacijski koncept za promociju i prezentaciju Hrvatske kao turističke destinacije, a do prihvaćanja nove krovne komunikacije nastavit će se koristiti smjernice komunikacijskog koncepta “Full of Life”.

Strateške smjernice
Nakon usvajanja SMOPHT-a koji će dati strateške smjernice, u suradnji s marketinškim agencijama kreirat će se novi oglašivački krovni komunikacijski koncept za sljedećih nekoliko godina. Novi komunikacijski koncept koristit će se za promociju krovnog brenda hrvatskog turizma na svim razinama.

“U tu svrhu, pokrenut će se međunarodni natječaj za odabir visoko specijaliziranih agencija koje će biti odabrane za izradu novog krovnog komunikacijskog koncepta, novog logotipa, brend arhitekture, produkciju foto i video materijala i izradu implementacijskog priručnika. Planirani rok za pripremu natječaja i provedbu je jesen 2022. godine, stoji u planu.

Prema tome, slogan “Full of Life” će živjeti još skoro godinu dana, iako se o njegovu ukidanju pričalo još davne 2017. godine, kad je tadašnji ministar Gari Cappelli najavio promjenu slogana, uz tvrdnje da on nikad nije zaživio na tržištu. “Full of Life” uveden je 2015. godine u mandatu Darka Lorencina i zamijenio je slogan “Mediteran kakav je nekad bio”.

Kad je u pitanju promocija na stranim ržištima, HTZ tijekom druge polovice godine, ukoliko se stvore financijske mogućnosti, planira pokrenuti proceduru otvaranja ureda predstavništva u Španjolskoj i Ukrajini. U planu je i daljnje ulaganje u domaće tržište.

S ciljem razvoja i poticanja domaće potražnje van ljetne sezone, HTZ i dalje planira provoditi tri velike kampanje na domaćem tržištu, kampanju Mjesec hrvatskog turizma, kampanju Doživi domaće, Istraži ruralnu Hrvatsku, ali i kampanju vezanu uz promociju Hrvatske turističke kartice, koju gotovo da smo zaboravili.

Kampanja za promociju Hrvatske turističke kartice ima za cilj podizanje razine svijesti o koristima korištenja kartice od strane poslodavaca, ali i upoznavanje krajnjih korisnika s mogućnostima i prednostima koje ova kartica pruža, kažu u HTZ-u. 

Komentirajte prvi

New Report

Close