Rješenje za pokretanje zračnog prometa u 2021., u kojoj će mnoge kompanijejoš imati financijske i logističke probleme s uvođenjem redovnih pa i lowcost linija, mogli bi biti čarter letovi, koncept koji Hrvatska nikad nije usvojila za razliku od konkurenata na Mediteranu, te lowcosteri za individualni segment potražnje, o kojoj sve i ovisi.
Iako se i u ovoj sezoni u Hrvatskoj u najvećoj mjeri očekuju cestovni gosti, naši sugovornici ističu da ne treba odustati od aviotržišta koja su itekako zainteresirana za dolazak na Jadran.
Dok čekamo da se zračni promet približi dinamici iz 2019. kad su u pitanju redovne linije, čarter će biti najbrže i najučinkovitije rješenje koje će uposliti i stradale turističke agencije, no ne bez ulaganja javnog sektora, ističu naši izvori iz čarter biznisa.
Pokazuje to i dinamika na tržištu, nakon nedavnog osnivanja nove domaće čarter kompanije ETF Airways, osnivanje hrvatskog startupa za aviočarter za proljeće najavljuje i osnivač njemačkog Sundaira. Slovenski turisti proteklog su vikenda krenuli na odmor na Tenerife zahvaljujući čarteru agencije Palma.
“Hrvatska ima priliku konačno shvatiti prednost čartera, kao i važnost povezivanja svih dionika u turizmu, te pogotovo važnost domaćih čarter kompanija koje nam mogu dovesti brojne turiste. Pogotovo nam u ovoj godini mogu dati brojne prednosti.
Oni pokrivaju destinacije i polazišta koja redovni letovi ne pokrivaju, agencije putem čartera dovode goste koji inače ne bi došli – gostima nakon zime i korone treba sunčana destinacija bila ona u Turskoj ili Španjolskoj ili na Jadranu, a više nego ikada treba im sigurnost i jamstvo da će na destinacju doći brzo i sigurno.
Naše je samo da s agencijama napravimo dobre pakete koji uključuju izravan let s garancijom polaska”, tvrdi Stjepan Bedić, direktor ETF Airwaysa, zrakoplovni entuzijast i poduzetnik koji je s ovim poslom prošao širu regiju.
Bedić podsjeća da je Hrvatska dosad podcijenjivala prednosti čartera i umjesto toga potpore su se davale onima koji i bez toga imaju komercijalni interes letjeti u Hrvatsku.
Smatra da bi Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica trebali poduprijeti domaći aviočarter koji bi im mogao dovesti goste i u niskoj sezoni i napraviti promociju na emitivnim tržištima, bilo propisima ili subvencijama programa.
Velik interes Rusa
“To je nešto čime je Turska digla svoj turizam u zadnjih deset godina – zahvaljujući aranžmanima s čarter kompanijama i turoperatorima koje je podupirala turska Vlada, gosti su u Tursku letjeli praktički besplatno, i radili ogroman promet u destinacijama, punili hotele i restorane.
Konkretno, ovih dana bilježimo velik interes ruskih gostiju za dolazak na Jadran, a Hrvatska im još uvijek nije omogućila da dobiju vize na aerodromu, to je neko rješenje koje je nužno u vremenima u kojima moramo oporaviti turizam”, pojašnjava Stjepan Bedić čija bi tvrtka s letovima trebala krenuti na proljeće.
Tada bi se na hrvatskom tržištu trebao pojaviti još jedan čarter startup, kojeg pokreće vlasnik njemačkog Sundaira Marcos Rossello, objavio je magazin Aero Telegraph, a prenosi portal Ex YU Aviation.
Rossella je najavio da je s novom tvrtkom u pregovorima s poslovnim partnerima, kao i njemačkim turoperatorom Schauinsland-Reisen, koji je već prisutan na hrvatskom tržištu.
Slovenci očekuju da će ovog ljeta biti više čarter letova nego lani. Proteklog vikenda čarter letom hrvatske kompanije Trade Air prvih 180 putnika u ovoj godini odletjelo je na Tenerife s agencijom Palma. Iako im je Hrvatska prva na listi destinacija na koje računaju, Slovenci žele putovati i na egzotične destinacije kao što su Maldivi ili Ujedinjeni Arapski Emirati.
“Mislimo da su čarteri apsolutno pravi smjer, to su uvijek direktni letovi bez presjedanja, putnici su unaprijed informirani o destinaciji, epidemiološkoj slici zemlje u koju putuju, pa su svi dobro pripremljeni.
Palma travel je za sezonu pripremila tjedne čarter letove za Mediteran (Grčka, Turska, Egipat), i putnici već rade rezervacije jer su dobri first minute popusti. Polasci su iz Ljubljane, a mi organiziramo transfere do aerodroma ili parking mjesta u zračnoj luci.
Ulazak u Sloveniju je bez ikakvih ograničenja kada je u svojstvu tranzita. Čarter koji je odletio ovu nedjelju za Tenerife jer bio odlično popunjen, 180 mjesta, i to nam ja potvrda da je takva vrsta putovanja tražena”, kaže nam Dalibor Čanaglić iz Palme.
Ipak, čarter letovi vezani uz turističke aranžmane i dalje predstavljaju značajan rizik za turističke agencije u trenutnim okolnostima na tržištu upozorava Boris Žgomba, predsjednik uprave najveće hrvatske agencije Uniline.
“I 2021. će biti jako teška godina za organizirani turizam, i svi aranžmani koji uključuju prijevoz smještaj bit će rizičniji za organizirati nego prije pandemije. S druge strane, ako krene potražnja, a to bi se moglo očekivati s obzirom na sve okolnosti, aviokompanije će sve napraviti da dignu zrakoplove, tako da će redovnih linija isto biti ako bude putnika, pa i izravnih”, očekuje Žgomba.
Iz Hrvatske turističke zajednice smatraju da bi tijekom ljetne sezone 2021., najveći interes za pokretanje programa mogli bi imati niskotarifni avioprijevoznici za individualni segment potražnje, koji je spreman putovati uz sve rizike. Tu su i charteri koji ipak ovise o turoperatorskom poslovanju.
Najavljeni letovi
Za Hrvatsku, za ljeto su najavljeni letovi Ryanaira i Volotee koji će povezivati Zadar te Split i Dubrovnik. Austrian Airlines s početkom ljetnog reda letenja obnovit će promet prema tri odredišta u Hrvatskoj. Povratak u hrvatske zračne luke u ljetnom redu letenja planira TUI UK, konkretno 15 linija prema tri zračne luke na obali.
TAP Portugal od 28. ožujka uspostavit će liniju Lisabon – Zagreb – Lisabon.
Eurowings je u svom redu letenja za predstojeću ljetnu sezonu najavio četiri nove linije koje bi trebale povezati Rijeku, Zadar, Split i Dubrovnik s novom zračnom lukom Berlin Brandenburg.
Iz Hrvatske turističke zajednice podsjećaju da je za 2021. godinu odobrena suradnja s ukupno 43 strateška partnera za provedbu promotivnih kampanja na inozemnim tržištima, od čega je 32 partnera iz kategorije turoperatora i agencija, a 11 partnera iz kategorije prijevoznika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu