‘Hrvatska bi trebala uvesti jedinstvene registarske pločice za cestovna motorna vozila’

Autor: Poslovni.hr , 02. studeni 2019. u 11:51
Foto: Igor Kralj / Pixsell

Kombinacija slova hrvatske abecede bez interpunkcija (22) i dvije brojke daje 23,4 milijuna varijacija, što višestruko nadmašuje dugoročno potreban broj za registraciju svih motornih vozila u Hrvatskoj.

Samo površnim istraživanjem može se pronaći više od sto medijski popraćenih slučaja nasrtaja na imovinu i živote osoba koje su imale nesreću u “pogrešnom” gradu jer su se zatekli u automobilom s “neprijateljskim” registarskim tablicama.

Posljednji je slučaj premlaćivanja bivšeg pripadnika 4. gardijske brigade. On i nekoliko drugih navijača Hajduka napadnuti su u Zagrebu nakon što su mijenjali rasparanu gumu na automobilu splitskih oznaka.

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako je rješenje ovakvih problema uvođenje jedinstvenih registarskih tablica, piše Autoportal.

“Promišljanja ostalih mjera u svrhu sprječavanja rizika užasnih situacija, s elementima terorizma nerealna su, utopistička i štetna, za građane i društvo u cjelini”, tvrdi Marušić.

“U nacionalnom interesu, predlažem uvođenje jedinstvenih registarskih pločica za cestovna motorna vozila, za cijelu Hrvatsku, sa šest oznaka (dva slova – dva broja – dva slova)”, dodao je.

Kombinacija slova hrvatske abecede bez interpunkcija (22) i dvije brojke daje 23,4 milijuna varijacija, što višestruko nadmašuje dugoročno potreban broj za registraciju svih motornih vozila u Hrvatskoj.

Navodi višestruke pozitivne stavke za građane i društvo u cjelini:

  1. Znatno bi se smanjili rizici oštećenja vozila u vlasništvu građana i trgovačkih društava, tvrtki – grebanja laka, oštećenje lima, razbijanje stakala, probijanje i rezanje guma, paljenje vozila.
  2. Znatno bi se smanjili rizici napada na osobe – ozljeđivanje, atak na život.
  3. Rasteretio bi se policijski i pravosudni aparat, u prevenciji i rješavanju posljedica te procesuiranju, što bi pomoglo poboljšanju primarne prevencije.
  4. Smanjili bi se troškovi osiguravateljskih kuća, koje bi uštede mogle usmjeriti u poboljšanje cestovne sigurnosti.
  5. Smanjili bi se troškovi medicinskog zbrinjavanja ozlijeđenih osoba i gubici radnih sati, posljedice izravnih i neizravnih efekata slučajeva poput aktualnog vandalizma i premlaćivanja.
  6. Smanjili bi se troškovi i olakšala promjena vlasništva vozila unutar Hrvatske, jer bi vozilo zadržavalo registarsku oznaku, koja bi, s vozilom, promijenila vlasnika. To bi povoljno utjecalo na tržište rabljenih vozila i smanjilo cijene.
  7. Povećao bi se gospodarski promet, olakšavanjem i poticanjem (u ovim uvjetima djelomično zakočene) cirkulacije poslovnih osoba među hrvatskim regijama i županijama, promet autocestom.
  8. Bio bi to snažan impuls poboljšanju turizma, domaćeg i stranog. Zagrepčani više ne bi strepili gdje će ljeti ostaviti auto u Splitu, Splićani se ne bi plašili automobilom odlaziti na utakmice, turistički i poslovno, u Zagreb.

Paralelno s uvođenjem jedinstvenih registarskih oznaka, Marušić smatra da je potrebno uvesti jedinstvenu osiguravateljsku zonu za cijelu Hrvatsku. Tako se, primjerice, ne bi ponavljao “sindrom DA tablica” koji je, kako kaže, “legalizirana pljačke države i građana te ismijavanju pravnog i poreznog sustava RH”.

Komentari (9)
Pogledajte sve

Talijani imaju takvo rješenje već dosta vremena…

Kopija BiH rješenja 🙂

Što znači DA – NA OZNAKAMA REGISTRACIJA…. Nije to Daruvar?..i tamo neki šef osiguranja
koji dijeli gratis police ?

Najgore je bilo prije 15 godina….kad smo ..ako je auto bio u leasingu….imali tablicu
GRADA odakle je bila osiguravateljska kuća…
Ovdje kod nas u MEĐIMURJU…..kad vide ZG , ili drugo…odmah se postroje u stavu,
jer misle da je neka provokacija tranzitnih putnika…..
Malo sam brže vozila…zaustavili su me ispred kuće moje sestre…kad su vidjeli da sam
u kućnim papučama, jer sam vozila klizaljke nećaku……jedva su povjerovali ,da smo
domaći ljudi ,, a automobilu ZG registracija..jedva sam im objasnila da je to leasing i da samo to mi..
međimurci….fakat, neugodno..

Ovo je osjetljivo pitanje…treba biti pažljiv u donošenju strategijie ….

New Report

Close