Ma koliko smatrali ovu sezonu uspješnom zbog ostvarenog volumena noćenja i prihoda, ona je bila incidentna. Gasili smo vatru ne mareći o tome hoćemo li zaliti i namještaj, i zapravo smo imali ono od čega deklarativno bježimo, masovni turizam daleko od održivosti. Zato 2022. godinu, ali i svaku sljedeću godinu hrvatski turizam treba graditi na svemu što se naučilo u pandemiji, a to je da gosti traže kvalitetan, premium proizvod i spremni su ga platiti, te da je primarni interes održivost.
Za više suradnje u EU
Usto, sektor mora više komunicirati i postavljati modele gradnje zajedničkih strategija, a mora više surađivati i Europska unija i njezine članice s ciljem maksimalne mobilnosti putnika i jačanja povjerenja u sigurnost putovanja. Istaknuli su to sudionici konferencije o cjelogodišnjem turizmu “Turizam 365” održane u petak u Tuheljskim toplicama, uz sudjelovanje ministara i državnih tajnika zaduženih za sektor turizma iz četiri europske zemlje, te predsjednika vlade Hrvatske i Slovenije Andreja Plenkovića i Janeza Janše. “Cilj nam je da se ne okrećemo brojanju turista i dolazaka i razmišljanju kako obarati rekorde. Cilj je održivi turizam, da imamo raspoređen broj turista cijele godine. Stoga nam je važan i projekt Mjesec hrvatskog turizma koji je u tijeku, i za koji smo već dobili više od 300 prijava. Znamo da imamo ozbiljan problem s kadrovima i mogu najaviti da planiramo povećati iznose stipendija. Tripartitni ugovori između gospodarstvenika, Ministarstva i stipendista su izvrsni i trebamo privući što više partnera da se uključe u takve ugovore”, poručila je ministrica turizma Nikolina Brnjac. Slovenski ministar za gospodarstvo i razvoj tehnologije Zdravko Počivalšek istaknuo je da je Slovenija još prije covid krize počela s razvojem održivog turizma, a u koroni su uložili više od milijardu eura pomoći turističkom sektoru, uključujući i vaučere za građane, čime su ojačali domaće dolaske.
Incidentna situacija
Fernando Valdés Verelst, španjolski državni tajnik za turizam, istaknuo je važnost jačanja suradnje između zemalja EU u budućem razdoblju, kako bi se stabilizirali turistički tokovi.
“Bilo je i ove godine suradnje, ali je mogla biti snažnija. Potrebna nam je i suradnja u marketinškom smislu, jače oglašavanje Europe kao destinacije prema dalekim tržištima, čije se otvaranje očekuje”, poručio je Verelst. Upravo proširenje sezone dio je politike održivog turizma, a Hrvatska je u pandemiji dobila povijesnu šansu da razvije održiv proizvod, kazala je Ivana Budin Arhanić iz Valamara, dodajući da se u ovoj godini pokazao velik interes turista za kvalitetom i premium proizvodima. Kristian Šustar iz agencije Uniline upozorio je da se ne smijemo previše hvaliti ovogodišnjom sezonom, da ne bi postala primjer dobre prakse. “Imali smo fantastičan rezultat, ali se to mora gledati kao incidentna situacija. U stvarnosti, imali smo tri mjeseca rada i masovni turizam, i to nije ono što govorimo da želimo”, kaže Šustar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu