Zbog dobre geografske pozicije u središtu Europe, kvalitete medicinskog kadra i konkurentnih cijena usluga, Hrvatska je zanimljiva investitorima u zdravstvenom turizmu, no za privlačenje značajnog broja ulaganja još uvijek je potrebno uskladiti i prilagoditi zakonsku regulativu i otvoriti vrata privatnom zdravstvenom osiguranju. Kad je u pitanju kapitaliziranje postojećih investicija i projekata, potrebno je značajno pojačati marketinške aktivnosti i oglašavati Hrvatsku kao destinaciju zdravstvenog turizma, i otvoriti se pritom na razna tržišta, uključujući i zemlje Srednjeg Istoka i Afrike, smatraju sudionici 5. HTI konferencije zdravstvenog turizma koja se održava do
danas u Krapinskim toplicama. Konferencija su održava u suradnji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke Wellness Dalmacija, u suradnji s udruženjem Medical Tourism Assoation (MTA), krovnom međunarodnom organizacijom medicinskog turizma.
Murat Kucukkaya iz Houston Methodist organizacije, globalne zdravstvene organizacije koja pruža usluge savjetovanja i edukacije iz zdravstvenog turizma klijentima diljem svijeta, istaknuo je kako Hrvatska ima jako velik potencijal za razvoj te djelatnosti, no investitori moraju biti znati da je ulaganje u ovaj segment vrlo dugoročno. Jedan od klijenata Houston Methodist tako je i turska tvrtka Alvimedica koja u proljeće u Dugopolju kraj Splita otvara Centar za bolesti srca. Houston Methodist u projektu je zadužen za medicinski dio, odnosno u Dugopolje će dovesti liječnike specijaliste koji će raditi s pacijentima ali i educirati domaći kadar u specifičnim postupcima te dovoditi pacijente iz različitih dijelova svijeta. Alvimedica je nedavno oglasila i svoju potražnju za radnicima u Hrvatskoj. Kucukkaya ističe dobru suradnju s lokalnom zajednicom koja je prvi preduvjet za realizaciju ovakvih projekata.
"Pogrešna je pretpostavka da dolazimo nekom ukrasti medicinski kadar, naš je cilj suradnja s ostalim zdravstvenim ustanovama, sveučilištem, kao i s državom. Kad bolnica bude dovršena pokrenut će se pregovori za
suradnju s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, kako bi i hrvatski pacijenti u Dugopolju mogli dobiti vrhunsku uslugu", ističe Kucukkaya. Kao jednu od najvećih prepreka za projekt navodi zastarjelu regulativu, prvenstveno Pravilnik o minimalnim tehničkim uvjetima čiji propisi ne odgovaraju standardima vrhunske medicine koju Alvimedica planira provoditi i tu je trebalo napraviti puno kompromisnih rješenja u samoj izgradnji bolnice.
Bit će izazov i dovoditi goste pogotovo tijekom zimskog razdoblja, kad ima malo izravnih letova za Split, ističe Kucukkaya. Abaker Adam, vlasnik agencije Nur Holidays Hrvatsku je svojedobno proglasio "neotkrivenim draguljem" zdravstvenog turizma, kad je u siječnju zajedno s liječnicima posjetio hrvatske bolnice s ciljem dovođenja pacijenata iz Afrike i Bliskog Istoka. "Kvaliteta kadra i tehnologije u hrvatskim bolnicama dobra je
referenca koja se treba pojačati primjerenom promocijom destinacije na tržištu Bliskog Istoka i Afrike. Radi se o ogromnom tržištu kojem planiramo prodavati koncept "Croatia Health Holidays", čak 250 tisuća arapskih gostiju prošle godine je putovalo u inozemstvo zbog zdravstvenih usluga", kaže Adam.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu