Hrvatska članica ÖBB-a prijavila Cargo Hakomu, razlog “ucjene i otkazi”

Autor: Suzana Varošanec , 03. travanj 2019. u 22:00
Direktor prozvanog HŽ Carga Gordan Žurga/Tomislav Miletic/PIXSELL

Rail Cargo Carrier Croatia proziva HŽC i zbog naplaćivanja nekomercijalnih usluga oko pristupa radionicama za željeznička vozila.

Zbog navodnih ucjena oko pristupa radionicama za održavanje željezničkih vozila prijavili smo HŽ Cargo Hakomu, navode iz Rail Cargo Carrier Croatia, članice ÖBB Grupe.

U njoj je 50 logističkih firmi, a Rail Cargo Group s prihodom od 2,3 mlrd. eura u vrhu je europskih operatera. Direktor hrvatske članice je Milan Brkić (radio i u HŽ-u) koji proziva i za nerazumno naplaćivanje ovih nekomercijalnih usluga, što je 'protivno pravilima tržišnog nadmetanja i EU propisima'. "Za ulazak lokomotive u depo na kontrolni pregled trebamo platiti HŽ Cargu 500 eura, a isto i za izlazak, dok vrijednost kontrolnog pregleda koji obavlja tvrtka kćer HŽ Putničkog prijevoza iznosi 400 eura.

Više nam se isplati voziti lokomotivu u Graz na pregled jer nas transport košta 800 eura i da pregled bave austrijski radnici. S HŽ Putničkim prijevozom za sličnu uslugu imali smo do nedavno paušalnu cijenu, no nakon pisma Sindikata strojovođa premijeru i oni su uveli sličan način obračuna usluge kao HŽ Cargo", kaže Brkić.  I područje tzv. produkcijskih usluga koje prijevoznici pružaju jedni drugima, žarište je prijepora.

Na tome Cargo može samo zaraditi, ali usluge se otkazuju, kaže Brkić te navodi otkazanu uslugu postavljanja skretnice u depo Vinkovci gdje parkiraju dizel lokomotivu. Ona traje 5 minuta za jedan ulazak lokomotive u depo, a plaćali su je više od 20.000 kn mjesečno.  U manjem dijelu pružamo tzv. produkcijske usluge ostalim prijevoznicima, sukladno raspoloživosti voznih i ljudskih kapaciteta te vremenu, pojašnjavaju iz Carga, jer ovu željezničku infrastrukturu koriste za vlastiti prijevoz tereta.

Držimo da nije smisleno, niti zakonito, ističu, od trgovačkog društva ustrojenog s ciljem ostvarivanja dobiti prijevozom tereta, očekivati da temeljnu djelatnost zapostavlja, tj. da ne obavi usluge vlastitog prijevoza tereta za koje su potrebni ti kapaciteti, kako bi ih stavio na raspolaganje drugom prijevozniku koji je izravna konkurencija. Tvrde i da Cargo nije u obavezi pružiti uslugu ako u datom trenutku svoje kapacitete treba usmjeriti u primarno poslovanja.

Gotovo 6 godina otvoreno tržište željezničkih usluga u RH ipak dovelo je do povećanja ukupnog teretnog prijevoza za više od 30%, i to zbog novih prijevoza koje su u RH osmislili novi prijevoznici, navodi Brkić. 

"Hrvatska je, zbog svog prometnog položaja i luka, unatoč lošim infrastrukturnim uvjetima izuzetno atraktivna za tranzitni željeznički prijevoz i prijevoze od jadranskih luka prema unutrašnjosti Europe. Trenutačno smo suočeni s porastom potražnje za prijevoznim uslugama željeznicom, dok se s druge strane uvode razna ograničenja zbog radova na infrastrukturi. Očekivano je da će takvo stanje potrajati godinama, no to je izazov za sve prijevoznike koji obavljaju željeznički prijevoz u RH i pri tome trebaju zaraditi dovoljno da mogu pokriti sve svoje troškove i ostvariti izvjesnu dobit", kaže Brkić.   

Komentirajte prvi

New Report

Close