Statistike pokazuju da je Hrvatska, bar kad su stope turističkog rasta u pitanju, ove godine prošla bolje od svojih mediteranskih konkurenata, najviše zahvaljujući lijepom vremenu i društveno-političkim okolnostima koje su usosile najviše Tunis i Tursku, i u manjoj mjeri Grčku.
Uz Tunis, u najvećem problemu je Turska, zemlja koja ove godine prvi put nakon mnogo godina bilježi turistički pad, zbog straha od terorizma, izbjegličke krize, pada ruskog tržišta koje je u Turskoj imalo značajan udjel. Nakon godina znatna rasta prometa, koji su pratile velike investicije u hotele, prema dostupnim statistikama, u Turskoj je u prvih sedam mjeseci 2015. zabilježen pad turističkih dolazaka 0,38 posto, s najavama još značajnijeg pada za kolovoz. Samo u Antaliji od siječnja do kolovoza bilježe pad dolazaka od 6,1 posto, s čak 22 posto minusa s ruskog tržišta, a smanjen je i broj turista iz Skandinavije te Izraela.
Zahvaljujući jakoj promidžbi na njemačkom tržištu, baš kako bi se amortizirao pad Rusa, Antalija je u kolovozu ugostila gotovo deset posto više Nijemaca te gotovo pet posto Britanaca. Turci su izračunali i da im je u prvoj polovici godine u odnosu na lani pao turistički prihod s 13.7 milijardi dolara na 12,6 milijardi dolara. Tunis je zbog terorističkih napada postao i službeno nesigurna destinacija, zbog čega zbraja minuse i snižava cijene, a tek nakon vrhunca sezone u rujnu i listopadu znat će se konkretna šteta za ovu sezonu.
0,38posto
pao je broj turističkih dolazaka u Turskoj
Na sreću za Grke, nisu se ostvarile crne prognoze koje su najavljivale drastičan pad turizma zbog financijske krize i nesuglasica grčke vlade s EK. Iako se nisu ostvarile najave dvoznamenkastog pada prometa, na početku ove godine Grci su bili puni optimizma i računali su na puno bolje rezultate od ostvarenih, koji su izostali djelomice zbog izbjegličke krize u kolovozu. Službena statistika pokazuje da je u prvih osam mjeseci Grčka ostvarila rast međunarodnih dolazaka 6,3 posto, a najmanji rast od 3,3 posto bio je baš u lipnju.
Iako se tijekom lipnja najavljivalo da će se turisti iz Grčke preliti u Španjolsku, statistika najkonkurentnije turističke zemlje na svijetu nije pokazala drastičan rast na račun Grka. U prvih sedam mjeseci (brojke za kolovoz još nisu dostupne za cijelu zemlju) Španjolska je imala 38 milijuna turističkih dolazaka, odnosno 4,7% više nego u istom lanjskom razdoblju. Iako se brojem dolazaka i konkurentnošću ne može mjeriti sa španjolskim, Hrvatska je u istom razdoblju imala čak veći rast od 8,7 posto u dolascima u prvih sedam mjeseci. Od siječnja do kraja kolovoza u Hrvatskoj se odmaralo 12 milijuna stranih gostiju, ili oko 8 posto više nego lani, koji su ostvarili oko 67 milijuna noćenja, što je porast od 6,5 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A sada preporučam “Afričku šljivu” cijelom turističkom sektoru [emo_namigusa]
Uključite se u raspravu