Kongresni turizam Hrvatske dobio je novi zamah ove jeseni potpisivanjem ugovora o suradnji agencije Gulliver Travel s jakim svjetskim igračem u MICE segmentu, kompanijom Pacific World. Za Hrvatsku kao destinaciju to znači otvaranje prema agencijama i poslovnim klijentima Pacific World-a diljem svijeta iz različitih branši, od farmaceutske do auto industrije. Pacific World će, kroz globalnu mrežu svojih predstavnika na svim kontinentima, kao i zajedničke nastupe na sajmovima, predstaviti Hrvatsku kao uzbudljivo mediteransko odredište s nizom različitih mogućnosti. Inače, obje kompanije su dio TUI Travel PLC-a, a PW je trenutačno prisutan u 13 zemalja s više od 25 ureda na svim kontinentima.
Nova destinacijska menadžment kompanija pod nazivom Pacific World Croatia imala je svoj globalni launch na EIBTM-u u Barceloni prošlog tjedna. Tim povodom o planovima i perspektivama razvoja ovog unosnog segmenta turizma razgovarali smo s Harshom Krishnanom, direktorom strateškog razvoja kompanije Pacific World, te Goranom Hrnićem, predsjednikom uprave Gullivera.
„Već nekoliko godina svjedočimo porastu popularnosti Hrvatske na tržištima na kojima djelujemo, a sada mogu i potvrditi da je vaša prelijepa zemlja i "službeno priznata" od strane Pacific World kao zanimljiva, alternativna europska destinacija za organizaciju najzahtjevnijih skupova, događanja i poticajnih putovanja (MICE). Neke naše odluke svakako je ubrzao i trud i upornost naše sestrinske kompanije Gulliver travel, koji i unutar sustava TUI Travel slovi kao jedna od vodećih DMC po pitanju kreativnosti i inovativnosti ponude u svim segmentima“, istaknuo je Krishnan.
Ditektor Pacific Worlda pojašnjava da je Hrvatska ovim potezom ušla u društvo 28 vodećih MICE destinacija u svijetu, od toga samo osam u Europi (Španjolska, Portugal, Grčka, Francuska, Monako, Italija, UK). To je ujedno i znak približavanja njihovim ključnim klijentima i tržištima, što će generirati i ozbiljno povećanje broja kongresnih i incentive programa u hrvatskim odredištima.
Inače, Pacific World je usredotočen na upravljanje MICE operacijama u destinaciji, te prodajnim i marketinškim aktivnostima na vodećim svjetskim tržištima, a svojim klijentima nude logističku podršku u organizaciji kongresa, incentive-a i dogadjanja, te ih pakiraju u kreativne, inovativne i visokostandardizirane usluge i proizvode. Cilj je da klijent kući odlazi impresioniran doživljajem mjesta i vremena u kojem je boravio.
Njihovi su klijenti svi najveći svjetski brendovi iz područja IT industrije, zdravstva, konzaltinga, telekomunikacija, luksuznog segmenta, auto industrije, financija te robe široke potrošnje. PW surađuje s velikim brojem specijaliziranih agencija i korporativnih klijenata, poglavito u SAD, Kanadi, Brazilu i Europi, a trenutno s većinom od njih traju ozbiljni razgovori s ciljem predstavljanja svih mogućnosti koje Hrvatska nudi.
Krishnan ne vidi neka veća ograničenja Hrvatske kao destinacije u organizaciji skupova, no mjesta za poboljšanje ima u prometnoj povezanosti.
„Hrvatska danas raspolaže respektabilnim kapacitetima u dijelu smještaja i izvanhotelske ponude, i prometno je dobro povezana s ključnim europskim tržištima, izuzev Dubrovnika, najpopularnije hrvatske i jedne od najpopularnijih europskih destinacija. Putovanje u Dubrovnik u periodu od listopada do travnja je vrlo dugo, iscrpljujuće i ponekad graniči s avanturom, i prava šteta je da se ta situacija ne promijeni. Nadamo se i poboljšanjima u povezanosti s izvaneuropskim tržištima, poglavito Azijom, jer bi u persektivi upravo to moglo generirati puno ozbiljnije rezultate“, ističe Krishnan.
Kad su u pitanju ograničenja, Goran Hrnić ističe kako je prava šteta da Hrvatska još uvijek nije ni blizu realizaciji bar jednog velikog kongresnog centra.
„Ovdje govorimo o skupovima veličine od 3000 sudionika naviše. To je velika šteta obzirom da destinacije poput Dubrovnika, a zatim i Opatije, Rovinja, Zagreba, već raspolažu ozbiljnom hotelskom infrastrukturom na razini 4 i 5 zvjezdica. Poznato je da se skupovi navedene veličine i značaja planiraju više godina unaprijed, koliko je potrebno i da se počinu nazirati rezultati ovakvih infrastrukturnih zahvata. Poznata je i činjenica da kongresni centar sam po sebi nije nužno profitabilan projekt, dapače, stoga je tu nužna intervencija lokalnih zajednica na način da privatnom sektoru omogući i olakša poslovanje, a ne da se i same bave
biznisom, jer aktualna događanja pokazuju kako to obično završi“, ističe Hrnić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ovo je odlična vijest. Svaka čast za hrvatski kongresni turizam, nadam se da ćemmo tako dalje nastaviti. Ja se bavim iznajmljivanjem apartmana, pa imam dosta koristi od kongresa koji se održavaju. Često iznajmljujem privatni smještaj Krk[/url] u te svrha.
Uključite se u raspravu